Bár könnyűnek tűnik, hiszen hozott anyagból dolgoznak, mégis az egyik legnehezebb dizájneri feladat egy-egy régi, híres autó típus újrarajzolása. Mivel a retro formák világát éljük, számos autógyár megpróbálkozott a divathullám meglovagolásával – és nem is sikertelenül. Ma már a legnagyobbak szinte mind rendelkeznek egy presztízsnövelő, a dicső régmúltat idéző típussal.
A VW New Beetle, bár távolról sem veszélyezteti őse eladási rekordjait, elfogadhatóan teljesíti azt, amit a gyártó szánhatott neki. Már több mint tíz éve készül és még mindig csak alig észrevehető változásokat eszközöltek a karosszériáján (oválisabb fényszórók, kissé átalakított sárvédők és hátsó lámpák).
Mint ahogyan a VW depo is beszámolt róla, a kiszivárgott hírek szerint, már javában dolgoznak az új "Új Bogáron", s ez számos találgatásra ad okot. Brenda Priddy amerikai illusztrátor szerint az újra gondolt modellt az up! elnevezésű koncepción alkalmazott megoldásokkal, farmotoros verzióban kellene megalkotni. Az up! lökhárítója mosolygósabb orrkiképzést tesz lehetővé és ez nem hátrány egy olyan autónál, melynek műszerfalát széria felszerelésként virágváza díszíti. Hasonló hatás érhető el a hátsó lökössel is, ami Priddy szerint csak ennyit üzen a külvilágnak: Make Love Not War!
Nos, akár igaza lesz a tervező hölgynek, akár nem, a VW-nek egyre sürgetőbb a Beetle ráncfelvarrása, hiszen az kabrió verzió eladásai idén már jelentősen, 19,7%-kal csökkentek Amerikában, az egyik legjelentősebb piacon. Hogy újra izgalmassá tegyék a Beetle-t, nem ártana feleleveníteni az RSI kocepciót, DSG-váltót pakolni a kocsi alá és megfontolni miss Priddy speedsterre vonatkozó ötletei. Csak nehogy úgy nézzen ki, mint egy Porsche Boxster Walt Disney-stílusban…