www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Négyajtós Porsche

ImageA sportautót formavilága, karaktere és körvonalai miatt egyaránt a Porsche-család új tagjaként azonosítják.

A Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG már mintegy három negyedévvel piaci bevezetése előtt közzétette az első hivatalos fotókat Panamera modellje végleges változatáról. Az új négyajtós sportautót formavilága, karaktere és körvonalai egyaránt a Porsche-család új tagjaként azonosítják. Négyajtós sport-túramodellként a Panamera számos kiváló adottságát kifejezetten a Porschéra jellemző módon ötvözi: sportos menetdinamika, bőséges, variálható tér, s mindez egy vérbeli Gran Turismo dinamikus kényelmével. A Panamera a 911, a Boxster és a Cayman sportkocsik, illetve a Cayenne sportos terepjáró mellett immár a Porsche negyedik modellsorozataként érkezik.

A formatervezők sikerrel teljesítették azt a célkitűzésüket, hogy a Panamerát teljes egészében új fejlesztésű és önálló karakterű modellként, ám egyben formailag vérbeli Porscheként pozícionálják. Már puszta arányaival is kitűnik piaci szegmenséből: 1.931 milliméterével a Panamera szélesebb, 1.418 milliméterével pedig alacsonyabb a vele összevethető négyajtós limuzinoknál. Semmi mással össze nem téveszthető, megnyújtott GT-sziluettjét 4.970 milliméteres hosszúsága és sportosan rövid túlnyúlásai adják. Stílusa és részletmegoldásai azon egyedi design-filozófiát képviselik, amelyet évtizedeken át a 911-esen csiszoltak, s a Boxster, a Cayman és a Cayenne esetében is nagy sikerrel alkalmaztak.

Formai nyelvezetével a Panamera valósággal új szegmenst nyit vetélytársai körében. Eredeti kupéformából származtatott, hamisítatlan sportautós génjei, a klasszikus limuzinforma egyedülálló interpretációja, illetve a variálható belsőtér-koncepció egyedi megjelenést biztosít az új Porsche számára. A Panamera ennek megfelelően hűtőrács helyett egyéni, erőteljesen kihangsúlyozott légbeömlő nyílásokkal készül. A markánsan domborodó kerékjáratokban, és a vizuálisan hosszú benyomást keltő motorházfedélben a 911-es elejének minden jellegzetessége megjelenik, ahogyan azokat a Porsche vásárlói immár 45 esztendeje elismeréssel fogadják: a lapos fedelet jól láthatóan elkülönülő sárvédők fogják közre. A motorházfedél V-alakban futó illesztési fúgái, illetve a nyílhegy-alakzatban szűkülő hátsó szélvédő révén a karakteres sportautós stílusjegyek az új és egyedülálló Panamera szegmensben is megjelennek. A hátsó kerekek felett húzódó hangsúlyos, erőtől duzzadó vállöv, a kupékat idéző tetővonal dinamikus lendülete, illetve a jól látható kipufogó-végcsövek ez esetben is a vérbeli Porsche-gének megnyilvánulásai.

Az elegáns tetőív tágas, hívogató utastér felett feszül. Mint minden Porsche, a Panamera szintén teljes mértékben a vezető igényei jegyében született. Az újszerű térkoncepció és az utastér sportos architektúrája révén azonban e különleges „pilóta-érzet” mind a négy ülésen átélhető. Az első, illetve a külön-külön határozottan kiformált hátsó üléseken négy személy is példás ergonómiai körülmények között utazhat. A csomagtartó minden utas méretes poggyászát elnyeli, a lehajtható hátsó üléstámlákkal kialakított, variálható belső tér pedig mindenkor a személyes igények szerinti „raktér” kialakítását teszi lehetővé. A sportos far kupékat idéző hátsó csomagtér-ajtaja stílusos eleganciával teremti meg a kiváló mindennapi használhatóság alapjait.

A Porsche a Panamera számára is a márkára jellemző dinamikus és korszerű hajtásrendszert fejlesztett ki. A motorházfedél alatt a 300 és 500 lóerő közötti teljesítménytartományból hat- és nyolchengeres V-motorok dolgoznak majd, részben turbófeltöltéssel. Korszerű közvetlen benzinbefecskendezésüknek köszönhetően éppoly üzemanyag-takarékosak, mint amilyen erőteljesek. Hatalmas teljesítményük hatfokozatú manuális sebességváltón vagy a Porsche hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós váltóművén (PDK) keresztül adódik át.

A Panamera főként sportos hátsókerék-hajtással készül majd, a csúcsmodell azonban eleve a többiek számára opcióként rendelhető összkerékhajtással jelenik meg. A Porsche a Panamera egy különösen gazdaságos, hibridhajtású változatán is dolgozik. A motorok és sebességváltók választékára, a menetteljesítményekre, illetve az árakra és felszereltségekre vonatkozó további információkkal jövő tavasszal szolgál a vállalat.

A Porsche új Panamera sorozata Lipcsében készül majd, ahol e célra mintegy 22 ezer négyzetméteres gyártócsarnokot illetve megfelelő logisztikai centrumot hoztak létre. Míg a Panamera motorjai a Porsche hazai, zuffenhauseni üzeméből, a fényezett karosszériák a Volkswagen hannoveri gyárából érkeznek majd. A járművek összeszerelésére Lipcsében kerül sor, mégpedig a tervek szerint évente mintegy 20 ezer példányban. A Porsche a Panamera esetében is túlnyomórészt német beszállítókkal kíván dolgozni, a hazai értékarányt 70 százalék körül tervezik, a Panamera így igazi „Made in Germany“ modell.

A Panamera 2009 tavaszán tartja világpremierjét, az első példányok várhatóan 2009 nyár végére érkeznek a kereskedőkhöz.

PORSCHE Panamera

{gallery}depotyp/p_panam{/gallery}

Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close