www.kedvezmenyesbiztositas.hu

A legkisebb csúcs Audi

Exkluzív csúcsmodellel koronázza meg nagysikerű A1-sorozatát az Audi: a mindössze 333 példányra limitált sorozatban készülő A1 quattro kiemelkedő dinamikájával a kisautók kategóriájának élére tör. Kétliteres turbófeltöltésű motorja 188 kW (256 LE) teljesítménye mellett 350 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál, amelyet az erőátvitele mind a négy kereke között oszt el. Az Audi A1 quattro álló helyzetből mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, csúcssebessége 245 kilométer/óra.

 

Az A1 quattro erőforrása a 2.0 TFSI négyhengeres, amely 1.984 köbcentiméter összlökettérfogatát klasszikus Audi-stílusban közvetlen benzinbefecskendezéssel és turbófeltöltéssel egészíti ki. Különlegességei között említhető továbbá állítható szívóoldali vezérműtengelye, valamint a különösen kulturált járást biztosító két kiegyenlítő tengely. A 350 newtonméter maximális forgatónyomaték a 2.500 és 4.500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon mindvégig a vezető rendelkezésére áll, a 188 kW (256 LE) csúcsteljesítmény pedig 6.000-es fordulattól jelenik meg a főtengelyen.

{gallery}audifil/a1q{/gallery} 

A sportosan mély zengésű, hengerenként négyszelepes aggregát minden részletében a magas teljesítményszint és a csekély üzemanyag-fogyasztás jegyében született, amelyre csupán néhány példa fejlett common-rail befecskendezése, töltőlevegő-hűtővel kiegészített turbófeltöltője, illetve igény szerinti szállítású olajszivattyúja. Az Audi A1 quattro átlagos üzemanyag-fogyasztása előreláthatólag 8,5 liter alatt alakul majd 100 kilométerenként, amelyhez a vérbeli sportautókhoz illő menetteljesítmények párosulnak: az A1 quattro álló helyzetből mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, csúcssebessége 245 kilométer/óra.

 

A 2.0 TFSI precízen kapcsolható hatfokozatú manuális sebességváltón keresztül juttatja hatalmas erejét a quattro összkerékhajtásig, amely immár a kisautók körében is látványosan képviseli „A haladás technikáját”. Szíve a lamellás tengelykapcsoló, amelynek szabályzása elektronikus, működtetése hidraulikus úton zajlik, a lamella-kötegek olajfürdőben futnak.

 

Normál menetkörülmények között a tengelykapcsoló túlnyomórészt az első kerekek felé továbbítja a motor forgatónyomatékát. Amennyiben valamely okból ezek vonóerő-átadási képességei csökkennének, a lamellák közötti nyomóerő ezredmásodpercek alatti megnövelésével a nyomaték egy részét fokozatmentesen a hátsó kerekre irányíthatja át. Az elektromos szivattyút nyomástároló tartály segíti a szükséges rendszernyomás fenntartásában. Ha valamelyik kerék a hajtásból eredően megcsúszna, az elektronikus differenciálzár-hatású funkció (EDS) veszi elejét a kipörgésnek.

 

A lamellás tengelykapcsoló hátsó tengely előtti elhelyezése az első és hátsó tengely közötti harmonikus tömegeloszláshoz is hozzájárul. Az Audi A1 quattro futóműve konstrukciójában tökéletesen illeszkedik a hajtásrendszer dinamikájához, s hangolása is feszesebb a nagyszériás modellváltozatokénál. Az első felfüggesztések McPherson-, míg a hátsók négykaros rendszerűek. Az érzékeny visszajelzések jellemezte és különösen hatékony üzemű elektrohidraulikus kormányberendezés 14,8:1 arányú áttételével kimondottan sportos karakterű.

 

Az Audi A1 quattro 8,0J x 18 méretű, az exkluzív „Turbine” design szerinti, „Gleccser-fehér” árnyalatra fényezett könnyűfém keréktárcsákra szerelt, 225/35 méretű gumiabroncsokon gördül. Belső szellőzésű első féktárcsái 312 milliméter átmérőjűek, s feketére fényezett nyergek működnek rajtuk. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP) sport-üzemmódot is kínál, s például a versenypályán akár teljesen ki is kapcsolható.

Az Audi A1 quattro különleges volta mindjárt az első pillantásra egyértelmű. Kizárólag a „Gleccser-fehér metál” színben rendelhető, míg tetőkupolája fényes feketében csillog. Lökhárítóit erőteljes formák jellemzik, az Audi „singleframe” hűtőrácsának szegélye és lamellázata pedig ezúttal egyaránt magas fényű fekete, míg a fényszórók lendületes formájú betétei – a „szárnyak” („wings“) – vörös bevonatot kapnak. A hűtőrácson, a tetőíveken és a csomagtér-ajtón egyaránt „quattro” emblémák tűnnek fel.

 

A hátsó oldalablakok sötétített kivitelűek, a tető vonala pedig nagyméretű, kéttónusú szárnyszerkezetben záródik. A csomagtér-ajtó és a diffúzorbetét számára fekete motívumok kölcsönöznek még inkább karakteres megjelenést. A LED-technikájú hátsó lámpatestek szintén sötétített burával készülnek, alattuk markáns formavilágú lökhárító ível. A kipufogórendszer jobb és bal oldalon egy-egy 100 milliméter átmérőjű, polírozott csőben végződik. Az Audi A1 quattro hosszúsága 3.987, szélessége 1.740, míg magassága 1.416 milliméter, így némileg hosszabb az alapmodellnél. Csomagtartója alaphelyzetében 210 literes, ám a hátsó üléstámlák lehajtásával egészen 860 literig bővíthető.

 

Az Audi A1 quattro utasterét a sportosan hűvös fekete alaptónus határozza meg. Üléseit és az ajtók kartámaszait selyemnappa bőr borítja, amellyel vörös díszvarrások alkotnak igényes kontrasztot. A sokrétűen állítható „S” első sportülések határozottabban kiformált oldalpárnákkal, integrált fejtámlákkal, hátoldalukon pedig „quattro” feliratú támlaborítással készülnek. A középkonzol alsó régiója fényes fekete, a lábtámasz és pedálzat pedig nemesacél bevonatot kap. A szőnyegeket vörös szegélyek, a küszöbléceket pedig „A1 quattro” feliratok díszítik.

 

A műszerfalon a fehér mutatók, a vörösben megjelenő fordulatszámmérő, a „quattro” logó és a vezetőinformációs rendszer színes képernyője ötlik mindjárt szembe. Az alul lapított karimájú multifunkciós sportkormány – ugyancsak vörös díszvarrású bőrrel borítva – az egyes példányok sorozatszámát hordozza, a rövid váltókar gombja pedig alumínium, de számos további belső elem is alumíniumdíszítést kapott.

 

Az Audi A1 quattro 2012 második felére várható, és már alapkivitelében gyakorlatilag hiánytalan felszereltséggel szolgál, számos olyan megoldással, amelyek egyenesen a felsőkategóriából érkeztek. Ilyenek például a „Xenon plus” fényszórók, a távolsági fény asszisztens, az adaptív féklámpák, a LED-technikájú belső világítás csomagja, a fény- és esőérzékelő, az önműködően sötétedő belső visszapillantó tükör, a hátsó parkolássegítő rendszer, az automatikus légkondicionáló, a riasztóberendezés, a rakodóhely-csomag, a komfortkulcs és a sebességszabályozó rendszer.

 

Az infotainment-felszereltség szintén aligha hagyhat kívánnivalót maga után, a CD-váltó, a digitális rádió-tuner, az „Audi Music Interface” és az „MMI Navigation Plus” navigációs rendszer egyaránt megtalálható benne. A „Bose Soundsystem” 465 watt teljesítményével összesen 14 hangszórót vezérel, az ajtókba épített mélysugárzókhoz LED-technikájú fénycsövek szolgálnak követett megvilágítással. Az „Audi connect” a „Bluetooth Autotelefon online” rendszerén keresztül biztosítja az internet-hozzáférést, egészen különleges szolgáltatásokat – köztük például a Google Earth képeit – hozva el az autóba. Az utasok az integrált WLAN-hotspot segítségével csatlakoztathatják mobil eszközeiket.

 

Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close