Röhrl utcai 911 GT3 RS-sel száll harcba

 A Porsche nagykövetének számító 62 éves  tesztpilóta indul a 2010 május 24-i, Nürburgring-en rendezendő 24-órás versenyen. A kétszeres rali világbajnok egy szabványos Porsche 911 GT3 RS-sel vág neki az egész napos száguldásnak. 1993 óta most először versenyez Röhrl újra az egyik legnagyobb német autóversenyen. 1993 óta Röhrl minden gyári Porschét itt tesztelt a Nürburgring-Nordschleife kanyarjaiban.

A Porsche nagykövetének számító 62 éves  tesztpilóta indul a 2010 május 24-i, Nürburgring-en rendezendő 24-órás versenyen. A kétszeres rali világbajnok egy szabványos Porsche 911 GT3 RS-sel vág neki az egész napos száguldásnak. 1993 óta most először versenyez Röhrl újra az egyik legnagyobb német autóversenyen. 1993 óta Röhrl minden gyári Porschét itt tesztelt a Nürburgring-Nordschleife kanyarjaiban. „Rajt – ezt a szót juttatja eszembe leginkább a 911 GT3 RS, mely valóban a versenygépeket idézi.” – mondta Röhrl, majd hozzátette: „Soha egyetlen utcai 911-es sem állt olyan közel a versenyautókhoz, mint a jelenlegi GT3 RS! Ezért várom izgatottan, hogy bizonyíthassam, mit tud ez a sportkocsi a 24-órás versenyen.”

 

Az új 911 GT3 RS-t 450 lóerős, 3,8 literes, hathengeres boxer motorral szerelték, ez több mint 118 lóerő/liter. A Weissach-i motorsport központban fejlesztett 911 GT3 RS már alapszolgáltatásként különösen rövid váltó áttétellel készült, kimondottan versenyzési célokra. A dinamikus motortartó bakok, melyekkel még sportosabb vezetés érhető el, szintén az alapfelszereltség részét képezik. A motortartók a vezetési helyzettől függően változtatják merevségüket és csillapításukat, ezzel javítva a motor és a kaszni kapcsolatát versenykörülmények között. Az aerodinamika tervezésénél a leszorítóerőre fektették a hangsúlyt – ez egy újabb erősség a versenypályán.



„Az utóbbi években, a Porsche versenyautói sebességükkel és rendkívüli megbízhatóságukkal ragyogóan teljesítettek a 24 órás versenyeken a Nürburgringen.” mondta Hartmut Kristen, a Porsche Motorsport vezetője. "Négyszer egyértelműen a Porsche GT3 RSR uralta a teljes mezőnyt. Nagyon örülök, hogy az egyik Weissach-i fejlesztésű közúti járművünk valódi versenyautókkal együtt viaskodhat a pályán és bizonyíthatja alkalmasságát a hosszú távú versenyen.”

A nürburgringi 24 órás verseny 38-ik etapja 2010 május 15-16 között kerül megrendezésre. Ez az esemény minden évben több mint 200.000 nézőt vonz a Nordschleife-re.

 

www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .