Tökéletesre, az eddigi legjobbra sikerült a 2009-es szezon rajtja az Audi számára az „új” DTM 100. futamán.
Tökéletesre sikerült a 2009-es szezon rajtja az Audi számára az „új” DTM 100. futamán: Tom Kristensen (Dánia), Timo Scheider (Németország), Oliver Jarvis (Nagy-Britannia) és Markus Winkelhock (Németország) a Hockenheimring 91 ezer nézője előtt az Audi A4 DTM négyes diadalát, egyben az AUDI AG Német Túraautó-bajnokságbeli (Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft; DTM) történetének legjobb szezonnyitóját ünnepelhette.
A négykarikás márka azonban akár ötszörös győzelmet is arathatott volna, ám egy defekt következtében az utolsó előtti körben elúszott Mattias Ekström (Svédország) csaknem biztosnak hitt győzelme. A kétszeres DTM-bajnok már pole pozíciójától kezdve, mindvégig uralta a mezőnyt, s több mint 10 másodperces előnyre tett szert, amikor egy korábbi ütközésből a pályán maradt roncsdarab felhasította az Audi A4 DTM bal hátsó gumiabroncsát. Ekström így az utolsó előtti körben váratlan box-kiállásra kényszerülve, a hetedik helyre esett vissza.
Az Audi viszont a szezonnyitón eddigi 49., míg Tom Kristensen 2004-es illetve 2006-os oscherslebeni, valamint 2006-os zandvoorti diadala után immár negyedik DTM-győzelmét ünnepelhette. „Nem kétséges, hogy Mattias (Ekström) mindenképpen megérdemelte volna e győzelmet“ – hangsúlyozta a 41 esztendős dán pilóta. „Számomra is ismerős, ahogy Mattias most érezhet: 2006-ban, Brands Hatch-ben magas is veszítettem el olyan versenyt, amit majdnem egész a befutóig vezettem. A legfontosabb azonban, hogy ma csakis az Audi pilótái állhattak fel a dobogóra. Köszönet az Audi, a csapatom, a versenymérnököm és a fiúk számára – mindkét box-kiállásom tökéletesre sikerült.“
Kristensen, aki éppen pénteken jelentette be, hogy a 2009-es szezon végével befejezi DTM-karrierjét, az egész verseny alatt Audi Sport Team Abt Sportsline-beli csapattársával, Timo Scheiderrel vívott izgalmas párharcot. A Le Mans-i rekordgyőztes azonban mindvégig szinte hibátlanul vezetve, gyakorlatilag esélyt sem adott a címvédőnek az előzésre.
Mattias Ekström defektje elsősorban Oliver Jarvis számára jött jól, a 25 esztendős brit versenyző ugyanis az Audi Sport Team Phoenix tavalyi A4 versenygépével DTM-pályafutása első dobogós helyezését szerezhette meg. Az Audi hockenheimi diadalát Markus Winkelhock (Audi Sport Team Rosberg) negyedik, egyben eddigi legjobb helyezése tette teljessé.
„Kiváló csapatteljesítményt nyújtottunk e versenyhétvégén“ – vonta le Dr. Wolfgang Ullrich, az Audi versenyigazgatója a pozitív mérleget. „Az Audi A4 DTM az elmúlt két szezonhoz hasonlóan ismét kiemelkedő technikának bizonyult itt, Hockenheimben, Oliver (Jarvis) pedig egy tavalyi A4 volánja mögött jutott egészen a dobogóig. Az Audi kiváló hétvégét zárhatott, nagy kár, hogy a futamot mindvégig vezető Mattias (Ekström) ilyen balszerencsésen zárt.“
Ekström csapattársa, Martin Tomczyk számára szintén rosszul indult a bajnoki idény. A német pilóta a rajtnál egészen a 16. helyig esett vissza, ám hamarosan ismét az élmezőnyig küzdötte fel magát, amikor elektronikai probléma miatt a verseny feladására kényszerült. Alexandre Prémat és Mike Rockenfeller számára pedig igen rövidre alakult a szezonnyitó, ugyanis mindketten már az első körben a Mercedes-Benz pilótája, Gary Paffett okozta sorozatos ütközésbe keveredtek.
Katherine Legge egy Ralf Schumacherrel történt ütközés következtében kapott box-áthajtási büntetést. A brit versenyzőnő ezután riválisa, Susie Stoddart újbóli megelőzésével a 12. helyen ért célba.
Örvendetesen alakult a Kolles magáncsapat teljesítménye, amelynek három 2007-es Audi A4 DTM versenygépe a 11., a 13. illetve a 14. helyen zárta a futamot.
A DTM következő versenyhétvégéjének két hét múlva a lausitzi EuroSpeedway ad otthont. Addig azonban az ABT Sportsline és a Phoenix Racing csapat összesen négy Audi R8 LMS versenyautóval a Nürburgring 24-órás versenyén is rajthoz áll, mégpedig Mattias Ekström, Mike Rockenfeller és Timo Scheider személyében három DTM-pilóta részvételével.
DTM-GALÉRIA
{gallery}sport/dtm_2009{/gallery}