A múlt hétvégi német WRC futamon Carlos Sainz egy új Sciroccóval állt rajthoz. Hivatalosan nem erősítették meg, hogy a német gyártó az autósportba történő belépést tervezné, de most, hogy a WRC nagy reformokon megy keresztül, nem lenne meglepő.
A VW tereprally szakág kiváló pilótája egy erősen átalakított gázhajtású, 275 lóerős modellel indult, ami alá természetesen sport futóművet szereltek. Persze, ha a jövőben komolyan fontolgatnák a versenyzést, akkor az összkerékhajtás elengedhetetlen lenne. (Kétlem, hogy a VW mérnökeinek gondot okozna a 4Motion hajtás verseny feltételek szerinti átalakítása.) Az „olcsóbb” WRC kategóriát az is izgalmassá tenné, hogy több márka is rajthoz állhatna, mint például a Ford, a Citroen, a BMW a Minivel sőt, állítólag még a Saab is.
A VW sokat emelhetne a verseny színvonalán, és igazán itt bizonyíthatna, hiszen a Dakarból tulajdonképpen már eltűnt a konkurencia. Mindenesetre élvezetes dolog lenne a kedvenc márkánknak szorítani a rally-futamokon.
(A kép illusztárció)