Nem félünk a farkastól

Mint ahogy azt sejteni lehetett, a VW korábban bemutatott töpörtyű tanulmányautója az „Up!” névről a Lupo-ra keresztelkedett át. Ez már csak azért sem meglepő, mert az autógyártás a spórolás és „zöldség” lázában mindent el tud adni, ami csak egy kevéssé is zöld, vagy annak hiszik. Jogos a kérdés: miért kellett anno száműzni az egyébként briliáns kis kocsit?

Mint ahogy azt sejteni lehetett, a VW korábban bemutatott töpörtyű tanulmányautója az „Up!” névről a Lupo-ra keresztelkedett át. Ez már csak azért sem meglepő, mert az autógyártás a spórolás és „zöldség” lázában mindent el tud adni, ami csak egy kevéssé is zöld, vagy annak hiszik. Jogos a kérdés: miért kellett anno száműzni az egyébként briliáns kis kocsit?

 

…sőt, rögtön kis kocsikat, ugyanis a modell tulajdonképpen a SEAT „szabadalma” volt korábban – Arosa néven –, mégis a VW verzió vált híresebbé. De mennyire is?

Amikor kijött, úgy volt korszakalkotó autó, hogy nem csinált semmi különöset, csak előre tekintett a jövőbe, és a kéznél levő eszközöket használta fel hozzá. Pici autó, pici, takarékos dízelmotor, elhanyagolható mennyiségű fogyasztás. Azonban talán pont korszakalkotó mivoltát nem sikerült felismerni, vagy csak senki nem hitte el, hogy közbejöhet egy olyan világválság, amiből talán már kifele indultunk.

Mi volt akkor a baj az Arosával/Lupóval? Pici, nem fér bele semmi, nevetséges a csomagtartója, a család max. akkor helyezkedhet el benne, amennyiben a gyerekek lábát amputálták, meg különben is, kinek célja városi bevásárlásra autót venni, arra ott a Smart, ami meg felesleges divatkellék…

Eltelt öt év, mit szerettek az emberek az Up! koncepcióautóban? Kicsi városi autó, nagyobb úgysem kell az egyszeri autósnak, hiszen nem közlekedik naponta 50 km-nél többet, cél a zöld, személyes mobilitás és környezetbarát (ami nem feltétlenül jelenti azt, hogy takarékos is lenne). Jött áramban, turbódízel hibridben, hidrogénes verzióban, DSG kuplunggal, stb. Ára? Hmm…

Mi változott a világban? Öt év alatt ennyire megváltoztak volna a fogyasztói szokások? Ennyit fejlődött volna a technológia? Az biztos, hogy a válság rengeteg mindent átértékelt. Előtte a Toyota Prius maximum vicces kis izének számított, ma a zöld zászlóvivő, mindennek a mércéje. Mióta válság van, környezetvédelem is van, és a kulcs természetesen megint Amerikában van elrejtve. Olybá’ tűnik, megint sikerült rábeszélni rengeteg embert, hogy ha most nem cseréljük le az autónkat valami zöldre, kifogy a világ kőolaja és eltüntetjük az ózonréteget, és megszennyezzük a fákat és folyókat. Ami ugyan sosem volt titok, csak ezúttal az autókereskedő a sarokban azt is megsúgta, hogy bizony kevesebb benzint eszik a szappandoboz.

A másik varázsszó a hibrid. Hibrid egyenlő valami jóval. Hiába bármilyen korszerű dízelfejlesztés, a hibriddel nem lehet harcba szállni, mert HIBRID. Hibrid egyenlő haladás, zöld technológia, jövő, virágzó rétek, mosolygó tehenek.

Kérdés: be lehetne-e vinni egy SEAT Arosát egy autókiállításra ma, ebben a légkörben, feltéve ha külsőleg megújítjuk? Elméletileg igen, hiszen fogyasztásra, károsanyag kibocsátásra nagyjából ugyanaz a kategória jóval kevesebb pénzért. Na de leparkolni egy Prius, Insight és egy Fusion közé? Úgy tűnik még a VW is megijedt magától…

www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .