A Porsche RS Spyder bizonyult a leggazdaságosabbnak a Le Mans Sorozat teljes mezőnyében.
A Porsche RS Spyder bizonyult messze a leggazdaságosabb autónak a Le Mans Sorozat (Le Mans Series; LMS) teljes mezőnyében, legalábbis a Michelin Energy Endurance Challenge végeredménye alapján. A Porsche ügyfélcsapatainak három RS Spyder versenygépe ugyanis a rangsor első három helyén végzett, jelentősen megelőzve mind a négy járműkategória további résztvevőit. A Michelin értékelése speciális formulán alapul, amely olyan tényezőket vesz figyelembe, mint az egyes versenyautók üzemanyag-fogyasztása, saját tömege és átlagsebessége. Ez az egyetlen LMS-értékelés, ahol minden kategória együttesen szerepel.
A Michelin Energy Endurance Challenge élén végül 194 ponttal Markus Hotz svájci versenyistálló-tulajdonos Horag Team alakulata végzett, a győzelem pedig egy értékes rajthelyet ér a 2009-es 24-órás Le Mans-i futamon. A második helyet 192 ponttal a Van Merksteijn Motorsport (Hollandia) szerezte meg, a 169 pontos Essex-Team (Dánia) előtt. Az RS Spyder már júniusban, a 24-órás Le Mans-i futamon is összességében a leggazdaságosabb autóként aratott elismerést.
A 476 lóerős weissachi sport-prototípus már a bemutatkozó éve során is minden számára elérhető kategóriagyőzelmet és bajnoki címet begyűjtött az európai Le Mans sorozatban. A versenyzők LMP2-bajnokságában az első négy helyen Porsche-pilóták végeztek: a bajnok Jos Verstappen lett, Peter van Merksteijn (mindketten Hollandiából) előtt, míg a harmadik helyet Casper Elgaard és John Nielsen (Dánia) szerezte meg, Jan Lammers és Didier Theys (Hollandia/Belgium) előtt. A csapatbajnokság első három helyén szintén RS Spyder team végzett. Itt a Van Merksteijn Motorsport zárt az élen, az Essex és a Horag Racing csapatai előtt. A konstruktőri bajnokság győzteseként pedig a Porsche 86 pontjával több, mint a kétszeresét gyűjtötte, mint a második helyezett Lola (42).