Mattias Ekström 152 ezres rekord nézősereg előtt szerezte meg a DTM-bajnoki címet az Audinak.
Mattias Ekström a hockenheimi finálén 152 ezres rekord nézősereg előtt szerezte meg a DTM-bajnoki címet az Audi számára. A svéd pilóta így 2004 után immár másodszor nyerte meg a legnépszerűbb nemzetközi túraautó-versenysorozatot, az AUDI AG számára pedig 1990, 1991, 2002 és 2004 után az idei már az ötödik DTM-bajnoki cím. Az Audi Sport Team Abt Sportsline mindemellett a csapatbajnokság élén végzett.
„Az Audi dolgozói és ügyfelei egyaránt büszkék lehetnek e diadalra, ami a rendkívül sikeres 2007-es versenysport-szezon megkoronázása” – jelentette ki Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke, aki az izgalmas finálét élőben, a helyszínen követte. “A Le Mans-i 24 órás versenyt, az Amerikai Le Mans Sorozatot (American Le Mans Series) és a DTM-bajnoki címet ugyanabban a szezonban, egyszerre megnyerni fantasztikus csapatteljesítmény.”
Miután Mattias Ekström áprilisban, Hockenheimben már eleve győzelemmel indította a 2007-es DTM-szezont, a záró futamon így már egy harmadik hely is elegendőnek bizonyult a svéd versenyző számára a bajnokság megnyeréséhez. A finálé 37 izgalmas köre után az Audi pilótája 0,434 másodperccel száguldott át a célvonalon Bruno Spengler, a Mercedes-Benz versenyzője előtt, akinek így összetettben meg kellett elégednie a második hellyel.
Az Audi Sport Team Abt Sportsline közvetlenül a rajttól Spenglerre összpontosítva alakította Ekström stratégiáját. A második sorból startolva, a 29 esztendős pilóta rögtön ez első körben az élre állt. Mivel Jamie Green, a Mercedes-Benz pilótája rendkívül agresszíven támadta, Ekström okosan, különösebb harc nélkül engedte el. Két kötelező box-kiállását viszonylag későbbre halasztva Ekström jól bevált stratégiaként szabadon autózhatott. Riválisa, Bruno Spengler viszont először igen korán érkezett a boxba, majd fáradságos munkával kellett előre küzdenie magát.
Ekström a verseny utolsó szakaszában is sikerrel tartotta maga mögött Spenglert, noha mindvégig igen erős túlkormányozottsággal küzdött. Hibamentes vezetéssel és a csapat által tökéletesen végrehajtott box-kiállásokkal ennek ellenére is sikerrel hozta a bajnoki címet.
Csapattársai, Timo Scheider és Martin Tomczyk már kedvezőbb beállításokkal futhatott az edzésnapokhoz képest jóval magasabb hőmérsékleten. Scheider eddigi legjobb DTM-beli eredményeképpen a második helyet megszerezve első ízben állhatott a dobogóra. Tomczyk, aki e futamon még szintén bajnoki esélyekkel állt rajthoz, az első körben vétlenül ütközéssorozatba keveredett, ami végül a mezőny végére vetette vissza. A tény, hogy még így is közel pontszerző helyen, kilencedikként futott be, jól mutatja, milyen gyors volt a versenyben a Red Bull Audi A4 DTM.
Tom Kristensen hatodik helyével tette teljessé az Audi hockenheimi diadalát. Lucas Luhr (Audi Sport Team Rosberg) a tavalyi A4 versenygéppel induló legjobb pilótaként a 12. helyen zárta a futamot. Csapattársa, Mike Rockenfeller autójából a második tervezett kiállás körében kifogyott az üzemanyag.
A hockenheimi futam végeredménye
1. Jamie Green (Mercedes-Benz) 37 kör, 1:00.19,948 óra
2. Timo Scheider (GW:plus/Top Service Audi A4 DTM) + 3,696 s
3. Mattias Ekström (Red Bull Audi A4 DTM) + 7,235 s
4. Bruno Spengler (Mercedes-Benz) + 7,669 s
5. Bernd Schneider (Mercedes-Benz) + 11,079 s
6. Tom Kristensen (Siemens Audi A4 DTM) + 19,658 s
7. Alexandros Margaritis (Mercedes-Benz) + 23,174 s
8. Paul di Resta (Mercedes-Benz) + 29,158 s
9. Martin Tomczyk (Red Bull Audi A4 DTM) + 33,185 s
10. Daniel la Rosa (Mercedes-Benz) + 34,792 s
11. Mathias Lauda (Mercedes-Benz) + 35,753 s
12. Lucas Luhr (Philips Audi A4 DTM) + 36,532 s
13. Markus Winkelhock (Audi A4 DTM) + 46,171 s
14. Susie Stoddart (Mercedes-Benz) + 49,560 s
15. Christian Abt (Playboy Audi A4 DTM) + 57,407 s
16. Alexandre Prémat (Audi Bank Audi A4 DTM) + 57,832 s
17. Mika Häkkinen (Mercedes-Benz) + 1.03,036 min
18. Vanina Ickx (Audi A4 DTM) + 1.31,967 min
www.audi.hu