A tavalyi bajnok páros a hetedik szakaszon az élre állt, és sorra nyerve a gyorsasági szakaszokat, fokozatosan elszakadt az üldözőktől. Aztán jött a tizedik, a befejező szakasz, ami drámai fordulatot hozott. „Nehéz szavakat találni arra, ami történt” – fog bele mondandójába Herczig Norbert.
A tavalyi bajnok páros a hetedik szakaszon az élre állt, és sorra nyerve a gyorsasági szakaszokat, fokozatosan elszakadt az üldözőktől. Aztán jött a tizedik, a befejező szakasz, ami drámai fordulatot hozott. „Nehéz szavakat találni arra, ami történt” – fog bele mondandójába Herczig Norbert.
„A verseny elején mindenki matekozott, hogy milyen gumival vágjon neki a futamnak. Miután nem sokkal a rajt előtt még szemergett az eső, helyes abroncsválasztással nagyot lehetett nyerni, de veszíteni is. Mi nem találtunk bele a gumiválasztásba, ezért az első kör után 15 másodperces hátrányba kerültünk az élen állókhoz képest.
A következő három gyorsaságira elkezdtünk gyorsulni, és úgy mentünk neki az estére maradt két szakasznak, hogy egy jóízűt autózunk a sötétben. A hetedik gyorsaságit megnyerve az élre álltunk, és jól sikerült a szombati záró szakasz is. A BFGoodrich abroncsok kiválóan teljesítettek a leghosszabb pályán is, így valamivel több, mint 5 másodperces előnnyel vártuk a vasárnapot” – foglalja össze a szombati nap történéseit a pilóta.
Vasárnapra két szakasz maradt, és a nap elején folytatódott a menetelés, mert Herczigék az elsőn is a leggyorsabbnak bizonyultak. Az utolsó gyorsaságinak mintegy 6 másodperces előnnyel vágott neki a Škoda Rally Team Hungaria párosa.
„Körülbelül nyolc kilométerrel a cél előtt beütött a krach, mivel az autóban egész egyszerűen szétrepedt a váltóház és nem lehetett sebességi fokozatot kapcsolni. A körülbelül 1 centiméteres nyíláson elfolyt az olaj, így ki kellett állnunk. Nehéz szavakba önteni azt az érzést, ami hatalmába kerített bennünket. A legjobb úton haladtunk a futamgyőzelem, illetve az összetett harmadik hely felé, és egy pillanat alatt semmivé foszlott minden. Közhely, hogy a műszaki hiba benne van az autósportban, de az különösen fájó, ha az utolsó gyorsaságin bukja el az ember az első helyet.
Úgy látszik, ez egy ilyen év volt: tavaly minden sikerült, az idei év végén szinte semmi. Persze, nincs más választásunk, mint előrenézni. A szezon tanulságait levonva kell felépítenünk a következő idényt, és nem mondok semmi újat azzal, hogy 2011-ben is komoly céljaink vannak. A Szuper 2000-es Skodáról sokat tanultunk az idény során, az EVO 2-es Fabia, amivel az utolsó két versenyen autóztunk, alkalmas a nagy célok elérésére. A lényeget összefoglalva: jövőre is támadunk!”