Freddy Loix a Škoda Motorsport gyári csapat Škoda Fabia Super 2000 versenyautójával másodikként ért célba a világ leghíresebb raliversenyén. A Monte Carlo Ralit ez alkalommal is hirtelen változó időjárási viszonyok jellemezték, különösen a második napon.
A Monte Carlo Ralin a versenyzők három nap alatt 13 gyorsasági szakaszon összesen 337 kilométert autóztak. Az első napon, szerdán (négy gyorsasági, 128 kilométer), Juho Hänninen, a Škoda Motorsport pilótája kezdett a legjobban, 45 másodperces előnyt szerezve a második Freddy Loix előtt. Mivel a teljes szakasz aszfalton zajlott, Juho látványosan bizonyíthatta e burkolaton kiemelkedő képességeit.
A csütörtöki táv (négy gyorsasági, 94 kilométer) első felén Hänninen tovább növelte előnyét, ám a későbbiekben a pillanatok alatt megváltozott időjárási és útviszonyok miatt teljesen átrendeződött a mezőny. Kiderült, hogy miért is a világ egyik legnehezebb viadala a legendás Monte Carlo Rali. Közvetlenül a kerékcsere után váratlanul elkezdett esni a hó, mely igen kellemetlen meglepetést okozott a pilótáknak. Juho Hänninen több mint két percet veszítve a hatodik helyre csúszott vissza, míg Freddy Loix harmadikként zárta a második napot.
Az utolsó nap öt gyorsasági (115 km) és egy a Valence környéktől a Monte Carlo körüli hegyekig húzódó hosszas összekötő szakaszt tartogatott, ahol a nézők látványos éjszakai versenyjelenetekre számíthattak (mindegyik száraz aszfalton). A csütörtöki visszaesés ellenére a Škoda-pilóták nem adták meg magukat egykönnyen. Freddy Loix kiváló teljesítménnyel végül a második, Juho Hänninen a hatodik, míg Nicolas Vouilloz a hetedik, Jan Kopecký pedig a nyolcadik helyen zárt.
Michal Hrabánek, a Škoda Motorsport versenyigazgatója így vélekedett az IRC-idény első futamáról: „Természetesen csalódottak vagyunk, hisz a legmagasabb elvárásokkal érkeztünk erre a versenyre. A Monte Carlo Rali második helyezése korántsem rossz eredmény, ám a csapat ezzel együtt sem lehet elégedett. Meggyőződésem azonban, hogy teljesítményünkön nincs semmi szégyellnivaló, minden autónk kiválóan működött, sajnos az időjárási viszonyok hirtelen változásaira nem tudtunk időben reagálni. Kiváló felkészüléséért és megbízható munkájáért az egész csapatot köszönet illeti.“
Freddy Loix: „Természetesen jobban szerettünk volna nyerni, ám ennek az eredménynek is örülök. Nem volt könnyű, különösen a második nap, de nem adtuk fel, és a végsőkig küzdöttünk. Nagy várakozással tekintek a további együttműködés elé a Škoda Motorsport csapatával, hisz Fabia Super 2000 versenyautónk kiválóan teljesített.“
Juho Hänninen: „Az erős kezdést követően végül a saját hibánk miatt veszítettük el a versenyt. Levontuk a tanulságokat, s immár előre tekintünk. A gumiabroncs választásakor számos lehetőség kínálkozott, de végül rosszul döntöttünk.“
Nicolas Vouilloz: „Az elején érződött, hogy közel egy éve nem versenyeztünk, ezért – különösen a gyorsaságikon – több időt igényelt, míg belejöttünk. Később azonban már egyértelműen ismét ’játékba’ lendültünk. Tekintettel a legelső gyorsaságin kapott defektünkre, elégedett lehetek az eredménnyel, aligha tehettünk volna ennél többet. Szívesen versenyzem az idén még többet is a Fabia volánja mögött.“
Jan Kopecký: „Ezúttal sem volt szerencsénk a gumiabroncs választással, kockáztattunk és vesztettünk. Az autó azonban tökéletesen működött, amiért köszönet jár az egész csapatnak.“