www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Fapados járattal

A múlt a jelen alakja; a jövő a jelen illata – mondta Weöres Sándor. Akkor mit jelenthet vajon az, hogy 2013-ban vettük meg életünk első hármas Golfját, az 1992-es év autóját? Éppen akkor, amikor 20 év után újra e kategória-teremtő típus nyerte a díjat. A jelen alakja a ‘90-es évek formájában tárult elénk, s érezni véltük benne a hetes menetszelének fuvallatát.

 

 

Ha jól meggondoljuk, nem csak a nyers gazdasági érdekek és a bevésődött sztereotípiák hatottak, hanem a tudatalatti is működhetett, amikor a használt autó import egyik legkedveltebb típusává vált a Golf harmadik generációja. A szaksajtó ovációval fogadta 1992-ben, de Kovács úr nem ezért választott éppen egy ugyanilyen pirosat a hajdani reklámban. Aztán szokás szerint leunalmasozták, mint ahogy a Golfokat általában szokták, mert a tervezői éppen nem akartak forradalmasítani egy jól bevált ötletet, meg egyébként is, akkoriban készült itthon a „szentgotthárdi csoda”, ezért inkább afelé hajlott a szakírók keze. Most meg meglepve vizsgálgatják a statisztikákat: rengeteg 90-es évekbeli Golf jön be külföldről, F-Astra meg sehol.

Sokak szerint ez az utolsó Golf, ami még őrzi a golfosság lényegét, de megnyugtatok mindenkit, ez a definíció a négyes-, ötös-, hatos- és hetes szériát is utol fogja érni, csak lehet, hogy ezt már egy önműködő VW üléseiből mondjuk majd ki könnybe lábadt szemmel pár évtized múltán.

Egyhat, fapad – kell-e ecsetelnem ezekben a zord időkben, mikor a nemzetközi helyzet fokozódik, hogy milyen előnyökkel jár a puritánság? Kevés dolog tud benne elromolni, de ami erre a sorsra jut, az is könnyen, olcsón javítható. Egyébként érezte már valaki, hogy mennyire „retró életérzés” saját kezünket segítségül hívva le- és feltekerni egy ablakot? Aki a gombok nyomogatásához szokott, az biztosan.

Lényegében sötétben, egy utcai lámpa világításánál vettük meg a kocsit, de később, világosban sem csalatkoztunk. Ahhoz képest, hogy hármas Golf, a bal hátsó lámpa alatt lévő körömnyi rozsdafolttól eltekintve makulátlan, és valljuk be férfiasan, ez nagy szó ennél a generációnál. Állítom, hogy a kettes Golfok kevésbé érzékenyek erre a problémára. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy íme a típus gyengesége, hiszen egy közel húsz éves jármű tesztünk tárgya, a kor pedig minden autón otthagyja lenyomatát, ha másként nem, hát így.

Mindenesetre kis piros fapados járatunk mentes ilyen afféroktól, illetve ha korábban találkozott is az oxidáció fogalmával, akkor azt a két első sárvédő kicserélésével gyorsan el is felejtette. Látszik, ez a két elem fényezve lett, de nagyon jó minőségben. Az autó lényegében teljesen újszerűnek, törésmentesnek hat, és minden bizonnyal az is. Hibátlanok a vonalak, a hézagok, nem ferdék rajta a lökösök.

A cikk teljes terjedelmében a VW Depo 2014/1 (147) számában olvasható.

{gallery}depoinfo/2014_01/g3fff{/gallery}

Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close