www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Californiai Look 1.

Sokan vannak, őrült bogarasok, akiknek manapság arról, hogy „Volkswagen” nem feltétlenül Wolfsburg jut eszükbe, hanem sokkal inkább egy másik város, és egy másik kontinens. Az a trend, amely mára az egész VW hobby-bizniszt (klubok, események, magazinok, háttéripar, stb.) jobbára világszerte meghatározza –Angliától Szingapurig – Amerikából ered. Úgy hívják: „Kaliforniai Stílus” vagy eredeti nevén: Cal-Look, vagy ahogy még egyszerűbben és szerényen emlegetik: „The Look”.

Sokan vannak, őrült bogarasok, akiknek manapság arról, hogy „Volkswagen” nem feltétlenül Wolfsburg jut eszükbe, hanem sokkal inkább egy másik város, és egy másik kontinens. Az a trend, amely mára az egész VW hobby-bizniszt (klubok, események, magazinok, háttéripar, stb.) jobbára világszerte meghatározza –Angliától Szingapurig – Amerikából ered. Úgy hívják: „Kaliforniai Stílus” vagy eredeti nevén: Cal-Look, vagy ahogy még egyszerűbben és szerényen emlegetik: „The Look”.

Megpróbálom röviden – egy cikksorozat erejéig – ha nem is összefoglalni, de legalábbis érzékeltetni, hogy milyen jelentőséggel is bír ez az irányzat ma a VW hobbyautózás világában…
Először talán arról kell beszélnünk, hogy mi ez az egész, hogyan is kezdődött? Ehhez egy kis időutazást kell tennünk, hiszen amikor a nagy dolgok történtek, akkor ennek a kiváló magazinnak az olvasói jobbára az óvoda dühöngőjében szerelték szét darabokra a játék bogaraikat.

Tehát bármilyen hihetetlen is ma, volt idő, amikor nem volt „Kaliforniai Stílus”. A történet szerint a ’60-as évek elején járunk, valahol Dél-Kaliforniában (tudjátok: napsütés, tengerpart, hatalmas Chevy-k, Mustangok húznak el a Pacific Coast Highway-en, az 1.-esel jelölt tengerparti úton, nagymellű fitness-szőkékkel a jobb első ülésen…) Ekkortájt már megszokott volt a „krúzolás” ahol autók százai dübörögtek végig, és gyorsultak lámpától-lámpáig szombat esténként a kaliforniai városok utcáin. A korabeli utcaképnek részei voltak a Bogarak is, hiszen a ’60-as évek elejére már 1 millió Bogár talált gazdára az USA-ban. Ezek a bogaras gyerekek klubokba tömörültek, az autók pedig már viselték a custom-jegyeket, valahogy így: American Eagle felnik, nagyméretű gumikkal, (amitől az autó magasabban állt a széria kivitelnél) sötétített hátsó és oldalablakok, és nagyhangú sportkipufogók. Az autók megjelenésén leginkább az akkori amerikai ’Hot Rod’ divat hatása érződött.

1964-et írunk, amikor megszállott VW rajongók egy kis csoportja Los Angeles elővárosában klubot alakít, amelyet Volkswagen Limitednek keresztelnek el. Később a név megváltozik: Der Kleiner Panzers. A tagokat az átalakított Volkswagenek iránti rajongás hozza össze. Az autóik különböztek az akkori divattól. A sok króm kacat, antennák, csomagtartók széles króm felnik és egyéb csicsa-micsák helyett az egyszerűséget részesítették előnyben. Autóik szolidabbak, egyszerűbbek, stílusosabbak voltak. A tipikus korai Cal-Look VW abban az időben ’60-as évek elejei Type 1-es volt, egy pár króm 356-os felnivel hátul, festett fékdobokkal, Goodyear Blue Streak gumikkal és Glasspack kipufogóval, valamint Porsche dísztárcsákkal az első kerekeken. A hátsó sárvédőre rendszerint a sportkipufogó márkáját festették fel. Ma talán kissé furának hangzik, de ez egy radikális elrugaszkodás volt az akkor divatos trendektől.
Ami a motorokat illeti, figyelembe kell venni, hogy annak idején csak néhány kereskedő vagy műhely kínált „performance equipment”-et Volkswagenek számára.

A leggyakoribb átalakítás a következő volt: Bosch 010-es centrifugális gyújtáselosztó és a Bosch Blue Coil trafó az erősebb, biztosabb gyújtás érdekében, továbbá velocity stack (légtölcsér, ami a porlasztóba áramló levegőt felgyorsítja) a széria karburátorhoz, és a már említett Glasspack kipufogó rendszer. Ezek az autók nem mentek sokkal jobban, de legalább a hangjuk olyan volt, mint ha szélvészgyorsak lennének. Ahogy az aftermarket ipar fejlődött, úgy kezdett kibontakozni az új irányzat is. Tipikus példa a stílus fejlődésére következő: Ron Flemming (Fat Performance) ’56-os oválja, amely matt feketére volt festve és American Eagle 5 küllős felniken gurult. A gumi/felni kombináció miatt a kocsi magasabban állt, mint egy széria bogár. A ’60-as évek első felében még csak igen szűk választék volt a különböző tuning felszerelésekből, így a sport felnikből is. Az USA-ban csak az acél/alumínium, 5”-os Radar készült kifejezetten a bogarakra. Az akkoriban divatos American Racing felniket adapterrel lehetett felszerelni.

 

Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close