Passat CC

ImageA Passat CC-t egészen egyedülálló formavilág jellemzi: a limuzinok és a kupék stílusvilágát ötvözi.

A Passat CC-t egészen egyedülálló formavilág jellemzi: a limuzinok és a kupék stílusvilágát ötvözi. A Passat CC-t egészen egyedülálló formavilág jellemzi: a limuzinok és a kupék stílusvilágát ötvözi. Ez az első Volkswagen, melyet sávtartó segédrendszerrel és adaptív futómű-szabályozással szereltek fel, továbbá a 140 lóerős verzió mindössze 5,8 literes átlagfogyasztásával már az Euro 5 szabványnak is megfelel. A 160 lóerős verzió gazdaságos turbófeltöltésű motorjával mindössze 7,6 litert igényel 100 kilométerre, végsebessége pedig 222 kilométer/óra, a csúcs V6 4Motion pedig 300 lóerőt produkál és alapkivitelben tartalmazza az összkerékhajtást, valamint a DSG sebességváltót és az adaptív futómű-szabályozást.

 
Eddig több mint 15 millió példányával a Passat és a Passat Variant egyaránt az autózás történetének kiemelkedő sikermodelljei közé tartozik. A Volkswagen 2008-tól e sorozat kínálatát egy „harmadik dimenzióval” bővíti tovább: bemutatták a Passat CC-t. Egészen egyéni karosszériája, hátul is sportos egyes ülésekkel kialakított utastere, dinamikus motorjai és hajtásrendszerei, valamint a felsőkategóriából érkező high-tech megoldásai a Passat szegmensében mindeddig egyedülálló modell formájában alkotnak harmonikus egészet. A Passat CC elegáns limuzin és dinamikus kupé is egyben, amely újszerű, friss áramlatot képvisel a mainstream-modellek sokaságában.

Közvetlen befecskendezésű benzines és dízel erőforrások 140, 160 és 300 lóerővel

E 4,8 méter hosszú Volkswagen-modell két közvetlen benzinbefecskendezésű (TSI és V6), illetve egy turbófeltöltésű dízelmotorral (TDI) jelenik meg Európában. A benzinesek teljesítménye 118 kW / 160 LE illetve 220 kW / 300 LE, míg a turbódízel változaté 103 kW / 140 LE, és már a csupán 2009 őszétől hatályos Euro 5 szabvány előírásainak is megfelel.

A Passat CC TDI ezen teljesítménylépcsőjében mindössze 5,8 liter gázolajat igényel 100 kilométerre, végsebessége pedig eléri a 213 kilométer/órát. Csupán 7,6 literes átlagfogyasztásával kategóriája legtakarékosabb benzinesei közé tartozik a 222 kilométer/óra csúcssebességű Passat CC TSI. A Passat CC V6 tempóját pedig csak 250 kilométer/óránál korlátozza az elektronika, átlagos üzemanyag-fogyasztása pedig 10,1 liter 100 kilométerenként.

A V6-os csúcsmodell szériafelszereltségének része a 4Motion állandó összkerékhajtás legújabb generációja, a szintén új adaptív futómű-szabályozás és a különösen hatékony DSG kettős tengelykapcsolós sebességváltó.

Lane Assist működési elv

Premier a Volkswagennél: „Lane Assist” és DCC

Hajtástechnikájához hasonló innovatív megoldásokat képviselnek a Passat CC vezetői segédrendszerei is. Első ízben jelenik meg Volkswagenben a „Lane Assist” sávtartó segédrendszer és az új adaptív futómű-szabályozás (Dynamic Chassis Control; DCC). A további high-tech megoldások között találjuk a „Park Assist” parkolássegítő és a fékút rövidítését segítő „Front Assist” funkcióval kiegészített automatikus követésitávolság-szabályzó rendszert (Adaptive Cruise Control; ACC).

Az A- és a B-oszlop között húzódó panoráma billenőtető

A Passat CC mindezen túl innovatív részletmegoldások egész sorát kínálja. Új fejlesztés például az elektromos mozgatású panoráma billenőtető. Az átlátszó tetőfelület 750 milliméter hosszú és 1.120 milliméter széles, ezzel a B-oszlopig bezárólag a teljes első tetőrészt lefedi. Az első szélvédő feletti tető-kereszttartó ebben az esetben szintén fekete fényezést kap. Az elektromos panoráma üvegtető 40 milliméternyit fel is billenthető.

Keret nélküli ajtók, légkondicionált ülések, új automatikus légkondicionáló és új műszerek

 Számos apró részlet igen jelentősnek bizonyul. Ilyen például az oldalablakok üvege vezetésének egyedi megoldása az ablakkeret nélküli kupéajtókban, amelyek a menetszélben szinte minden turbulencia kialakulásának lehetőségét megelőzik. Igen hatékony az ülések légkondicionálási funkciója (aktív klíma-ülés), amely eddig csupán a Phaeton luxuslimuzin kiváltságaként szerepelt.

A nyári hónapok során az aktív klíma-ülések jól érzékelhetően magasabb kényelmi színvonalat biztosítanak a hosszú utazások során. A Passat CC automatikus légkondicionáló (Climatronic) berendezésének teljes szabályozása is új, amely immár a rádiók és a navigációs rendszerek kijelzőjén jelenik meg. Ugyancsak új kialakítást kaptak a krómszegélyű műszerek, s a Phateonhoz hasonlóan a számjegyek és jelzések nem kék háttérvilágítással működnek, hanem fényes fehérben sugároznak. Sportautót idéző megoldás: a gyújtás bekapcsolásakor a mutatók egyszer egészen ütközésig kilendülnek.

Új USB-csatlakozó az iPod számára, és még sok más

Új fejlesztés a „Media-In” multimédiás csatlakozás is, amelyen keresztül iPod és számos más, jelenleg használatos MP3- és DVD-lejátszó a Passat CC audio-rendszerébe integrálható. Az USB-csatlakozó a kesztyűtartóban található, vezérlése a Passat CC rádióján illetve navigációs rendszerén keresztül történik, s az egyes zeneszámok címei is ezek kijelzőjén jelennek meg.

A Passat CC gumiabroncsai „magukat javítják”

A legapróbb részletekig terjedő tökéletesség további kiváló példája a Volkswagen modellben első ízben alkalmazott, s minden Passat CC alapfelszereltségéhez tartozó Continental „mobilitás-gumiabroncsok”. A ContiSeal elnevezésű technikával a német abroncsgyártó olyan megoldást fejlesztett ki, amely a futófelületbe hatolt szeg vagy csavar ellenére is lehetővé teszi a továbbhaladást. A mintázat belső oldalán húzódó védőréteg ugyanis az idegen test behatolását követően eltömíti az így keletkezett nyílást, így a levegő nem szökhet el. A tömítési funkció csaknem minden olyan tömítetlenséget meg tud szüntetni, amelyet 5 milliméternél kisebb átmérőjű tárgy okozott, így a szokásos gumidefektek mintegy 85 százaléka esetében hatékonynak bizonyul.

Széles körű alapfelszereltség légkondicionálóval és 17 colos könnyűfém keréktárcsákkal

A tudatosan csupán egyetlen, kifejezetten igényes felszereltségi szinttel készülő Passat CC a prémium középkategóriába pozícionált modell. Széles körű alapfelszereltségében többek között olyan megoldások szerepelnek, mint a 235-ös gumiabroncsokkal szerelt, 17 colos könnyűfém keréktárcsák („Phoenix”), a külső és belső krómozott díszítő elemek, a négy ergonómikus sportülés (hátul is egyes ülések) vagy éppen az új tervezésű háromküllős bőrbevonatú kormánykerék, a légkondicionáló, az elektronikus menetstabilizáló (ESP) és az automatikus világításkapcsolás.

Nyugat-Európában már kapható, 2008-ban következik Észak-Amerika és Japán is

A Passat CC fő piacainak Nyugat-Európa, Észak-Amerika és Japán számít. A németországi Emden üzemében készülő Volkswagen-modell Európa legtöbb országában már rendelhető, s a negyedik negyedévtől a Volkswagen az Amerikai Egyesült Államokban, Kanadában és Japánban is bevezeti a Passat CC sorozatát.

A Passat különleges technikáinak áttekintése:

„Lane Assist”: A Passat CC aktív sávtartó segédrendszere önműködően ellenkormányzást végez, amennyiben azt érzékeli, hogy a jármű nem kívánt módon készül elhagyni az éppen igénybe vett forgalmi sávot: valódi kényelmi és biztonsági előny. A személyi sérüléssel járó balesetek mintegy 14 százaléka ugyanis a forgalmi sáv elhagyása eredményeképpen következik be, a „Lane Assist” pedig nagymértékben hozzájárulhat ezen arány mérsékléséhez. Ha a vezető az irányjelzővel jelzi sávváltási szándékát, a „Lane Assist” nem avatkozik közbe.

Adaptív futómű-szabályozás (DCC): A Volkswagen adaptív futómű-szabályozása (DCC) a kupék sportosságát és a csúcs-limuzinok kényelmét hozza közös nevezőre, mégpedig a lengéscsillapítók és a szervokormány karakterisztikájának párhuzamos szabályozása révén. Az adaptív futómű-szabályzás (DCC) háromféle – „Normal”, „Sport” és „Comfort” – programot kínál. A szabályozás lényege, hogy a csillapítás és a szervokormány karakterisztikáját mindenkor az útviszonyokhoz, illetve a pillanatnyi menethelyzethez igazítja, folyamatosan magasabb kényelmi és dinamikai tulajdonságokról gondoskodva.

„Park Assist”: További csúcstechnikát képvisel a „Park Assist” parkolássegítő rendszer, amellyel a Passat CC gombnyomásra önműködően beáll a kiválasztott parkolóhelyre. A vezetőnek ilyenkor kormányoznia sem szükséges, csupán a gáz- és a fékpedált működteti.

Automatikus követésitávolság-szabályozás (ACC):
Az ACC aktivált állapotában a Passat CC a vezető által előzetesen beállított sebességet (0 és 210 kilométer/óra között) tartva önállóan gyorsít, illetve fékez. A rendszer emellett „Front Assist” funkciójának köszönhetően hatékonyan előzheti meg a ráfutásos baleseteket, bizonyos helyzeteket megelőzően ugyanis a fékrendszert készenléti állapotba helyezve járul hozzá a fékút rövidítéséhez (AWV). A „Front Assist” vizuális és akusztikai jelzéssel hívja fel a vezető figyelmét a veszélyhelyzetekre, sőt, ha a követési távolság egy minimális érték alá csökken, a rendszer extrém helyzetben akár megállásig is fékezi a Passat CC modelleket (Follow-to-Stop). Természetesen e rendszer sem mentesíti a vezetőt azon kötelezettsége alól, hogy mindenkor ellenőrzése alatt tartsa a forgalmi szituációt.

 

Rendelje meg! VW depo 2008/7

További tartalom

A cikk itt folytatódik.

Oszd meg a közösségi oldalakon!

www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close