www.kedvezmenyesbiztositas.hu

VW-Porsche jubileum

Image1966-ban a Volkswagen igényes középmotoros sportautó kifejlesztésével bízta meg a Porschét.

A mai Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG és az egykori Volkswagenwerk AG csendben alapította meg 1969 áprilisában a „VW-Porsche-Vertriebsgesellschaft mbh” társaságot. Az új cég ötmillió német márka törzstőkéjével két sportautó – a nyilvánosság elől ekkor még gondosan titkolt VW-Porsche 914 és 914/6 – számára volt hivatott a megfelelő sikerstratégiát kidolgozni.

A VW-Porsche értékesítési társaság megalapítása igazi sikertörténet kezdetét, egyben egy drámai fejlesztési folyamat végét is jelentette. A Volkswagen a hatvanas évek közepén már kereste Typ 34 jelzésű, főként „Karmann Ghia” néven ismert, s kissé már korosodó sportkupéja utódját, míg a Porsche a 911 alatti, igen sokat ígérő piaci szegmens felé szerette volna bővíteni kínálatát. Ferry Porsche illetve Heinrich Nordhoff Volkswagen-vezér ennek szellemében egyezett meg 1966 tavaszán a mindkét fél számára előnyös együttműködésről. Eszerint a Volkswagen igényes középmotoros sportautó kifejlesztésével bízta meg a Porschét, amely négyhengeres motorral Volkswagen, míg hathengeres boxer-erőforrással Porsche modellként jelent volna meg a piacon.

Már teljes gőzzel haladt a fejlesztés, amikor váratlan változás következett be a Volkswagen vezetésében. Heinrich Nordhoff 1968-ban váratlanul elhunyt, az elnöki székbe pedig Kurt Lotz érkezett. Lotz semmisnek nyilvánította az említett szóbeli megállapodást, és ragaszkodott ahhoz, hogy a Volkswagen rendelkezzen kizárólagos értékesítési joggal a Porsche által a megállapodás szerint fejlesztett autóra. Hosszas és nehéz egyezkedést követően – amely során a 914-es jövője is nem egyszer veszélybe került – a két márka kompromisszumos megoldása értelmében végül az új modellt „VW-Porsche” néven, közös értékesítési hálózatban dobták piacra.

A VW-Porsche 914 1969. szeptember 11-én Németország első sorozatgyártású középmotoros sportkocsijaként mutatkozott be a Frankfurti IAA-n. A Volkswagen és Porsche márkanevek összekapcsolása azonban azonnal imázs-problémákat vetett fel az új sorozattal kapcsolatban, amelyet a sajtó előszeretettel illetett a „Volksporsche“ jelzővel. A Porsche 911 T 2.0 kétliteres hathengeres motorjával szerelt 914/6 modellre különösen kedvezőtlenül hatott mindez, s a Porsche törzsvásárlói kiemelkedő menetteljesítményei ellenére is alig-alig ismerték el. A négyhengeres VW-Porsche 914 ezzel szemben igazi sikermodellé avanzsált, s mire a sorozat végül 1976 tavaszán kifutott, kora legnépszerűbb sportkocsijaként 115.631 négyhengeres 914-es gördült le a szerelőszalagról. A legtöbb az Amerikai Egyesült Államokban talált gazdára, ahol a 914-est eredeti Porsche modellként, vagyis a VW-megjelölés nélkül forgalmazták. A VW-Porsche 914 időközben kedvelt veteránmodellé vált, amely köré világszerte rajongói klubok sokasága alakult, különösen a mindössze 3.338 példányban készült 914/6 számít keresett Porsche-ritkaságnak.

A 914-es sorozat 40. jubileumára a Porsche Múzeum 2009. április 9. és május 10. között rendezett, különleges kiállításával emlékezik, ahol többek között a 300 lóerős, nyolchengeres verseny-aggregáttal szerelt, egykor Ferry Porsche tulajdonát képező Porsche 914/8 is megtekinthető. E különlegességből mindössze két példány készült, s az egyiket Ferry Porsche 1969-ben, 60. születésnapja alkalmából kapta ajándékba.

GALÉRIA

{gallery}depotyp/porsche_914{/gallery}

Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close