Negyven esztendeje jelent meg az Audi reklámok máig jól ismert „A haladás technikája” szlogenje, amelyhez a márka modelljeiben már 1971-ben is kétségkívül bőségesen elegendő innovatív műszaki megoldás állt rendelkezésre. Ebben a szellemben mutatta be azonban már 1931-ben is az Audi előd-márkája, a DKW, a Berlini Autószalonon F1 modelljét, amelyet a világ első nagy sorozatban gyártott fronthajtású autójaként csodálhatott meg a nagyközönség.
Jörgen Skafte Rasmussen 1928 augusztusában vásárolta meg a zwickaui Audi Werke AG részvényeinek többségi hányadát, aki forgalmának élénkülését elsősorban a nagy Audi modellekbe szánt nyolchengeres motorjaitól várta. A jelentős amerikai konkurencia, illetve a gazdasági világválság azonban 1929 végére mind nehezebb helyzetbe sodorta az Audi gyárat. Ekkorra egyértelművé vált, hogy a további működés feltétele valami jóval piacképesebb termék lehet csupán.
Rasmussen 1930 októberében egy teljes egészében új fejlesztésű kisautó gyors megalkotása mellett döntött, amelynek alapvető műszaki jellemzőit a vízhűtésű, kéthengeres DKW motorkerékpár-erőforrás, az elsőkerék-hajtás és az igen könnyű acélkarosszéria alkották. Rasmussen a teljes tervezési folyamatra nem többet, mint hat hetet szánt, s vállalkozása sikerrel járt: 1930 novemberének végén már első próbaútjára indulhatott a fronthajtású DKW. A márka 1931 februárjában a Berlini Autószalonon mutatta be F1 modelljét, amely igen gyorsan a piac slágerévé lépett elő. Az újdonságból az Auto Union nagysikerű volumenmodelljeként gyártása 1942-es leállításáig, különböző változatokban mintegy 270 ezer példány hagyta el az Audi gyárát.
A fronthajtású DKW szolgált ugyanakkor a nyugat-németországi Auto Union háborút követő újjáépítésének alapjául is. Az ingolstadti és a düsseldorfi (1962-ig) üzemben 1949 és 1966 között összesen mintegy 887 ezer DKW személygépkocsi gördült le a szerelőszalagról, mielőtt a termelést végérvényesen az 1965 nyarán bemutatott Audi modellpalettára állították át.
Az utolsó DKW személyautók azonban eredeti hazájuktól igencsak távol látták meg a napvilágot, az Auto Union licencszerződése alapján ugyanis Argentínában és Brazíliában még egészen 1968-ig gyártották őket.
{gallery}depotyp/dkwf1{/gallery}