Ez az első, és nem biztos, hogy a legkönnyebb lépés. Ugyanis most kell eldöntened, hogy valójában mit is szeretnél. Sok dolog szóba jöhet indítékként. Például: már van a haveroknak, és ezért neked is be kell szerválni egyet, vagy szeretnéd, ha mindenki az autód után forogna a városban, netán ezzel akarod hódítani a csajokat?!
Ez az első, és nem biztos, hogy a legkönnyebb lépés. Ugyanis most kell eldöntened, hogy valójában mit is szeretnél. Sok dolog szóba jöhet indítékként. Például: már van a haveroknak, és ezért neked is be kell szerválni egyet, vagy szeretnéd, ha mindenki az autód után forogna a városban, netán ezzel akarod hódítani a csajokat?!
Ez mind szép, de én mégis jobban örülnék neki, ha valaki a zene iránti szeretetből kifolyólag építené ki rendszerét. Az biztos, hogy egy jó autóhifi rendszer felépítése, bizonyos szintű hozzáértést igényel. Amennyiben nem igazán vagy otthon ezen a területen, ajánlott szakember segítségét kérni, vagy okos tanácsokra hallgatni, pl. tőlünk! (Tudod, kérdezze meg orvosát, gyógyszerészét, vagy hifi-szakértőjét!)
Általában már az indulásnál felmerül a kérdés, hogy milyen stílusú zenéket szoktál hallgatni? Szép, és fogós kérdés, mivel a kocsiban általában nemcsak magnót, cd-t, vagy minidisc-et hallgatunk, hanem rádiót is, azt pedig ne ecseteljük, hogy hány féle stílusú zenét sugároznak manapság az adók.
Tehát, olyan rendszert kellene felépítenünk, amely ha kompromisszumokkal is, de széleskörűen használható. A másik kérdés, ami még általában szóba kerül, már nem ennyire bonyolult: a rendszerünket hangerőre, vagy inkább hangminőségre szeretnénk kiélezni? Nos, a választ a mélyládák oldaláról vizsgálhatjuk. Alapelv, hogy minél nagyobb ‚hangerő’, hangnyomás eléréséhez, minél több mélysugárzóra lesz szükségünk. Viszont a normál zenehallgatáshoz már akár 130dB-es hangnyomás is elegendő, melyre az átlagos mélyládák már képesek. A kettő együttes, kompromisszummentes kiépítése, nem kevés anyagi ráfordítást és szakmai felkészültséget igényel.
Van, akinek ez a 130dB is soknak tűnhet, pedig nem az. Körülbelül 140dB felett már +1dB-ért is nagyon meg kell küzdenünk. Sajnos itt nem érvényesül az 1+1=2 elv. Egy-két plusz decibel érdekében akár meg is kell dupláznunk mélysugárzóink számát, habár arra is volt már példa, hogy 1 mélysugárzóval 150dB körüli eredményt értek el. (Vannak még csodák…) Még ha csak gondolatban is, de nézzük át, hogy milyen főbb alkotóelemekből épül fel egy komplett autóhifi rendszer:
– Fejegység (rádiómagnó, CD, DVD készülék, stb.)
– Hangszórószett(ek)
– Mélyláda(ák)
– Erősítő(k)
Első hallásra nem is tűnik olyan bonyolultnak a dolog, mint amilyen valójában. Ha a hangminőségnek nagy szerepe van elképzeléseinkben, és rendszerünkön szeretnénk jazz, vagy komolyabb műfajú zenéket is hallgatni, akkor majd a fejegység megválasztásánál kell a legfőképp odafigyelnünk, ugyanis a műsorforrásból kapott hangminőség rányomja a bélyegét egész rendszerünk hangzására.
Egy ésszerűen összeválogatott elektronika, illetve hangszóróhalmazhoz mindenképpen ízlésünknek megfelelő hangzású fejegységet válasszunk. Az embernek ilyenkor még rengeteg dolog forog a fejében, hogy hogyan kellene kialakítani a rendszert, de ne ugorjunk fejest a mélyvízbe, ezeket pontról pontra végig fogjuk tárgyalni. Maga a rendszer kiépítése nemcsak az elképzelésünktől függ, hanem az autótól, a pénztárcánktól, és nem utolsó sorban a kreatív megoldásoktól.