Az Audi bemutatta R8 sportkocsijának V12 hengeres TDI motororral szerelt tanulmányát.
Az Audi bemutatta R8 sportkocsijának V12 hengeres TDI motorral szerelt változatát a január 19–27 között megrendezett Detroiti autókiállításon. A „királykategória” igazi forradalma, amikor tizenkéthengeres dízelmotort szerelnek egy sportkocsiba!
Az R8 ugyanazt a motort kapta mint a Q7 V12 TDI változata: 6 literes hengerűrtartalom, 500 lóerő, 1000 Nm nyomaték 1750-es percenkénti fordulatnál! E közvetlen befecskendezéses dízel volt a nagy sikerű le mans-i 24-órás verseny győztes gépének is az alapja.
Az átlagos üzemanyagfogyasztás kevesebb mint 10 liter 100 kilométerre és a legszigorúbb, 2014-ben életbe lépő Euro 6-os emissziós normákat is teljesíti az összkerékhajtású, középmotoros, hatfokozatú manuális sebességváltóval felszerelt dízel. Az „olajkályha” súlya körülbelül 100 kilogrammal nehezebb, mint a benzines V8-é, mégis jobb a gyorsulása, hiszen nulláról százra 0,4 másodperccel kevesebb időre van szüksége, mint nyolchengeres társának.
A V12 TDI hatliteres összlökettérfogattal az Audi R8 alapjaira épült koncepciómodellt hajt, mégpedig brutális 500 lóerővel és 1.000 newtonméterrel. E hajtásrendszerével az Audi új fejezetet nyit a dízeltechnika történetében. Az Audi versenysportbeli tapasztalataival felvértezve a matt „Grace ezüst” árnyalatú R8 V12 TDI concept a legmagasabb szintű menetdinamikai adottságokat, úttörő technikát és izgalmas formavilágot képvisel.
A V12 TDI közeli rokonságban áll a kétszeres Le Mans-i győztes Audi R10 motorjával, ezért az Audi R8-at már menetteljesítményei alapján is a szupersportkocsik szűk körébe katapultálja. Az álló helyzetből 100 kilométer/óráig tartó sprinthez mindössze 4,2 másodperc szükséges, csúcssebessége jóval 300 kilométer/óra felett alakul. A maximális forgatónyomaték már 1.750 percenkénti fordulatszámnál megjelenik, s olyan vonóerőt produkál, ami még e felső „ligában” is példa nélküli.
Az új V12 TDI az Audi V-motorjainak családjába tartozik, s ennek megfelelően az e motortípus számára ideális 60 fokos hengerszögben épült. Műszaki ínyencségei között szerepel a lánchajtás újszerű konstrukciója, amelyre a common-rail befecskendező rendszer két új fejlesztésű magasnyomású szivattyúja csatlakozik.
Vérpezsdítő és az ilyen kaliberű sportkocsikhoz méltó a hanghatás is: noha diszkrét és az építési módból is adódó rendkívül kultúrált járás jellemzi, telt hangzásával és agresszív magas felhangjaival a 12-hengeres semmi kétséget sem hagy teljesítménytartalékai felől.