Kempingjárat

 Családunk régi olvasója lapjuknak. A férfiak az első betűtől az utolsóig kiolvassák. A fiam 17 éves és autószerelőnek tanul, mert imádja az autókat és a versenyeket. Nekünk egy közel 20 éves Transporterünk van, ami a család mindene, hiszen saját kezűleg készült. De átadom a szót a fiúknak:

Családunk régi olvasója lapjuknak. A férfiak az első betűtől az utolsóig kiolvassák. A fiam 17 éves és autószerelőnek tanul, mert imádja az autókat és a versenyeket. Nekünk egy közel 20 éves Transporterünk van, ami a család mindene, hiszen saját kezűleg készült. De átadom a szót a fiúknak:

Az autót 1997-ben vásároltuk, 1.6 D motorjához, 4 sebességes váltójához, futóművéhez nem nyúltunk. Akkor még széria Transporterként, hét személyre szólt a vizsgája, elöl két Caravelle üléssel, középen kettes, hátul pedig hármas üléssel. A gyárilag beépített állófűtés volt az egyetlen „extra” felszereltsége. Az átalakítási procedúra a hátsó két oldalablak beépítésével kezdődött, persze a jobb kilátás elérése érdekében. Ezt követte az utastér lakájossá és főleg praktikusabbá tétele. Mindig is nagyon tetszettek a Westfaliák, így megpróbáltuk azok felszereltéségét otthon, házilagosan kialakítani.

Szép lassan sor került hát a két első ülés mögött lévő tárolóbox megmagasítására (amire egy eltolható felépítmény is került), a hátsó üléssor aljának ajtókkal történő lezárására. A középső kettes ülést 90 fokkal elfordítottuk, alá fiókokat helyeztünk el. A kettes ülés támlájába, mögötte és az oldalán további tároló rekeszek kialakítása történt, csakúgy, mint az első ajtókon, a váltókar mögött és a napellenzők fölött. Így most már belül éppen elég hely lett a család százféle cuccának.

De még mindig hiányzott valami, mégpedig egy igazán hasznos dolog: a kerékpártartó, amely a vonóhorogra erősíthető és így egy robogó és három kerékpár szállítására alkalmas. Ha kempingezni szeretnénk, akkor jó lenne a buszba asztal, hűtő, TV, ágy stb. – álmodoztunk. Persze mindehhez előbb a kemping csatlakozó, valamint a 220v-os hálózat kiépítése szükségeltetett. A hátsó ülés alá került a 2 kW-os elektromos fűtés, az akkumulátortöltő, valamint a trafó. A 220/12V azért kellett, hogy az autó álló helyzetben 220V-ra csatlakoztatva, az összes elektromos berendezést üzemeltesse az akkumulátortól függetlenül. Ez háromállású kapcsolókkal lett megoldva, valamint a beépített töltő gondoskodik az akkumulátorok üzemkész állapotáról. Azért akkumulátorok, ugyanis kettő van beépítve. A motortérben lévő csak a gyári dolgok kiszolgálását végzi, a másik az első ülés alatt lévő a plusz felszereléseket üzemelteti: hűtő, TV, állófűtés, belsővilágítás stb.

www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .