Harminckét év fejlesztés után úgy tűnik, hogy sorozatgyártásra kész a Covini Engineering C6W kódnevű, hatkerekű sportkocsija. A szokatlan kivitelű autó alapötletét az 1976-os Forma-1 idény Tyrell P34-es versenyautója adta.
Harminckét év fejlesztés után úgy tűnik, hogy sorozatgyártásra kész a Covini Engineering C6W kódnevű, hatkerekű sportkocsija. A szokatlan kivitelű autó alapötletét az 1976-os Forma-1 idény Tyrell P34-es versenyautója adta, melynek elöl két pár 10 colos kereke a leszorító erő növelését, a jobb tapadást, s a kisebb front rész révén a kisebb légellenállást volt hivatott elérni.
Bár a Tyrell P34 különleges tervezése nem minden szempontból érhető tetten a C6W esetében, Ferruccio Covini, a cég alapítója elmondta, hogy a első gumik defektje a CW6 esetében is sokkal kisebb kockázattal jár, csakúgy mint a Tyrellnél hajdanán, kisebb az aquaplanning kockázata, jobb a fékhatás, a tapadás, az egyenesfutás, valamint frontális ütközésnél is nagyobb az ütközés energiáját elnyelő terület.
A hátsó kerékhajtású, 4,2 literes, 433 lóerős Audi motorral hajtott, hatsebességes Covini C6W-t a Bologna Motorshow-n mutatták be. A cég képviselői bejelentették, hogy jövőre dízel változatban is előállítják a különleges autót.
Nos, ha a közlekedés felszínes fejlődéstörténetét vesszük alapul, akkor bizonyosan jó irány az alapötlet, hiszen a kétkerekűek után jöttek a négykerekűek, tehát újabb két kerék hozzáadásával valószínűleg még jobb járművek születhetnek…
{youtube}dwcE8kwTIa8{/youtube}