Még a Volkswagennél is… Láttál már leültetett, lapos autót? Mondom laposat! A „Woodruff Special” a hot rodozás leglényegét ragadja meg, a Volksrodok között istenné avatja magát. Mert mi kell a jó hot rodhoz? Ültetés, ültetés, és még ültetés. Legegyszerűbb módja, hogy minél kisebb légellenállásba ütközzön autónk. Hogy ez a Bogárnál durván kisebb a megszokottnál? Hát, ilyen az élet, csak a javára válik.
Még a Volkswagennél is… Láttál már leültetett, lapos autót? Mondom laposat! A „Woodruff Special” a hot rodozás leglényegét ragadja meg, a Volksrodok között istenné avatja magát. Mert mi kell a jó hot rodhoz? Ültetés, ültetés, és még ültetés. Legegyszerűbb módja, hogy minél kisebb légellenállásba ütközzön autónk. Hogy ez a Bogárnál durván kisebb a megszokottnál? Hát, ilyen az élet, csak a javára válik.
Mikor még Bonneville sós tavait szelték a huligánok sebességrekordokat döntve a gyorsulási versenyek „feltalálása” előtt, még egy-két mérföldeket szántottak le az autók a ma megszokott negyed, ill. nyolcad mérföld helyett. Ezért volt tehát mindennél fontosabb a légellenállás csökkentése. Az, hogy az amerikai autóőrültek később a Volksrodok megépítésével válaszoltak az eredeti hot rodok, majd street rodok elkényelmesedése, konformizálódása ellen, az egy más téma, az alapelvek azonban itt is ugyanúgy jelennek meg. Hatékonyság, minden eszköz a célnak alárendelve. A kigyúrt motortól az autó alacsony tömegközéppontjáig.
…amikor szigorúan csak garázsfejlesztésekről beszélhettek az emberek tuningalkatrészek híján, nem voltak restek bepiszkolni a kezüket, a gépészkedés mint olyan hobbicselekvés volt, mint manapság az emo-tincsek fésülgetése, a befordulós zenére meghalni kívánás, az együtt beszívás, esetleg a panaszok blogposztba öntése. Amikor öt-hat ember összedobta saját pénzét, tudását és összehegesztettek egy menő verdát maguknak, hogy aztán klubot alakítsanak köré.
Ez a „Woodruff Special” is hasonló elgondolásban születhetett, hiszen ennyi erőből akár vásárolhatott volna magának emberünk egy Golf GTI-t, a teljesítmény, a komfort, de még a fogyasztás mutatóiban jobban járt volna. Sőt, még ár tekintetében is, valószínűleg.
Mégis, miért vetemednek még ma is emberek ilyesmire? Ma már nem ez az egyetlen módja, hogy valaki kitűnjön, vagy őrületes eredményeket érjen el. Talán azért, mert az a legélvezetesebb módja, ha magunkat tesszük bele.