Végül 08.14-re elkészült minden, viszont élesben tesztelni még mindig nem tudtunk , mert motort + mindig nem tudtuk elindítani. Azóta is hiányzik a fordulatszámmérő, olajnyomás, benzintank/fogyasztásmérő bekötése, ami remélem nemsokára megoldódik ;-)! Persze a plusz munkaórák és anyagok miatt emelkedett a teljes ktg. Villamossághoz még annyit, hogy speciális (elektromos zárlat/tűz esetén önkioldó füstöt termelő) kábeleket használtak (emiatt tűz kizárt). Egész rendszert Bosch szabvány szerint számozták és kb. 100 m kábel fogyott el.
Nem volt elég a gyári 12biztosítékház ezért újabb 12vel kellett bővíteni. Beltéri fúrás, faragás, reszelés (fájt minden egyes mozdulat új festésen, de muszáj volt). Azt már el sem mondom, hogy közben elmentem Zsoltibácsihoz Ajkára (tőlünk 80km)(fényváltó relé –ért) és útközben elhagytam mellényem. Nem is ez volt a lényeg, hanem a relé, ami mint utóbb kiderült gyári külső ellenére – nem működött, mert belül beázott és szétrozsdásodott. Sebaj, lassanként hozzászokom a szivatásokhoz!
Közben fantáziám szerint kitalált kárpitosmunkát igyekeztem V.Balázs barátommal letudni. Gondolhatod, ez sem ment olyan könnyen. Kék farmerral akartam bevonatni mindent, mert szeretem a farmert – tartós és passzol színben a narancshoz. Balázs azzal kezdte, hogy vegyem meg az anyagot és indulhat a meló. De tudtommal az anyagbeszerzés a kárpitos dolga, nem? Körbejártam város méterárú nagykereit, de amilyen farmert találtam az sötétkék – strech – nyúlik és ha megázik színez ☹! Sehol nem kaptam vastag Levi’s minőségű farmert.
Végső elkeseredésemben arra gondoltam, hogy irány a teszkó és veszek 10 db XXL egyszínű farmert. De magyar ember addig töri a fejét, amíg kipattan az Isteni szikra. Irány a város összes turkálója, angol-USA bálaruha kereskedése. Utóbbiakból sikerült először összeszedni 10 db farmert. Kicsit furán néztek rám amikor előálltam a kéréssel, hogy autókárpitnak kell. Már most mindenki azt mondta, hogy nagy ötlet! Nadrágnak csak zsebek alatti része volt felhasználható- ezért zsákmány fele veszteség, kuka!
Miután a színeket gondosan összeválogattuk, újraszivacsoztuk Porsche üléseket és jöhetett a varrás. Igen ám, de az anyag elfogyott. Jöhetett az újabb zsákmányszerző hadjárat, ami nehezebb volt. Még vettem 7 kg farmert, köztük szoknyát-felsőt stb. Egyik farmer annyira megtetszett, hogy amikor felpróbáltam imádkoztam bárcsak ne kelljen felhasználni ;-)! Végül épphogy megmenekült! Egy húzós hétvége alatt elkészült az avantgard remekmű, mondanom sem kell bekerült Balázs kárpitos referenciakönyvébe. Mivel mindent referenciaként csinált – így barátilag kevesebbe került – mint általában.
Kábé három hétig vártam egy bp-i bogaras segítségére, hogy segít hozzájutni olcsóbban G1 síküveges lámpához – amíg személyesen jártam utána és derítettem ki hogy FALSH az infóhely. Végül beszabadultunk Áronnal a Custom Company-hoz és levettük a polcról a kívánt darabot. Ha már itt voltam, körülnéztem és vettem xenon H4-et és tűzoltópalackot is. Egyúttal beugortunk Hudák-hoz pár Bogár alkatrészért.
Kipufogórendszer: Székesfehérváron kb.5 embert kérdeztem meg, hogy ki vállal csőhajlítást és kipufogó rendszerépítést, amíg eljutottam egy céghez aki ezzel foglalkozik Móri úton! Otthon találtam 4 méter hosszú saválló 40-es átmérőjű csövet, pont ami kell! Viszont a cég azt mondta, nem tudják meghajlítani – nem vállalnak érte felelősséget. Arra ment ki a játék, hogy az ő „saját anyagukból dolgoznak”! Kérésem egyszerűen a következő volt rendszert illetően: amerikai mintára 4:1 leömlő, ebből Y-elágazás, hőkicserélő doboktól megszabadultam – így lett hely a két új kipufogódobnak. Elmegy a cső előre, majd visszafordul dobokon keresztül végül két szép végződésben fejeződik be a rendszer a széleken. Fontos volt a tükörkép, magasság, hosszúság. Mivel a dobok belső átmérője 50 mm, sem előtte sem utána nem volt értelme szűkíteni. Számoltam a rendszer belső levegőmennyiségét – teljesítményhez mérten készült.
Azt mondták, annyi meló lesz vele hogy csak másnapra lesz kész- ehhez képest viszont délután 4kor kapom a telefont, hogy kész! Peti barátom viszont már úton volt Szombathely felé trailer-el. Szerintetek volt bátorságom hazahuzatni v. tolni autót (azok után amiken eddig keresztülmentem)? Hát nem ment el az eszem. Azért elmentünk megnézni, hogy sikerült?! Hát NEM ÚGY NÉZETT KI, mint előtte megbeszéltük – ugyanis a végek ocsmány módon túlnyultak hátsó lökhárítón, úgyhogy megmondtam hogy sajnos ezt nem áll módomban átvenni ☺! Másnap reggel visszamentem – úgy állítottak be mindent, ahogy eredetileg is akartam – ezért boldogan átvettem 08.26-án!
Na, ha már amúgy is minden a helyén szereljük be a pedálokat, töltsünk fel olajjal+benzin és végre izzítsunk! Következő szívással akkor szembesültünk, amikor valami miatt a pedálsor nem akart a helyére menni. Talán azért, mert a gyári padlólemezen pedálsornak kialakított (süllyesztett) helye van, sőt van rajta kiakadást gátló-biztosító izé, igen! Ezen a problémán túljutva öntöttünk bele olajat+benzint!
De valamiért az Istennek sem akarta felszívni az AC a benzint! Talán azért, mert eldugult az évek alatt (értsd project) valahol benzincső?? Próbáltuk nyomás alatt kifújatni dzsuvát, de csak nem tudtuk – inkább behúztunk 3m új rézcsövet. Most már volt benzinünk is, kis gyújtás állítás-hangolás után és el sem hittem hogy volt normális alapjárat ☺! 5perc után viszont elég nagy olajfolt jelent meg motor alatt. Folyik az olaj bal oldali két hengerdugó között elég rendesen.
Na, itt azért már elég durván elborult az agyam gondolhatjátok. Egy zsír újonnan összerakott motornak nem kellene olajat folyatnia, de valószínűleg tömítés hiánya is okozhatta problémát, még a legjobbakkal is előfordul. Felhívtam Dr. VW-t és elmeséltem-sírtam neki a dolgot! Azt mondta vigyük el hozzá autót, még garanciába megcsinálja-megnézi motort (amit 2 éves korábban rakott össze)! Mint később kiderült, az olajhűtő repedt meg, tehát a motornak mégsem volt semmi baja. Dr. VW-el megbeszéltem, hogy műszaki után kikapjuk motort és kap egy állandó kondibérletet☺!. Értsd ezalatt: durva vezérműtengely + 2×36-os Dellorto karbikat + egyéb okosságot.
Felni: még nyáron sikerült szereznem 4db 7×15ös Porsche Telefontárcsa alufelnit. Ahhoz viszont, hogy feltegyem régi 4×130 helyett 5×130 kell. Nem akartam fúrni, közbetétezni vagy pogácsázni ezért még augusztus közepén rendeltem 4db 5×130-as Porsche osztókörű fékdobot Bogárra. Várható szállítási határidő 2-3 hét Belgiumból (07.17-én rendeltem meg őket a számla tanúsága szerint). Ehhez képest csak 09.15-én kaptam kézhez! Dr. VW leműszakiztatja a Bogarat gyári felnikkel-motorral, majd a fékdobok cseréje után jöhetnek a Porsche felnik Bogár alá☺! Folyamatosan megy a telefon, hogy áll a Bogaram, mikor mehetek érte?! A fogadást most már a műszaki vizsgához kötöttem feltételként.
EL SEM HISZEM 2006.10.19 – SIKERESEN LEMŰSZAKIZOTT AUTÓM☺!
De csak ezután jöttek az „átalakítások”! Az egy hónaposra tervezett fogadásból, már kezdett rémálom válni. 3hónap nemborotválkozás után ismerőseim nem ismertek meg, megkaptam Mózes és Oszama beceneveket is. Telefonon szóltak, hogy leműszakizott végre a kocsim, HEURÉKA! Sorolják a költségeket és szerepel benne egy 22-ezres tétel is
Műszakin nem volt ott a kötelező befizetését igazoló csekk (mivel mindig magamnál tartom a jogsiban), ennek hiányában nem lehetett leműszakiztatni – ezért elmentek a legközelebbi biztosítóhoz és nevemben kötöttek egy ¼ éves biztosítást. Igen ám, de nekem már van éves KKGF-em (évi 8000-ért). Na, akkor levelezés, biztosítótól pénzvisszaigénylés procedúra.
Végül 2006.11.09-én Áronnal elmentünk átvenni elkészült VWerdámat. Még nem volt duplakarbis Bogaram, de ennek a teljesítménye engem is meglepett. Szerelő is elégedett volt és én is (leszámítva a végösszeget).
Hazafele azért jóleső érzés volt vezetni, de az út sajnos nem volt zökkenőmentes. Körülbelül félúton megálltunk pislantani-cigiszünetre, akkor vettük észre hogy a bal hátsó lapos – defektet kaptunk☹! Megy a telefon Lacikának egy kölcsön Porsche pótkerékért, de mivel neki sajnos nem volt – maradt megint a trailer! Közben próbálok indítózni, de az akksi lemerült, mert a töltés baszakodott normálisan tölteni.
Nagyjából egy óra múlva megérkezett Lacika! Egy közbeeső benzinkútnál sikerült felfújni a kereket, de már nem kockáztattuk meg a rizikós hazajutást, ezért a fennmaradó 30 km-t traileren tettük meg. Beálltam a garázsba, reggel meg vidáman tapasztalom, hogy bal hátsó nem eresztett le. Valószínű, hogy nem volt akkora nyomás alatt, mint menet közben. Na szép, most akkor jó vagy nem?! Mivel a hátsó gumik amúgy is kopottak voltak, inkább lecseréltem őket párban!
2006.11.18: Két AddamsFamily-s tag tiszteletét tette nálam, egyúttal felraktuk az én szélvédőmre is az Addams Family matricát☺! Délután elugrottam Melitonhoz beállítani fesszabályzót. Másnap izzítok, de sehogy sem… Most meg az önindító adta meg magát… hurrá! Addig kerestem a hibát, amíg megtaláltam! Kiderült, hogy csak az egyik vastag tápkábel saruja tört le az önindítóról!
2007. február: egy bogaras cimborával bemegyünk a városba próbakörre. Egyszer csak a kereszteződés közepén felpörög a motor max ford. és egyáltalán nem vette be a sebességet. Parkolóba félreállva rájöttünk, hogy leesett a karburátorokat összekötő rudazat☹! Azt hittem felrobban a motor, annyira felpörgött – durva hangja volt – még engem is megijesztett! Valószínű, hogy eltolta gyújtást, mert este már nem indult. Másnap áthívtam Lacibát, de mielőtt még hozzányúltunk volna bármihez is, első pöccre beindult, MEGGYÓGYULT.
Balázs befejezi bukócsövek kárpitozását. Állnék ki az udvarról kocsival, motor elindult – de amint felkapcsoltam világítást – megállt ☹! Az istenért sem akart elindulni, míg nem cseréltem rajta ki egy biztosítékot! Most már elindult, de amint felkapcsoltam tompítottat, a motor megint leállt, újabb biztosítékcsere!
Hazafelé kicsit égett szagot éreztem, kiderült hogy az egyik elektromos ülés motorja égett le ☹! Ez valószínűleg akkor keletkezett, amikor B. előre tolta az ülést, hogy jobban odaférjen az oldal bukócsőhöz, viszont elfelejtette visszállásba kapcsolni. Lehetett ez a véletlen műve is B. részéről – nem firtatom, de a motor akkor is leégett☹!
Városlődre gondoltam elmegyek SütiBogárral, csak tankolni kellett.
Még messze sincs kész az autó, ültetés, felni, zene, tetőcsere ráférne! Eddig kb. 400 km toltam a motorba, és minden megtett problémamentes kilométer NAGY ÖRÖMÖT OKOZ!
LEHET hogy ÁT KELLENE KERESZTELNEM SÜTIBOGARAT – MURPHY-re, azok után amin átmentem vele??!
KÜSZÖBÖKNEK A STORY-ját már nem volt erőm leírni, de rémisztgetésül annyit, hogy Snoopy segítségével reggel 9.30–14.00-ig csak SIKERÜLT FELTENNÜNK!
2007.03.27: Bogárkám megint SZERELÉS ALATT, valami nagyon elszállhatott, mert DURVÁN FOLYIK AZ OLAJ jobb oldali hengerdugók körül – nyomórudakból?!! Utoljára megtett távolság 250 km: egy egész tank benzint BEZABÁLT, ezt onnan tudom, hogy M0-on csurig kifogyott… 16,8 liter átlag☹! Korábban 10–12 literes alapjáratra volt belőve, de mások mondták, hogy 8 l-es átlagot is ki lehet belőle hozni (csak beállítás kérdése): úgyhogy jelenleg KURVASZARFOGYASZTÁSOM VAN ☹ – DE LEGALÁBB MEGYÜNK!
REMÉLEM senki sem fog rám megharagudni ezek után, de arra a döntésre jutottam, hogy kiszállok-eladom a Bogarat külföldre. Talán magam miatt is, de érdemes volt végigcsinálni! ITT A VÉGE! Vagy mégsem…?
2007.10.18-át írunk! MÉG MINDIG NEM SZÁLLTAM KI BOGARAZÁSBÓL
2008.01.13. 1000-el várom a Rajzást – sok új ötlettel-átalakítással… 17-es felnikkel!
Modell/évjárat | VW 1300 átalakított Cabrio/1971 |
Motor | 1600 cm³-es AS 41-s Type1-es blokk, 296-os vezérműtengely, 36-os Dell’Orto ikerkarburátorok, CB Performance szívósor, sportlégszűrők, 4:1 Kadron csőkígyó-egyedi 50-es sportkipufogó rendszer dupla végződéssel. Teljesítmény: ☺?? LE, Egyedi olajbetöltő sapka, átlátszó gyújtásfedél, fokolható ékszíjtárcsa |
Futómű |
állítható Puma elöl, 5×130 dobfékek, új fékek, Porsche 944 telefontárcsa felnik 6,5×15 195/50 Goodyear F1 gumik |
Karosszéria | dokumentáltan: 1éve teljesen kilakatolva, új elemek sárvédők, küszöbök stb. Megerősített, becsövezett karosszéria, szélvédő megerősítve! Kilincsek, embléma, díszlécek, nyitók eltüntetve, ajtók elektronikus nyitásúak! Szín: Lamborghini Arancio Borealis (C5) narancsgyöngyház, (2 réteg alapozó, 3 réteg aláfújó szín, 3 réteg gyöngyház, 2 réteg Standox lakk, becsiszolva-felpolírozva). Sport visszapillantó tükrök, saválló küszöbök, sárvédők egyedileg szélesítve, motorház kiemelve, süllyesztett rendszámtábla, led-es világítással. Golf 1 síküveges fényszórok, kék xenon izzókkal, xenon ködlámpa, indexek lökhárítóba integrálva, tankbetöltő nyílás lefalazva, csomagtérből tankolás. Hátul süllyesztett Beetle lámpák |
Beltér | egyedi farmer kárpit, Porsche ülések, elektromos ülésállítás, újra kábelezve minden, új akksi, kék belsőtér világítás, Porsche 944 műszerek, 260-as km óra, 7000-es ford.szám mérő, minden egyéb, olajnyomás, töltés jelző, idő óra. 3 rajtkapcsoló hamutartó helyén, egyedi váltókar, 30% váltóút rövidítő, sport pedálok, új padlókárpitok, tűzoltópalack, ajtónyitó riasztás, Rózsafa kormány |
Zene | Sony CD-s rádió, ajtókban Fusion 13” közép-magas hangsugárzók (180W), kalaptartóban 2 db Kenwood 250W 3-utas hangszóró, 4x100as Macaudio erősítő, egyedi subbass láda α-sonic PSW-610 700W mélynyomó, Boss RIP-495 700W erősítő |
Köszönet | Vereb-Dér Áron, Addams Family (Snoopy-Zsolti-Szabi-H.Peti-Tomi), Bandita, E.Gábor, S.Csaba, Meliton-Ronyó, V.Balázs, Lacibácsinak, Csillag.G, Bugparts, Bugbox, VW.Doki (Djordje). Kedves szüleimnek (Ancinak & Japinak, aki sokszor be(ki)segített hasznos tanácsokkal), Rebusnak. (Remélem nem hagytam ki senkit!) |
SÜTIBOGÁR –GALÉRIA
{gallery}depodium/sutibogi{/gallery}
Tetszett? Mondd el, miért, vagy miért nem! {mos_fb_discuss:10}

• Resto-, Retro-, Cult-, Cal-stílusú Volkswagenek!
• Technikai tippek, magyarázatok, típusismertetők
• INGYENES apróhirdetési rovat színes fotóval
Példányonként 325 Ft, éves szinten 3.900 Ft megtakarítás!
Rendelje meg most!