Újra egy harmadik típusú találkozás cikkünk témája. GTI-vé tett CL by Gulyás András…
Mivel foglalkozol? Hogyan lettél volkswagenes?
Autóvillamossági műszerész vagyok, így mondhatom nyugodtan, hobbim a munkám. Gyakorlatilag minden érdekel, ami elektromos, javítok, építek… 2006-ban vettünk családi autónak egy Golf IV-et. Azóta kezdtem érdeklődni a márka ill. csoport iránt, és ezért döntöttem egy Golf mellett.
Mit tudsz az autó előéletéről?
2008 nyarán vásároltam, sokadik tulajdonostól. Utólag tudtam meg, hogy 2004-ben hozták be Németországból. 2004-ig rendelkezett vezetett szervizkönyvvel is, amikor 2008-ban megvettem, akkor is viszonylag szép állapotban volt. Akkor kb. 200 000 km volt benne, de igazából nem tökéletes autót kerestem, mert alapból tervbe volt véve egy kis átalakítás.
Hogyan történt a felújítása?
Durván 4 év alatt érte el a jelenlegi állapotát. Amit tudtam, saját magam elvégeztem (motorcsere, futómű, fékek, villamosság, hifi, kárpitozás). Fényezést és a karosszériamunkát egy jó barátom csinálta. Valamint rengeteg segítséget kaptam ismerős szakiktól, haveroktól.
Hobbi autó vagy napi használatban van?
Az autó napi használatban van, munkába járok vele. Évente kb 20 000 km-t megyek vele.
Mi volt a legemlékezetesebb élményed a Golffal?
Volt pár emlékezetes pillanat, kiemelni talán azt tudom, amikor a 2010-es soproni VW találkozóról éjjel hazaérve a ház előtt adta meg magát a gyújtótrafóm. Egy ismerősöm csak ennyit mondott rá: Jó autó, hazavisz.
Korábban is építettél/restauráltál már valamilyen autót?
Volt egy tip-top Samarám, totál gyári állapotban, rendesen karbantartva. Fényeztettem, mindent rendbe raktam rajta. Nem nevezném sem építésnek, sem restaurálásnak, de volt vele munka.
Név: Gulyás András (26)
Autó típusa: VW Golf
Karosszéria: 1992-es Volkswagen Golf 3 1.8 CL. Eredetileg metál lila (LC5P) volt, alap CL külsővel. Kapott egy Porsche Macadamia Metal (M8W) telifényt, díszlécek, lökhárítók, tükrök is fényezve lettek. Jobb első sárvédőbe lett rakva egy Transporter légbeömlő, le lettek hegesztve az oldalindexek, antenna helye és át lett alakítva a csomagtérajtó. Előre felkerült egy jel nélküli hűtőrács és egy VR6/GTI koptató. Előre FK angel eyes lámpák és FK indexsor került. Hátra szintén egy FK piros-fehér kristálylámpa, amely fehér része kapott egy füst színű fóliát. Rendszámtábla világítást fehér LED szalaggal oldottam meg
Motor: motorcsere 1.8 8V 75 LE-ről 2.0 8V 116 LE-re (2E), Simota direktszűrő, hővédő lemezzel, katalizátor kivéve, gyári kipufogó rendszer ovál véggel
Futómű: Komplett GTI fékrendszer (280 és 226mm-es tárcsák). GTI féltengelyek, csonkállványok, hátsó híd, lengőkarok. Ta-Technix állítható magasságú futómű. Audi TT, 7,5×17″ jelenleg matt bézs színnel, Kumho Ecsta 205/40R17
Beltér: Teljes belső kárpitozás és festés, feketére (tetőkárpit, ajtókárpitok, oszlopok…) Ülések cserélve lettek egy Golf IV jubileumi garnitúrára. TT váltógomb, Victor sportkormány, könyöklő. Műszerfal-világítás át lett ledezve Audi stílusura. Belső kilincs világítás, kilépőfény…
Autóhifi/elektronika: Alpine fejegység, Magnat RX44 erősítő, Audio System X-ion hangszórószett és Infinity Reference Subwoofer. AudioLink hangszórókábelek, Audison RCA-k, Neotech dugókkal. Komfort kapcsolás (nyitás-zárásra hifit és helyzetjelzőt is kapcsolja a központizár). Távirányítós csomagtérnyitás és indítás. Beépített USB aljzat, kulcs nélüli indítás kódos védelemmel.
Köszönet: a fényezőmnek, Kreizer Gábornak és Kovács Szabolcsnak (Kovács Autó Bt. Baté) a sok műhelyhasználatért