www.kedvezmenyesbiztositas.hu

SütiBogár sztori

És láss csodát: 2005. május 13. péntekre elkészült karosszériamunka. No de, ne rohanjunk annyira előre. Mi történt ezalatt? Új felépítmény rákerült régi ’alváz-ra’. Új küszöböket felraktuk. Régi/új bukócsőmerevítéseket kapott A oszlopba, ülés mellett vízszintesen, majd B-oszlopban és keresztbe ülés alatt is. Plusszba kapott egy hátsó merevítőt kalaptartó alatt és egyet szélvédőkeretbe is. Továbbá első ülések mögötti bukócsövet is fixen rögzítettük (ami korábban levehető volt) mivel jobban véd borulásnál. Kabrióknál külön betegség a kasztni merevsége-összecsuklása, ezért mindenekelőtt a biztonságot tűztem ki fő célként. Idő-pénzszűke és B. tanácsa alapján padlólemezeket hármas táblalemezekből faragta be-ami kezdetben tűnt csak időtakarékosnak.

Bukócsövek-padló-küszöbök is végig hegesztve lettek –így érve el a nagyobb merevséget! Ahol lehetett nagyobb részen lett kivágva  a beteg fém. Így került újra kialakításra jobb és bal oldali doblemezek, küszöb körüli részek. Hátul homlokfal oldalánál viszont nagyobb volt a baj. Bandinak érzésre sikerült csak visszaadni régi formáját. Én sem voltam valami határozott lökhárítótartókat illetően, ezért inkább nem lettek. Díszlécek helye eltűntetve, indexek, embléma, kilincsek, nyitók kuka.

Csom.tér esőbeömlő rács és benzinbetöltőajtó lefalazva. Motorháztető átalakítva, rendszám süllyesztve- egyedi légbeömlők. Ami viszonylag egyszerűnek tűnt, azzal is napok-átkozott hétvégék mentek el. Pl: sárvédők felfogása peremívek hiányában, ajtóhézagok, tető levágása- régi szélvédőkeret beoperálása. Itt mm-ek tévedése is súlyos hiba lehet! Eredeti szándékaim szerint autónak olyan külsőt kellett volna sugározni, mintha Käfer Cup-ból lépne elő, ezért amikor előálltam a vízszintes toldatokkal-peremekkel elől és hátul, hirtelen NYUSZINAK éreztem magam Bandi FARKAS szemeiben – úgy nézett rám. Mivel azonban mindig az van, amit a vevő akar, kénytelen volt megcsinálni. Ezzel is egyedibbé tévwe a külsőt! A kipufogónak ekkor még csak két nyílást terveztem!

Amikor közöltem, hogy műszerfalat is szeretném átalakíttatni a hat darab Porsche 944 műszernek és kapcsolóknak csak nevetett☺! Végül azt mondta, ezt már nekem kell megcsinálni☹☺!!



2005.05.13 péntek:
El sem hiszem, hogy karosszéria hazakerül. Mondanom sem kell, hogy Büntetőeljárás jog szigorlat előtt pár nappal még hevesen karosszériát csiszoltam, hogy befejezzük péntekre. Sajnos ennek az ára nagyobb volt (vizsga)! Befejeztem vizsgáimat és már alig vártam, hogy nekiessem utómunkálatoknak. Nekem kellett megcsinálni műszerfal órák-, kapcsolók kivágását. Azt hiszem első 10 cm átmérőjű óra helyét 3 óra alatt fúrtam-csiszoltam ki. Másik már könnyebben ment, 1 óra☺! Végül három picivel is elszöszmötöltem. Csak ránézésre volt olyan könnyű, mint hiszed! Ja, és persze a tervezés, sablonok, méricskélés. Imádtam! Jogásznak készülök – még nem is mondtam –, de jólesett a könyvek után végre fúrógépet fogni a kezembe.

2006.06.25: Miután sikerült megtalálni azt a szakembert, aki már életében több bogarat festett és még nem undorodott meg a szakmától, rendesen-lelkiismeretesen és mellesleg nem aranyáron dolgozik(ki másra is bíznám bogarat) előzetes egyeztetés-beszélgetés után levittük a Bogarat Polgárdiba, B. Zolihoz. Igen ám, de amikor meglátott minket, azt mondta, jobb, ha le sem tesszük, vigyük vissza a karosszériáshoz, mert még van rajta kb. 1-2 hét befejezendő meló. Csoda, hogy ekkor nem kaptam agyvérzést! Kértem, hogy ajánljon valakit a közelben, akit ismer és becsülettel befejezi a „fusimunkát”. Ezt követően Kőszárhegyre került az autó E. Gáborhoz. Ahogy lenni szokott, kezdhettük elölről az egészet. A munka adta magát: ha szar a karosszéria, baszhatod a fényezést alapon – kezdtük az egészet elölről. A fényképek tanúsága szerint a második karosszériás feltűnő különbséggel dolgozott.

Elégedett voltam a munkával, leszámítva tempót! Két hónap után kezdtem érezni, hogy itt nagyon nagy bajok lesznek (fizetéssel). Végül Zoli megnyugtatott. Már elgondolkoztam, hogy kiszállok az egészből, de amikor megtudtam, hogy előző karosszériás munkadíja + anyagköltsége sem térülne meg, TUDTAM EBBŐL MÁR NINCS KISZÁLLÁS! Gábor munka közben sűrűn emlegette Banditát. Én meg amikor próbáltam szembesíteni B.-t korábbi munkájával, hadd ne mondjam mit kaptam vissza! Gábor. például a csomagtérfedél és a tankbetöltés lefalazásnál is jobbnak látta kivágni a beteg részt, mint a javítást!

Volt ahol a gitt tartotta össze a két lemezt. Púpra még nagyobb púpot rakott☹! Végül mégiscsak úgy döntöttem, hogy legyenek hátsó lökhárítók: ezért amikor megérkeztek a tartók – nem kis meglepetésre – a levegőbe lógtak. Nem illeszkedtek a hátsó doblemezhez-hátfal melletti részhez?? Úgyhogy, lehetett újra építeni a hátulját ☹. Közben kitaláltam, hogy kipufogó nyílások közötti részt is vágjuk-hajtsuk vissza.

Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close