www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Kis Czakó Bogár

Íme a mostani like-gyűjtési verseny utolsó nevezője, egy kis Bogár és a gazdájával készített beszélgetés.

Mivel foglalkozol? Hogyan lettél volkswagenes?

Harmincegy éves vagyok, egy multinál dolgozom a logisztikai osztályon. Szinte közhely, de tényleg így van, hogy gyermekkorom óta csodálattal nézegetem a kis kitineseket. 2006-ban a terveket tett követte és „bogaras lettem”. Másik nagy szerelmem a motorozás, de ez egy másik sztori! 🙂

Mit tudsz az autó előéletéről?

2006 telén az egyik internetes használt autókat hirdető oldalon láttam meg egy kis kopott, de jó szerkezeti állapotban lévő bordó Bogit. Telefonos egyeztetés után kiderült, hogy az autó egy nálam fiatalabb srácé. De nem Ő volt a hirdető, hanem az édesanyja. „A fiam nem használja és itt megy tönkre az udvaron.” Gondoltam, kár lenne érte. Elmentünk egy akkor már „bogaras” barátommal, megnéztük és meg is egyeztünk a tulajjal. Akkor, ha jól emlékszem, olyan 82.000 km-t mutatott az órája.

Mennyi ideig tartott az átalakítás/felújítás?

2007 tavaszán kezdtem el a szétszerelést. Majd egy kitűnő karosszéria lakatos barátom lépett be a felújítás folyamatába. Szerencsére neki nem volt sok munkája rajta, mert az autó nagyon jó szerkezeti állapotban volt. Majd indulás a festőhöz. Ez már nem ment annyira gyorsan. A „szaki” nem egy kapkodó idegbeteg kb. 3/4-ed évig volt nála. Utána hazakerült végre a Bogi és kezdődhetett az összeszerelés. Ez volt a legnehezebb és legérdekesebb rész. Én láttam lelki szemeimmel a végeredményt és csak az érdekelt. 🙂 Közben a motorja a garázs padlóján pihent. Ő egy későbbi projekt lesz – gondoltam magamban. Két év elteltével rá is jutott „idő”.

Hobbi autó vagy napi használatban van?

Élményautónak használom. Tavasztól őszig tart a szezon számunkra, így kb. 3-4 ezret megyek vele évente. Találkozókra, baráti összejövetelekre, kirándulni vagy „csak-úgy”.

Mi volt a legemlékezetesebb élményed a kocsival?
Ezzel az autóval? 🙂 Minden egyes kirándulás élmény vele! De az volt a legjobb érzés, mikor az „új” motorral megtettem az első métereket! Az feledhetetlen volt! Ez az első efféle élményem. De nem az utolsó. Szeretnék egy T2 Doka buszt!

Szeretnél valakinek köszönetet mondani azért, mert segített vagy támogatott a projekt megvalósításában?
Első sorban Stein Jani barátomnak a motorért. Minden barátomnak, ismerősömnek, aki segített és támogatott. KÖSZÖNÖM nektek! 😉 Gratula a VW Depónak. Segít összehozni a VW őrülteket!! Megismertem itt egy szépen összekovácsolódott kis csapatot. Ők a: LÁSSUK A VWERDÁKAT fórum tagjai!!

ADATLAP

Név: Kis Czakó Péter (31)

Karosszéria:
VW 1302, az eredeti szín Anaconda metál (a kódját sajna nem tudom), a jelenlegi színe szintén VW szín, Mágia fekete metál és csont fehér. Géptető levakolva, lökösök leszerelve, T-barokra cserélve. Az első lámpák Golf 1-é (H4). A villamos rendszer tökéletesítéseként a generátor beszerelése pont a napokban történik meg, a gyári dinamó helyett.

Motor: F-es 1640 ccm, a gyári 1285-ös hengerek le lettek cserélve 1640 ccm-re. A hengerfejek hozzá lettek maratva. Kapott egy magas emelésű sport vezérmű tengelyt, erősített csapágyakat, 009-es Bosch gyújtást, hozzá való trafóval. A benzinellátást egy dupla torkú progresszív Weber karburátor végzi, egy direkt szűrővel. Nagy olajhűtő a jobb hűtésért. Az összes motorburkolat homok szórva és selyemfényű feketére por festve. Az égéstermék csőkígyó rendszeren át, egy EMPI Single sport kipufogón távozik a rendszerből. A váltó gyári, csak egy GENE BERG rövid járatú váltókar gyorsítja a váltást.

Futómű: Az első futómű ültetve. Gyári 4,5 colos felnik homok szórva, por festve 135-ös Smart gumikkal. Hátsó futómű gyári magasságban 5,5 colos felnik szintén lekezelve 165-ös gumikkal. Az első dobfékek tárcsára cserélve, fém fékcsövekkel, a hátsó dob felújítva. Az összes munkahenger új. A felni gyári 4,5-5,5 col, elöl 135/80 hátul 165-ös

Beltér:A beltér teljesen gyári, kivéve az üléseket azokat fejtámlásokra cseréltem (szintén Bogár ülések). Új üléskárpitokat, szőnyegeket kapott. Az ajtó paneleket az előző tulaj (sajnos) hangszórókkal szerelte fel, így nálam is ott kaptak helyet a közép-magas hangszórók. A kormány egy szintén gyári VW fakormány (köszönöm Vatera). A gyári műszerezettséget kiegészítve, beszerelésre került egy fordulatszámmérő és tervbe van egy olaj hőfokról tájékoztató óra telepítése is. 🙂

Autóhifi: Az eredeti „műszerfal” díszeként megmaradt a gyári Blaupunkt rádió, ami a mai napig tökéletesen működik! Ő már nyugállományban élvezi a közösen megtett kilométereket. Helyette egy USB-s, SD kártyás, CD-s fejegység szórakoztat 2db 15 cm-es közép-magas hangszóró segítségével. A kalaptartóba tervezek egy pár mély-közép hangszórót a basszus előcsalogatására.

Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

2 thoughts on “Kis Czakó Bogár

  1. …’T2 Doka busz’
    az mi milyen ‘busz’?!
    gratulalok a bogarhoz
    udv.

    1. DoppelKabine, vagyis duplakabinos. Bár igaz, hogy az inkább kisteherautó.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close