www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Audi prologue showcar

Új design-korszakot kezd az Audi: a Los Angeles Auto Show alkalmával Marc Lichte designfőnök mutatja be az Audi prologue tanulmányt. A nagy kupéval Lichte új alkotói irányt vezet be az Audinál.

„Mióta az Audihoz jött, Marc Lichte valóságos design-offenzívát indított be“ – mondja Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, az AUDI AG igazgatótanácsának műszaki fejlesztés területéért felelős tagja, aki őt 2014 februárjában Ingolstadtba hozta. „Letisztult filozófiájával és az Audi génjeinek pontos megértésével olyan design-stratégiát fejlesztett ki, amely teljesen új távlatokat nyit meg előttünk. Progresszív és nagyon érzelmi ember, tökéletesen juttatja kifejezésre a márka műszaki kompetenciáját és minőségi igényességét. Az Audi prologue az első műve – ugyanakkor egy ‚SignatureCar‘ (karakterautó) az Audinál.“

Maga Marc Lichte így írja le a kiállítási autó karakterét: „Az Audi jellemzői a sportosság, a könnyű építés és a quattro összkerékhajtás. Az Audi prologue új formába önti ezt a tudáskincset – a luxus-szegmens legsportosabb autóját valósítottuk meg. Mind a külső designnal, mind az enteriőrrel új útra lépett a csapatunk.“

Az Audi Design még erősebben válik a progresszív technika kifejezőjévé. A kétajtós kupé idomai egyszerűen elegánsak, ugyanakkor sportosan feszesek; formája és vonalai összetéveszthetetlenek, és sok új ötletet hoznak. A tágas utastérben újszerű egységbe olvad össze az architektúra a kijelzési- és kezelési koncepcióval. A műszerfal egész homlokfelülete egyetlen nagy érintőképernyő, a kezelés részben a szerves fénykibocsátó diódákból álló, újszerű OLED-felületről zajlik.

A showcar technikája komforttal és hatékonysággal ötvözi a teljesítményt. A 4.0 TFSI 445 kW (605 LE) és 750 Nm nyomaték leadására képes, 0-ról 100 km/órára 3,7 másodperc alatt gyorsul az Audi prologue. A Dynamik összkerékkormányzás, amely a hátsó kerekeket is elfordíthatja öt fokos szögben, rendkívül kezessé és stabillá teszi a nagy kupét.

Harmonikus arányok: a küllem

Az 5,10 méter hosszú, 2,94 méter tengelytávú, 1,95 méter széles és 1,39 méter magas Audi prologue valamivel rövidebb és alacsonyabb a mai, sorozatgyártású A8-nál*. Mély frontját az autó architektúrájába integrált Singleframe hűtőrács uralja, amely a négy Audi-karikát is hordozza. A nagy hűtőmaszk sokkal szélesebb, de mélyebben is áll, mint az aktuális szériamodelleké. Határozott vízszintes jellege erőteljes dinamikát sugall. Keresztlécei finom rombuszmintát képeznek, és a végükön osztottak.

A fényszórók – széles, lapos ékalakúak – csúcsa a Singleframe fölé ér. Nagyfelbontású mátrix-lézer technikával működnek, amely az Audi fejlesztéseként új távlatokat nyit a fényszórók formatervezése terén és számos új funkcióra is lehetőséget kínál. A fényszórók „pupilláját” lézer-fényforrás és vetítőlencse alkotja, olyan mátrixot hozva létre, amely a teljes útfelületet nagyfelbontású fénnyel világítja meg. Alatta öt, optikai üvegszál-köteggel táplált műanyag lencse kelt lebegő hatást, amelyek finoman tagolt könnyűszerkezetes konstrukcióba foglalva növelik a távfény hatótávját. Az új lézertechnikának köszönhetően extrém könnyű, kompakt és elegáns, az emberi szemre emlékeztető formát tudtak létrehozni a fény-designerek.

Láthatóvá tett Audi quattro-genetika

Új a fényszórók alatti légbeömlők plasztikus kidolgozása is – markáns belépőnyílást képeznek, belsejükben rombusz-ráccsal. Az autósporttal egy dinamikusan formált, a lökhárítótól hézaggal elválasztott pengemotívum ébreszt asszociációkat, amelynek két feketére fényezett, kiegészítő légterelő eleme még szélesebb és stabilabb kiállást kölcsönöz a show-modell számára.

Az áramló körvonal oldalnézetből emeli ki az Audi prologue száguldó karakterét. Kiegyensúlyozott arányai – egyértelmű utalásként az Audi quattro génekre – egyenlő mértékben emelik ki az első és a hátsó kerekeket. A tekintélyes méretű, 22 col peremátmérőjű, 285/30 jelzésű gumiabroncsokkal szerelt kerekek hangsúlyosan domborodó sárvédők alatt kaptak helyet. Tíz, háromdimenziós hatású, polírozott Y-küllőjük határozottan karcsú, mégis erőteljes benyomást kelt.

A kerékív feletti él az ős-quattróra emlékeztet

Karakteres jellemző az Audi prologue széles válla az első és a hátsó kerék fölött. Akárcsak a nyolcvanas évek ős-quattrójának szélesítései, ezek is a quattro-hajtást szemléltetik – de már nem úgy tűnik, mintha utólag helyezték volna őket oda, hanem esztétikusan illeszkednek az autó felépítésébe. Oldalnézetből finom ívet rajzolnak a kerekek fölött, megszakítva a valamivel alacsonyabb övvonalat a két kerék között.

A sárvédő, az ajtó és a hátsó oldalelem izmosan domborodnak, az ajtó alsó részének hátrafelé felfutó mélyítése a légbeömlők design-témáját viszi tovább. A küszöbök középen elkarcsúsodnak; feketén csillogó kötényekben folytatódik az első légterelő. Az Audi prologue showcar valamennyi vonala és felülete logikus kapcsolatban áll egymással – tipikus Audi!

Alumíniumelemek manufaktúra-minőségben

A külső tükör egy igazi kis alumíniumszobor: a héjszerű tükörház szinte beleolvad az ablak peremlécébe, amely az ajtónyitó érzékelő-felületeit is magában foglalja. A kilincs nélküli ajtó elektromechanikusan nyílik a megvilágított érzékelő-felület érintésére.

Az Audi prologue vegyes anyagösszeállítású, merev karosszériaszerkezete túlnyomórészt alumíniumot és különösen nagy szilárdságú acélfajtákat tartalmaz. Az ablakokat matt és polírozott alumínium keretezi. Az alacsony tetőív végén masszív alumíniumfelületté szélesedik az ablakkeret; kidolgozása jól példázza az Audi kézműves minőségét, és lehetőséget ad arra, hogy a kupék esetében szokatlan módon lehessen süllyeszteni a hátsó oldalablakot. A showcar jobb oldalának ezen a részén van az elektromos nyitású tanksapka, amely a belső térben található gomb megnyomására teljesen eltűnik a C-oszlopban. Fokozza a tankolás komfortját, hogy külön fedele nincs. Az új világos Dívaszürke kifejezetten meleg és barátságos gyöngyház-árnyalat.

A farrész szinte tolja az egész autót

Szakít a konvenciókkal az Audi prologue fara is: a menetirányba dől, egy luxusjacht oldal-, illetve hátulnézetét idézi, és ezt a dinamikát még jobban érvényre juttatja a sarló-alakú fuga az oldalelem és a lökhárító között. A csomagtartó decens spoilerként kialakított éle folytatja az oldalfal domborítását. A C-oszlopok között befelé ível a hátsó ablak – így lehetett zárt az utastér, és komfortos a rakodás egy külön csomagtartófedélen keresztül. Az Audi prologue egy limuzin pozitív tulajdonságait egyesíti a kupék esztétikai előnyeivel.

A fénydiódás hátsó lámpa konvenciókkal szakító designja kihasználja a háromdimenziós üveg minden lehetőségét: az új, hosszú világítóegység végigfut az autó teljes farán, és csak úgy ragyog benne a lámpatest térbeli kerete. Az üveg finom vonalai szinte lebegni látszanak. A féklámpa mélyen belül található, de fékezéskor felvillan a háromdimenziós mélyedés alja is, így olyan a hatása, mintha a szemlélőre irányulna a fény. Ez a játék a különböző síkokkal, és a két- illetve háromdimenziós világító funkciók váltakozása teljesen újszerű dinamikai élményt nyújt.

A lökhárító alatti, feketére fényezett alumínium-diffúzor az első penge motívumhoz hasonlóan önálló, határozottan elkülönülő elemként húzódik végig az autó teljes szélességén. Trapéz-alakú két mélyedése a hátsó lámpákra rímel, és a kipufogó végcsöveit foglalja magában.

Fényűző és innovatív: utastér és kezelési koncepció

Az Audi prologue tágas utastere olyan, mint egy fényűző klubszoba. A GranTurismo autókhoz igazodik, és nagyon sportos vezetésre éppúgy tökéletes, mint kényelmes utazáshoz. Az interfész optikailag alkalmazkodik a pillanatnyi vezetési stílushoz. A belső tér egy új korszak kezdete az Audinál: egységbe olvad össze az architektúra a kezelési koncepcióval. A kijelzők és a kezelőelemek felülete innovatív módon a műszerfalba és a középkonzolba integráltan áll rendelkezésre, az infotainment-rendszer pedig a vezető és az első utas között teremt párbeszédet.

Már a beszálláskor decens udvariassággal fogadja utasait a négyüléses kupé. A „Butler”, egy innovatív, intelligens szoftver, okostelefonja alapján azonosítja az embereket, és egyéni igényeiknek megfelelően állítja be az üléseket és a klímát. Hasonlóan tesz javaslatokat a zenére és az útvonaltervezésre is. Az Easy Slot System, az Audi phone box továbbfejlesztése, egy fedél alatt található a középkonzolban. Az utasok okostelefonjait speciális technika csatlakoztatja a fedélzeti infotainment-rendszerre, miközben fel is tölti őket.

Nagyvonalúan tágas utastér

Húrszerűen feszes vonalak és karcsú mértani testek teszik levegőssé az utasteret. A szigorúan horizontális, sehol sem megszakított műszerfal könnyed és elegáns, egyben kiemeli az utastér nagyvonalú szélességét. Két síkban ereszkedik le az utastér felé, a felső sík tetőként nyúlik el az Audi virtual cockpit future – az Audi virtual cockpit továbbfejlesztése – és a szellőzősáv fölött. Ez a sík egyben a vezetőt és az első utast körülölelő ívmotívum (wrap-around) része is.

A másik hasonló wrap-around ív az utastér első és hátsó részét köti össze, és kívülről is jól látszik.

Az áttört középkonzol éppúgy lebegni látszik, mint a két első ülés, amelynek sínjeit a középalagútra és az ajtóküszöbökre szerelték. A hátsó egyedi ülések fejtámlája nyugalmi állapotban süllyesztett; de kiemelkednek, amikor az elektromos Easy Entry funkció segítségével beszáll egy utas.

A hangrendszer aktiválásakor egy újszerű „hangspoiler” emelkedik ki a kalaptartóból, hogy kibontakozhasson az Audira jellemző prémium-hangzás.

Kijelző az egész műszerfal

Az elegáns architektúrába radikálisan újszerű kijelző- és kezelőkoncepciót ágyaztak. A műszerfal frontja teljes szélességében kijelző felület, és magába foglalja a három érintőképernyőt. A kormánykeréktől balra van a vezetőorientált monitor, amelyről a világítási funkciók és az asszisztensrendszerek vezérelhetők. A vezetőtől jobbra lévő, vezetőorientált kezelőegység médiavezérlésre szolgál. Az utas előtt egy teljes felületében a műszerfalba simuló „szélesvásznú” kijelző van, amelyről egyénileg és kényelmesen vezérelheti saját szórakoztatását.

Az újszerű utas-kijelző első ízben teszi lehetővé a vezető és az első utas közötti digitális kommunikációt. Az utas részéről egyetlen lendítő kézmozdulat is elegendő, hogy a sajátján előre konfigurált útvonalat a vezető előtti képernyőre továbbítsa, s a tartalom az Audi virtual cockpit future felületén jelenjen meg.

A középkonzolon van a negyedik, flexibilis, és ergonómiailag a vezetőhöz alkalmazkodó érintőképernyő a klímához, az írásbevitelhez és további járműbeállításokhoz. Lényegében egy leheletvékony OLED-fólia (OLED: organic lightemitting diodes, szerves fénydiódák) ez, ami tűéles, kontrasztos képet ad. Nyugalmi állapotban szinte észrevehetetlenül lapul a középkonzolba, de motorindításkor felemelkedik a hajlékony felület. Ívelése miatt állandó a távolsága a kéztől, ezáltal jobb az ergonómiája. Használata közben az ember csuklója a nyolcfokozatú Tiptronic alacsony választókarján nyugszik. Áttervezték a Shift-by-Wire kart is, ami így harmonikusan a középkonzolba illeszkedik, és amelynek tartóelemétől balra és jobbra fedeles pohártartót és mobiltelefon-rekeszt alakítottak ki.

Három grafikai sík az Audi virtual cockpit future felületén

Az Audi virtual cockpit future bepillantást enged a digitális vezetőhely jövőjébe: nagyfelbontású kijelzők és három tükör hoznak létre virtuális színteret, három síkban – megkapó látvány, mélységhatással. Navigációs nézetben az első sík közvetít fontos információkat a vezető felé; a

második és a harmadik sík a mélységi hatást adja. Ebben a tálalásban tagoltabban jelenik meg a tájékoztatás, így könnyebben felfogható. Az Audi virtual cockpit future tartalmai a vezetési stílustól függően különböző színekben jelennek meg – sportos menetben Sport-módra vált a kijelzés, különösen kiemelve az olyan adatokat, mint a fordulatszám, a hőmérsékletek és a töltőnyomás.

Az Audi prologue enteriőrjében minden egyes részlet az exkluzív jelleget hangsúlyozza. A szellőzőket finoman kidolgozott, lyuggatott fedél takarja. Ha magasabb fokozatba kapcsolja a vezető a klímát, a fedél lefelé eltűnik.

A belső tér markáns vonalait az ajtóktól kiinduló fehér világítódióda-fénycsík rajzolja ki. A kormánykerék küllői nagy alumíniumpántok, amelyek a kijelzők és az ajtófogantyúk díszléceivel harmonizálnak. Valamennyi alumínium dekorbetét egy-egy kis műremek, matt felülettel és polírozott élekkel – a csillogás fokozatainak finom játéka ez.

Természetes anyagok közvetítenek új luxust

A színeket és kárpitokat tervező szakembereknek magától értetődő az új luxus, a showcar valamennyi anyaga megkapóan hiteles. Az üléseket, a műszerfalat, a középkonzolt és kartámaszokat világos árnyalatú „Passion“ bőrrel vonták be – ez egy új, puha termék, amely megőrzi az állat bőrének természetességét.

Szintén világos színű puha hasított bőr takarja az üléstámlák hátoldalát és a hátsó oldalburkolatot. Hangsúlyos a műszerfal alsó síkjának szürkésbarna árnyalata is. A wrap-around ív bőrborítása sötét „Passion”. Itt és még sok más helyen alumíniumlécek alkotnak ízléses kontrasztot a nyitott pórusú, ezüstszürke szilfabetétekkel.

Egyaránt sportos és komfortos: a technika

Amilyen érzelmekre ható az Audi prologue belső tere, olyan igényes a technikája. A 4.0 TFSI egy műremek, 445 kW (605 LE) és 700 Nm nyomaték kifejtésére képes; sőt a körülbelül 15 másodpercig kihasználható túltöltéssel 750 Nm áll rendelkezésre. Szépen is szól a V8-as biturbó, miközben 3,7 másodperc alatt röpíti az üresen 1980 kilogrammos kocsit nulláról száz kilométer/órára.

A showcar átlagos fogyasztása mindössze 8,6 liter 100 kilométerenként – a CO2-kibocsátás 199 gramm kilométerenként. E nagy hatékonyságban szerepet játszik az is, hogy az elektromos hálózat

egy része 48 voltos – ez a technika a sorozatgyártás bevezetése előtt áll az Audinál. Erős, szíjhajtású generátor tartozik hozzá, amely a hajtásrendszert úgynevezett „lágy” (mild) hibriddé teszi, és lassításkor 12 kW teljesítményt képes felvenni. A motor teljesítményét nyolcfokozatú automata viszi át a quattro állandó összkerékhajtásra, amely szorosan együttműködik a kerekenkénti nyomatékszabályozással.

Új, ötlengőkaros futómű

Az adaptív air suspension sport – szabályozott csillapítású légrugózás – széles skálát biztosít a lágy siklás és vagányul feszes útfekvés között, miközben több fokozatban változtatja a prologue szabadmagasságát. Mind az első, mind a hátsó futómű könnyű, ötlengőkaros konstrukció. Nagy, szénszálas kerámia féktárcsák lassítanak erőteljesen – a 20 colos elsőket hatdugattyús fix nyergek szorítják satuba.

Az Audi prologue egyik műszaki különlegessége a Dynamik összkerékkormányzás, amely a dinamikus- és az összkerékkormányzás intelligens kombinációjával fokozza a menetdinamikát és a kényelmet. Az eredmény egy rendkívül kezes viselkedésű autó, amely kis sebességnél élénk és fordulékony, a felső tartományban viszont kiválóan reagál és nagyon stabil.

A hátsó kerekeket is öt fokos tartományban elfordítani képes Dynamik összkerékkormányzás könnyű manőverezést tesz lehetővé parkoláskor, precízen és sportosan reagál országúton és fölényes komforttal robog az autópályán.

Az említett modellek fogyasztási adatai:

Audi A8:

Hajtóanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 11,3 – 5,9**;

Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 264 – 144**

** Egy-egy jármű hajtóanyag-fogyasztása és szén-dioxid-kibocsátása a választott keréktárcsa- illetve gumiabroncsméret szerint is változik, emellett nemcsak a motor hatásfokától függ, hanem a vezetési stílus és egyéb, nem műszaki tényezők is befolyásolják.

{gallery}audifil/AudiPrologue{/gallery}

Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close