www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Egy kis piros bombázó

Balassa Ákos Golfja„A Volkswagen Baráti Kör Szigligetnek vagyok a tagja! A klub körülbelül két éve alakult! Nagyrészt nekem köszönhetően (szerény vagyok :)! A baráti társaságban szinte mindenkinek VW-je volt vagy lett, ezért alakultunk meg! Időközben még csatlakoztak hozzánk páran! Elkészült a honlapunk is (www.vw-szigliget.extra.hu)! Közösen járunk találkozókra, segítünk egymásnak a szerelésben, alkatrész beszerzésben, közös grillezések stb…”

„A Volkswagen Baráti Kör Szigligetnek vagyok a tagja! A klub körülbelül két éve alakult! Nagyrészt nekem köszönhetően (szerény vagyok :)! A baráti társaságban szinte mindenkinek VW-je volt vagy lett, ezért alakultunk meg! Időközben még csatlakoztak hozzánk páran! Elkészült a honlapunk is (www.vw-szigliget.extra.hu)! Közösen járunk találkozókra, segítünk egymásnak a szerelésben, alkatrész beszerzésben, közös grillezések stb…” – így kezdte a beszélgetést Balassa Ákos, aki ’81-es évjáratú 1.5-ös Golfját mutatja be a VW depo olvasóinak.

Mikor vásároltad a kis bombázót és milyen állapotban volt a vételkor?
2004-ben vettem egy hirtelen ötlettől vezérelve. Kellett valami autó, és egy szerelő ismerősöm ajánlotta, hogy ez jó! Nem ismertem az előző tulajt, de jó állapotúnak tűnt a kocsi! Aztán kiderült néhány dolog, valószínű, hogy jó pár helyen törve volt, meg sajnos kontárok végezték rajta a kaszni munkát! Alapvetően mindennapi használatra szántam, végül olyan hobbiautó lett belőle, amit minden nap használok 🙂

Ki vagy mi inspirált arra, hogy átépítsd?
Jöttek sorba a dolgok! Először csak egy kis ültetés, aztán egy kis felni, aztán lámpák… Utána már nem volt megállás! Persze a pénz az nagy visszatartó erő, ezért lassan épülget. Leginkább a Cult stílusirányzat jön be, ezért a Golf is ebbe az irányba fejlődik.

Tehát minimális a karosszéria átalakítása…
Így van, csupán króm lökhárítók lettek felszerelve, hátulról eltűntek a jelek és az ablaktörlő!

 


Hogy szolgál az ezerötös egészsége, valamit változtattál benne?
Teljesn gyári! Egyszer már fel lett újítva, azóta teljesen jól működik! Hátulra egy Mongoose sportdob lett felszerelve 70-es DTM véggel. Ötsebességes dízel, FF-jelű váltót csatlakoztattunk a motorhoz, így viszonylag magas lehet az utazó sebesség.

Látszik, hogy szépen ül a Pirelliken, mit kell tudni a futóműről?
Először ültetőrugókkal próbálkoztam, de az nem vált be, majd vásároltam egy FK 60/40 ftóművet, amiről inkább nem mondok semmit! Most egy Supersport gewindfahrwerk van alatta! Ez az alávaló! Nagyon szeretem, bár nem komfortos egy kicsit sem! 🙂 A fékrendszer gyári, eltekintve az első tengelyen lévő vágott Brembo féktárcsáktól.


Min változtatnál, ha megtehetnéd?

A magyar utakon… Na, de komolyra fordítva a szót, a belseje még nem az igazi, meg egy durva motor sem lenne rossz!

Mit alakítanál még rajta ezeken kívül, ha a pénz nem volna kérdés?
Új fényezés kellene rá, meg talán 16-os Audi A8 Winter felnik. Szereznék bele Recaro motoros pilóta üléseket, a motort meg 1.8 turbóra cserélném! Ehhez persze kellenének a G60 fékek.

Ha egy egytől tízig tartó skálán jelölhetnéd, hogy mennyire vagy elégedett a végeredménnyel, akkor hány pontot adnál a kocsidra?
Mondjuk egy hetest.


Kik voltak a projekt legnagyobb kritikusai?

A barátaim, pedig néha segítettek is a szerelésben. Nem szeretik a kemény futóművét, nem szívesen utaznak velem! 🙂 A családom viszont jól el van a hobbimmal, nem zavarja őket, hogy golfozom. 

Részt vett az autó valamilyen versenyen? Értél el eredményeket?
Gyorsulási versenyen megleptem vele az egyik suzukis szájhős barátomat, azt nem felejtem el mostanában! Aztán egy kipufogó hang mérésen értem el 3. helyezést és kaptam már szépségdíjas serleget is!

Milyen rendszerességgel, milyen célra használod a kocsit, mik a tapasztalatok?
Minden nap használom, évente olyan 20 ezer kilométert megyek vele – sajnos így nehéz vigyázni rá! Az utak állapota egyre rosszab és én egyre feljebb tekerem a futóművet! Egyébként a kanyargós utakat szereti, ott verhetetlen! Nem szívesen adom oda öcsémen kívűl senkinek, de néha a barátnőink is a volán mögé ülhetnek!

Mi lesz a következő autód? Azt is átalakítod majd?
Vagy Bogárka lesz minimális átalakítással, vagy egy Golf GTI 16V, őt viszont teljesen gyárinak hagynám!

Szerinted mi a különleges a kocsidban, mi tetszik neked benne a legjobban?
Egyre kevesebb Golf 1 van az utakon, az enyémnek ráadásul teljesen meg lett csinálva a karosszériája! Még jó pár évig autó lesz! Kicsit gokartos lett az állítható futóművel és az 1.5-ös motor elég jól is viszi az egyes Golfot!

 

 

 Modell (évjárat) VW Golf 1.5 (1981), tulajdonos: Balassa Ákos
 Motor 1.5 benzines, Mongoose 70-es sportdob, FF-jelű dízeles, 5-sebességes váltó
 Futómű Supersport gewindfahrwerk, elöl vágott Brembo féktárcsák, 14" ET38 Pirelli GTI felnik
Karosszéria Tornado Rot fényezés
Belső bézs bőr tetőkárpit, kagylósított VW sport ülések, gyári GTI kormány, Audi váltógomb
Zene Pioneer fejegység, Pioneer első szett, MNC ovál mélyek
   

 
Tetszett? Mondd el miért, vagy miért nem!
{mos_fb_discuss:10}

KAPCSOLÓDÓ GALÉRIA

{gallery}depodium/balassa_g1{/gallery}

Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close