Nézzük át egy kicsit, hogy milyen is lehet ez az autó. Az első szempont, hogy csak saját magunk és barátnőnk szórakoztatására és utaztatására, vagy esetleg egy féltonna pereputty (mamás-papástól, gyerekestől, kutyástól) szállítmányozására szolgáló autóról van-e szó.
Nézzük át egy kicsit, hogy milyen is lehet ez az autó. Az első szempont, hogy csak saját magunk és barátnőnk szórakoztatására és utaztatására, vagy esetleg egy féltonna pereputty (mamás-papástól, gyerekestől, kutyástól) szállítmányozására szolgáló autóról van-e szó.
Az első esetben szinte korlátlanok a lehetőségeink, viszont ha családi „kamionról” van szó, akkor először is meg kell győzni fel- és lemenőinket, s csak utána kezdhetünk el gondolkodni a továbbiakon. A családi autónál a hifit úgy kell beépíteni, hogy a csomagtérbe való pakolási lehetőség megmaradjon. Ezzel nincs is semmi probléma, minden megoldható.
A másik fontos nézőpont az autó formája és kialakítása. Az általános példa a személyautó, mely lehet sedan (elválasztott csomagtartóval ellátott, 4 ajtós), vagy egyterű („csapotthátú”, 5 ajtós), illetve kombi. Félgroteszk példa a mikrobusz, és nagyon groteszk példa, mondjuk egy Ikarus, vagy egy billenős Zil, netán egy Zetor. Mi maradjunk azonban egyenlőre a személyautónál.
Autóhifi szempontból a legjobb kialakításúak az egyterű, illetve a kombi autók, mert ezeknél a csomagtérben elhelyezett mélyláda akusztikailag egy légtérben van az utastérrel. A sedan típusoknál ez sajnos nem érvényesül, mert a csomagtér szinte teljesen elszigetelt az utastértől, és ez a mélyhangok túlzott csillapításában, és a hangnyomás visszafogottságában jelentkezik. Ezen a problémán könnyen tudunk segíteni olyan autókban, amelyekben lehajtható a hátsó üléstámla, és ezzel a megoldással bizonyos mértékben összenyitható a két légtér. Szerencsére manapság a kedvező hitellehetőségeknek köszönhetően többen is új autó vásárlásán törik a fejüket.
Hifi szempontból bizonyos gyártókkal igenis meg lehetünk elégedve, mert az autógyárak lassan kezdenek rájönni arra, hogy manapság az emberek igénylik a jó minőségű zenét autóikba. Aztán ha úgy döntünk, hogy fejlesztjük ezt a rendszert legalább egy-két dolgot fel tudunk majd belőle használni. Például le a kalappal az új kiadású SEAT-ok előtt, ugyanis a bennük lévő első hangszórószett olyan jó minőségű, hogy egy általános felhasználású hifi rendszernek teljes értékű tagja lehet.
Létezik persze a másik véglet is, amikor az ember egy többmilliós új autót vásárolna, de közlik vele, hogy a rádiósmagnó két hangszóróval plusz 80 ezerbe kerül hozzá. Az ilyen megoldásokat inkább el kell kerülni, mert ennyiért jobb minőségű berendezésekhez is hozzá lehet jutni a kereskedelemben. A beszerelésük sem bonyolult, mert a mai autókban már van rádió-előkészítés, így átalakítások, illetve különösebb kábelezések nélkül megoldható a dolog.
Ezek után, ha az autó már megvan, ismét válaszút előtt állunk: fejlesszük, alakítsuk át a gyári rendszert (ha van), vagy inkább építsünk be egy komplett, új hifit?