Igazából azonban az autópályákon van elemében. A múltkor például szép nyugodtan baktatnak, mikor Zsolt érzi, hogy kicsit sok a turbónyomás. Félreállt, és a könnyedén állíthatóra kivitelezett waste-gate szelepen állított, mikor elhúzott mellette egy Mitsubishi Lancer EVO. Durrogott is nagyokat az ALS-e, ami mutatta, hogy ott sem biztos, hogy utcai változatról van szó. Mindegy, majd kiderül, ugrás a nyeregbe és gyerünk utána. 120 km/h körül érte utol, és 4. fokozatban indult a verseny. Vagyis az nem volt, mert az Audi simán lelépte a Lancert.
Később utolértek egy lassabb konvojt, és egész 80 km/h-ig le kellett lassítaniuk. Ekkor 3. fokozatból indulva újra megküzdöttek egymással. A Mitsubishis valószinűleg azóta is az út szélén vakargatja a fejét, mert amit akkor kapott az Auditól azt nem tette zsebre. A váltó áttételezéséből számolva 294 km/h a végsebesség – ami elvileg elérhető lenne, hiszen 5.-ben is képes lenne leszabályzásig (7250/perc) pörögni a motor. Az eddigi legnagyobb fordulat 6800 volt, ez 270 körüli sebességnek felel meg. Azonban, mivel a kasztnit nem erre a sebességre tervezték, 260 fölött már emeli az elejét, ami káros hatással van a kormányzásra, vagyis itt már óvatosabban kell bánni a gázzal. De nem is kell ennél nagyobb sebesség, hiszen az A8-asok elektronikája 250-nél tilt, így ezek még pont leléphetők.
És tavaly augusztus óta, mióta ebben az állapotban üzemel a gép, erre is volt már példa. Pedig még nincs is fullra hegyezve a motor. A kipufogó csonk például teljesen széria – honnan máshonnan jött volna, mint egy S2-esről –, ha viszont az is megkapná a sportcélú átalakítást, akkor lenne csak igazán ereszd el a hajamat. De itt már tényleg véget kell, hogy érjen a gyúrás. Ennél tovább már nem szándékozik lépni a tulaj sem, mert egyrészt innen már nagyon sok pénz ráfordításával lehetne arányosan sokkal kisebb teljesítménynövekedést elérni, másrészt akkor már a fogyasztás is jelentősen megnőne. Pedig az volt az alapcél, hogy az ne legyen magas, de lehet, hogy ez már feledésbe merült. Bár jelenleg, a nagy turbóval 9–11 körül fogyaszt úttól, és cipőtalp vastagságtól függően, és ez nem mondható soknak.
A bemutatóból az utastér sem maradhat ki, annak ellenére, hogy nem sok szót tudunk rá áldozni, mivel itt sem történt semmi átalakítás. A teljesen széria 90-es belső így tovább fokozza a kóbor apácák megtévesztésére kialakított szürke-egér fazont. Sőt, még a tuningosok által alapvetőnek titulált „nagy zene” is hiányzik. Gondolom mostanra már egyértelművé vált, hogy ez sem a véletlen műve. Zsolt minden zenénél jobban szereti hallgatni a kocsi motorját. Túl azon, hogy valóban szebb bármilyen muzsikánál, rögtön hallani, ha valami esetleg nincs rendben. Itt viszont minden rendben van, még ha nem is látszik…
Kapcsolódó galéria
{gallery}audifil/kisaudi{/gallery} |
Szólj hozzá Te is! {mos_fb_discuss:10}