www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Huszár Golf 1 GTI

Huszár Attila Golf 1 GTI-je hosszú utat járt be, mire ideért, de igazán megérte feltámasztani. Köszönjük!

 

Mivel foglalkozol? Hogyan lettél volkswagenes?

Lassan 20 éve dolgozom Visontán a Mátrai Erőműnél, rendszer felügyeletet látok el. Szabadidőm nagy részében az autómat fejlesztem, de ha ez nem alakul elképzeléseim szerint, akkor a megnyugvást a tóparton, horgászás közben lelem meg.

 

A VW-k iránti rajongásom, nagyjából 18 éves koromtól tart, ekkor ugyanis egy barátom kapott német származású apukájától egy 1-es Golfot. Rengeteget jártunk vele és akkor ismertem meg ezt az életérzést, melyet csak egy ilyen gépjármű okozhat.

 

Egy időre kezdtem megfeledkezni róla, de keresztfiam vásárolt egy kettes Golf GTI-t. Mikor azt elkezdtük csinálgatni és hordtuk kiállításokra, ott felerősödött az érzés, hogy semmi sem állíthat meg célom elérésében: Lesz egy saját ötleteim alapján megépített Golfom! Innentől sem anyagiak, sem a ráfordított idő nem tarthatott vissza, lassan, de biztosan kész lett életem remekműve! Soha nem adom el, amíg élek, olyan mint a gyermekem… 🙂

 

Mit tudsz az autó előéletéről?

2009 januárjában vásároltam Tápiószőlősről egy fiatal sráctól, 18 ezer forintért, gondolhatod milyen állapotban volt… hulladék. Legnagyobb pozitívuma az volt, hogy a saját “lábán” jött haza, hogy mennyi kilométer volt benne azt nem tudom, mert — mint sok egyéb még az autón — a kilométer óra sem működött, megsaccolni pedig nem is merem!

 

 

Mennyi ideig tartott az átalakítás/felújítás?

2,5 évig tartott mire talpra állítottuk, de a munka azóta is tart. Saját kezűleg újítottam keresztfiammal, kivéve a kasznis munkát. A kaszni helyreállítása volt talán a legnagyobb feladat, éppen ezért is bíztuk szakemberre, de nehéz volt megtalálni a megfelelőt, voltak tévutak. Kábé a gépjármű 60%-át ki kellett cserélni… De egy év után volt egy rozsdamentes kasznim. Ezután a kasznit és egyéb alkatrészeket egy évig tartott lefényezni.

 

Hobbi autó vagy napi használatban van?

10-15 ezer km-t vezetek egy évben, de a GTI-met csak találkozókra viszem, ekkor vezetem vagy ha szeretnék magamnak egy szép napot!

 

Mi volt a legemlékezetesebb élményed a kocsival?

A legemlékezetesebb élményem az volt, amikor 2011.08.27-én a Hungarioringen VW gyorsulásban a II. helyet értük el. Épphogy elkészült az autó, reggel még szereltük. Ez volt az első útja. Keresztfiam Richárd vezette, neki is ez volt az első versenye, bár elsők nem lettünk, mégis egy tökéletes nap volt, Golfom és a keresztfiam társaságában akiket nagyon szeretek!

 

Korábban is építettél/restauráltál már valamilyen autót?

Keresztfiamnak segítettem a kettes Golf GTI-jének építésében.

 

 

Szeretnél valakinek köszönetet mondani azért, mert segített vagy támogatott a projekt megvalósításában?

Ugrai Richárdnak, azaz a keresztfiamnak, és mindenkinek, aki bármikor, bármivel is támogatott akárcsak szóban is!

 

A mellékelt képek egyébként nem a mostani állapotot tükrözik, mert a rossz idő és a sár megakadályozza, hogy kihozzam a garázsból! A Golf találkozóra történtek változások (a képek ezelőtt készültek):

– amerikai piros teli hátsó lámpa

– fekete díszléc

– eredeti tanksapka

– golflabda váltógomb

– teli polír

 

 

Név: Huszár Attila (38)

 

Karosszéria: VW Golf 1 GTI/1981, L041 fekete, eredeti szín alapján újra fújtam, külső és belső részeit is, sárvédő felperemezve, lökhárítók vadi újak, fekete GTI díszléc, GTI kétrészes koptató, új GTI hűtőrács, elöl vaskeresztes füst-, hátul amerikai teli piros lámpák, hátsó ajtó részben lefalazva, GTI matricával


Motor: EG 1588 cm3 HDJ 2000 cm³, nagy teljesítményű benzin pumpa nyomás tartó tartállyal, 8 mm-es vadonatúj benzincső, visszatérő szűkítve. Emellett vezérlő elektronika átírva, direkt szűrő, könnyített lendkerék, gyári 1-es Golf GTI kipufogó rendszer, de a közel jövőben ez változni fog, Super Sprint rendszerre, 3-as Golf GTI váltó, VR6 féltengelyek módosítva. Kellemes menet teljesítést biztosít! (VW gyorsulás 2011. 08.27. Hungaroring II. hely)

 

Futómű: állítható magasságú futómű, G3-as csonk állvány, elől 256-os Brembo mart tárcsa, új réz fékcsövek, fékerő szabályzóval és patronnal, hátul új nagy dobfék, Golf 1 GTI stabilizátorrúd elöl-hátul, új szilentek, a tartók rozsdamentes anyagból újra gyártva, ami hamarosan változni fog: VR6-os első fék, hátul Golf2 GTI 226-os féktárcsa, Golf4 alumínium féknyereggel, 6,5×15 BBS RM elől, hátul 8×15 sajátkezűleg polírozva, fényezve. Kumho KH 175/50 R15 gumik.

 

Beltér: vastag fekete GTI szőnyegek, ülések fekete műbőr, a kormány klasszikus GTI, műszerfal hosszas keresgélés után tökéletes állapotú GTI, VDO kiegészítő műszerek (órák) működnek! Saját kezűleg fekete tetőkárpit bőrből, ABC oszlop takarók bőrből, kalaptartó fekete bőrözve. Váltógomb eredeti golflabda.

 

Autóhi-fi: A motor és a kipufogó hangját szeretem hallgatni! 🙂

 

{gallery}depodium/Huszar_A_G1{/gallery}

Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

1 thought on “Huszár Golf 1 GTI

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close