Szeptember 12-én, Silverstone-ban új, világméretű versenysorozat tartja premierjét, amelyben az innovatív hajtásrendszerek, új technikák és az üzemanyag-fogyasztás mérséklése áll a középpontban. A most útjára induló Interkontinentális Le Mans Kupa (Intercontinental Le Mans Cup; ILMC) kiváló lehetőséget kínál az Audi számára, hogy világszerte bemutassa innovatív dízel-versenyautóját.
Szeptember 12-én, Silverstone-ban új, világméretű versenysorozat tartja premierjét, amelyben az innovatív hajtásrendszerek, új technikák és az üzemanyag-fogyasztás mérséklése áll a középpontban. A most útjára induló Interkontinentális Le Mans Kupa (Intercontinental Le Mans Cup; ILMC) kiváló lehetőséget kínál az Audi számára, hogy világszerte bemutassa innovatív dízel-versenyautóját.
A jövőben a Le Mans-i 24-órás verseny – amelyet az Audi az idén immár kilencedik alkalommal nyert meg – áll majd az új nemzetközi, több kontinensre is kiterjedő sportautó-széria középpontjában, amelynek 2011-es naptárában amerikai, ázsiai és európai helyszíneken összesen hét hosszú távú verseny szerepel majd. E sorozattal kívánja az Automobile Club de l’Ouest (ACO) újraéleszteni az egykori márka-világbajnokságok hagyományát, amelynek futamait 1953 és 1984 között számtalan néző láthatta, s amelyek olykor még a Forma-1-nél is nagyobb népszerűségnek örvendhettek.
Három verseny három kontinensen a 2010-es bemutatkozó szezonban
Az Interkontinentális Le Mans Kupa (Intercontinental Le Mans Cup; ILMC) 2010-es premierjét Silverstone (Nagy-Britannia) 1000-kilométeres futama, Road Atlanta (Amerikai Egyesült Államok) „Kis Le Mans-ként” („Petit Le Mans”) ismert 1000-mérföldes versenye, valamint a Zhuhaiban (Kína) szervezett 6-órás viadal képviseli. E három futamon az Audi Sport Team Joest két-két, idei Le Mans-i győztes Audi R15 TDI versenyautóval áll rajthoz.
„Az Audi immár 1999 óta vesz részt a sport-prototípusok bajnokságában, s azóta foglalkoztatja e gépek világméretű versenysorozatának gondolata” – mondta Dr. Wolfgang Ullrich, az Audi versenyigazgatója. „Nagy örömmel tölt el bennünket, hogy az ACO révén mindez most valóra is válhat. Az Interkontinentális Le Mans Kupa kiváló lehetőséget kínál számunkra, hogy sport-prototípusainkkal további igen jelentős piacainkon is bemutatkozhassunk.”
Az Audi tudatosan döntött a sport-prototípusok kategóriája mellett, amely kedvező lehetőséget kínál az autógyártók számára új technikáik, hajtáskoncepcióik sorozatgyártás előtti tesztelésére. 2001-ben az Audi itt kombinálta sikerrel a turbófeltöltést közvetlen üzemanyag-befecskendezésével (TFSI), 2006-ban pedig a négykarikás márka nevéhez fűződött az első dízel versenyautóval aratott győzelem a Le Mans-i 24-órás futamon. A jelenlegi Audi R15 TDI különlegessége, hogy változó turbinageometriájú feltöltővel (VTG) áll rajthoz, de a Le-Mans prototípusban számos további fejlesztés tesztelése is zajlik, mint például a LED-technikájú fényszórók és nappali világítás, vagy éppen a megnövelt fedélzeti hálózati feszültség mellett alkalmazott lítiumion-akkumulátor.
Változatlan a Le-Mans-i legénység
„Mivel csak konstruktőri illetve csapatértékelés zajlik majd, a pilótáknak nem lesz külön pontversenye, ki kívánjuk használni az alkalmat, hogy az Interkontinentális Le Mans Kupa segítségével az eddig ritkábban lehetőséget kapott versenyzőink is jobban a csapatba illeszkedhessenek” – fejtette ki Dr. Ullrich. „Célunk, hogy 2011-ben ugyanazon pilótákkal álljunk rajthoz Le Mans-ban, mint az idén.”