Unpimp your ride – így hirdetik az új GTI-t az USA-ban. Ha valaki nem értené, ez annyit tesz, hogy ne „piszkáld” a kocsidat, vagyis ne tuningold, vegyél helyette inkább új Golf GTI-t! A reklámfilmek arról szólnak, hogy egy tipikus, tiszta fehérbe öltözött, erős német akcentussal beszélő, germanoid orvos-mérnök és szintén ária-típusú, csinos asszisztensnője válogatott eszközökkel semmisíti meg a hozzájuk betérő, kissé ügyefogyott tunerek kocsijait, hogy helyet adjanak az új GTI-nek.
Néhány becsmérlő szó is elhangzik diagnózis közben, míg megszületik a döntés az alkalmazandó terápiáról: itt az ideje un-pimpelni az ügyfél autóját. German Engineering inda House! Yeeaah!
Érdekes összefüggések juthatnak az ember eszébe, ha kicsit tovább gondolja a vitathatatlanul ötletes, szórakoztató szpotokat. Értjük, hogy a VW szívesen részesedne azokból a dollár és euró milliárdokból, mely a „customizing” bizniszben megfordul, ezért inkább arra ösztönzi a fiatalokat, hogy ne kétes minőségű kiegészítőkre, hanem valódi értékbe fektessék pénzüket. A hófehér GTI-t elnézve nincs is kétségünk az értékállóságot és minőséget illetően, és lám, milyen ritka és értékes ma az eredeti ős.
Az sem mellékes, hogy amíg az unpimpelős reklámok mennek az USA-ban, addig a konszern résztvesz, és támogatja Európa legnagyobb pimpelős eseményét, a Wörthi GTI találkozót. Sőt, a rendezvényre elhoz egy jó pár átalakított Volkswagent, és mindennek a tetejébe olyan átalakított tuning autót leplez le a találkozón, amit a közönség perceken át tartó hatalmas ovációval fogad (GTI W12-650 – a fenti képen).
Szóval mégis a Volkswagen az egyik legnépszerűbb tuningalap szerte a világon? Vajon miért? Talán pont azért, amiért legendává lett a GTI!
Olyan autót alkotni, ami szakít a konvenciókkal, sohasem a divat után menni, hanem meghatározni azt.