Belső tér: ergonómia és részletek
A Passat CC az első, hátul egyes ülésekkel kialakított Passat. Négyüléses modell lévén, üléselrendezésével utasterében is kupé-filozófiáját tükrözi, s elöl és hátul egyaránt ergonómiailag rendkívül igényes kialakítású sportüléseket kínál. Általában érvényes, hogy a Volkswagen e négyajtós kupémodellje esetében az ülések és a kezelés kényelmét még tovább finomította.
A Passat CC így az első Volkswagen-modellként kínálja a légkondicionáló új fejlesztésű szabályozási rendszerét, amely teljes egészében magától értetődő és kiválóan áttekinthető felépítésű. A hőmérsékletet a vezető és az első utas egyaránt praktikus forgatókapcsoló segítségével állíthatja, a kiválasztott érték pedig magán a kapcsolón jelenik meg. A légkondicionáló funkciói mindemellett az audio-rendszer kijelzőjén is láthatók.
Már a klasszikus Passat műszerfala is kimondottan sportos, elegáns és igényes hatást keltett, s ugyanezen alapelrendezés jellemzi a CC-változatot is. Új tervezésű azonban az utastér teljes hátsó kialakítása, a műszerek, a légkondicionáló említett szabályozása, a kormánykerekek, illetve az ajtókárpitok a díszítő berakásokkal együtt. Utóbbiak választékában többek között valódi fa és csiszolt alumínium változatok is szerepelnek. Az ajtókárpitok díszítő berakásai azonban nem csupán jól mutatnak, kívánságra teljes körvonalaik egy új tervezésű hangulatvilágítás elemeivé válnak, amellyel az utastérben éjszaka különösen kellemes atmoszféra teremthető.
A vezetőtér
A tervezők kifejezetten a Passat CC számára új műszereket is készítettek, amelyek közeli rokonságot mutatnak a Phaeton modellben használtakkal. A számjegyek és jelzések ezúttal nem kék háttérvilágítást kaptak, hanem fényes fehér fényben sugároznak. Ugyanez érvényes a szériakivitelhez tartozó multifunkciós kijelzőre is, amely – vörös helyett – immár szintén fehérben világít. A krómszegélyű számlapok „fehér a feketén” megjelenésükkel nem csupán különösen igényes hatást keltenek, hanem határozott kontrasztjaikkal optimális leolvashatóságot is biztosítanak.
Kormánykerekek
A Passat CC kormánykerekei szintén új tervezésű konstrukciók, s összesen háromféle bőrbevonatú sportkormány áll rendelkezésre. Mindegyik háromküllős kialakítású, amelyek közül az alsó egyfajta kettős küllőként integrált fémberakással készül. Felszereltségtől függően a kormánykerék multifunkciós gombjaival a fedélzeti számítógép, a különböző segédrendszerek, az audio-berendezés és a telefon is vezérelhető. Az automata sebességváltóval szerelt modellekbe opcióként a két keresztirányú küllő mögé váltó-kapcsolóbillentyűk is rendelhetők.
Rádió-navigációs rendszerek
A Passat CC modellek egy első ízben 2007-ben bemutatott rádió- és navigációs rendszer generációval készülnek. Az RNS 510 csúcsváltozat többek között intuitív módon kezelhető érintőképernyőt és merevlemez-alapú navigációs berendezést kínál. A „Rear Assist” parkolássegítő rendszer tolatáskor egy hátsó kamera (a Volkswagen-emblémába építve) segítségével a Passat CC mögötti területet jeleníti meg a képernyőn. Új fejlesztés a „Media-In” multimédiás csatlakozó is. Ezen USB-csatlakozón át iPod és számos más MP3- és DVD-lejátszó egyaránt a Passat CC audio-rendszerébe integrálható. Az USB-csatlakozó a kesztyűtartóban található, vezérlése a Passat CC rádióján illetve navigációs rendszerén keresztül történik, s az egyes zeneszámok címei is ezek kijelzőjén jelennek meg.
Az első ülések
A szériakivitelben 6- (vezetőoldal), kívánságra azonban akár 12-irányú elektromos állítással is rendelhető első sportülések számára készült új fejlesztés a légkondicionálási funkció (opcióként csekély felár ellenében rendelhető). Az új klímaülés az ülőpárna és a háttámla aktív szellőztetésével jelentősen növeli a kényelmi színvonalat, mely során a zajtalan ventilátorok percenként mintegy 320 liternyi levegő cseréjéről gondoskodnak.
A klímaülés háromfokozatú szabályozása az üléskárpitba épített külön kapcsolóval történik. A fekete bevonatú klímaülés bőr- és szövetkárpittal egyaránt rendelkezésre áll. A középkonzolba építve két italtartó található, amelyek használaton kívül rolószerkezettel fedhetők el.
A hátsó ülések
Az egyes ülésekként kiformált hátsó üléspad hosszú utakon is a legmagasabb szintű kényelmet kínálják, s az első ülésekhez hasonlóan opcióként fűthető kivitelben is rendelhetők. E sportülések – a hagyományos hátsó üléspadoktól eltérően – az ülőpárnák és a támlák oldalán ergonómiailag optimálisan kiformált oldalpárnákkal készülnek.
A két hátsó ülés között alapkivitelben középső kartámasz és egy további rakodórekesz húzódik, amely az elsőhöz hasonlóan két variálható italtartót és egy záró rolót tartalmaz. A középső kartámaszt lehajtva, a rakodónyílás segítségével az 535 literes csomagtartóban (a pótkerék mélyedésével együtt) hosszabb tárgyak, például sílécek is szállíthatók. A Passat CC opcióként 1:2 arányban osztva lehajtható hátsó üléstámlával is rendelhető.
A hátul utazókat elektromos mozgatású hátsó ablakroló védi a napsugárzástól és a külső kíváncsi pillantásoktól, amit a hátsó ablak és a hátsó oldalablakok sötétített üvegezése (6 százalék fényelnyelés) egészíthet ki.