www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Audi Sportback

A külső formavilághoz hasonlóan itt is a vízszintes vonalak és a nagy felületek karakteres harmóniája dominál. Különösen a műszerfaltól egészen a hátsó utastérig húzódó, széles középkonzol jelenik meg tisztán funkciója diktálta formaként.

 Az MMI-rendszer sík és lapos képernyője kiemelkedő kivitelben került a tanulmánymodellbe. A gyújtás bekapcsolásakor először vízszintesen elmozdulva bukkan elő a központi légbefúvó feletti rekeszéből, hogy ezután elegáns ív mentén forduljon kiválóan leolvasható, függőleges pozíciójába.

Az Audi Sportback Concept utasterének vizuális összhatását, de az egyes felületek tapintását is az alkalmazott anyagok magas fokú igényessége, s a kidolgozás kézműves manufaktúraszerű minősége határozza meg. Tulajdonképpen a teljes belteret bőr borítja, a mennyezet, a műszerfal, az ajtókárpitok egyes részeitől, a teljes ülésgarnitúrán át, egészen a csomagtartóig. A bőrkárpitok igényes díszvarrásainak vonalai az autó formai nyelvét idézik. A műszerfal, a középkonzol és az ajtókárpitok nagyméretű fa díszítő berakásai tölgy rétegelt lemezből készültek, világos és sötétebb sávok kifinomult, vízszintes tagolású mintáját hozva létre.

A zongoralakk-fekete és csiszolt alumínium felületű MMI-kezelőegység ugyancsak az utastér kiemelkedő exkluzivitását tükrözi. A részletek iránti figyelmesség a belső ajtókilincseken is megnyilvánul, amelyek formája szinte pontosan a kisméretű hátsó oldalablakok alakjára rímel. A külső és a belső így valódi formai egységet alkot.

A vezető és utasai négy, kifejezetten sportosan megformált ülésben foglalhatnak helyet, amelyek bőrfelületeinek rombuszmintázatú steppelése a klasszikus GT-hagyományok felelevenítője. Hátul az 500 literes térfogatával igazán nagyvonalúan méretezett csomagtartó kidolgozását szintén a legigényesebb anyagok használata jellemzi.

Motor, erőátvitel

Az Audi tervezői a világ legtisztább dízeltechnikáját választották az Audi Sportback Concept tanulmány méltó erőforrásául. A 3.0 TDI clean diesel hathengeres dízel aggregát a nitrogénoxid-kibocsátás hatékony mérséklésére kifejlesztett rendszerrel működik. Az Audi dízelmotor-fejlesztő részlegének konstruktőrei innovatív műszaki megoldások egész sorát alkalmazták a legújabb TDI-generációt képviselő erőforrásban. A piezo-injektorokkal szerelt, 2.000 bar üzemi nyomáson dolgozó common-rail befecskendező rendszer, a rendkívül hatékony kipufogógáz-visszavezetés, illetve a továbbfejlesztett feltöltőrendszer összességében jelentősen mérsékli e motor károsanyag-kibocsátását. Magas színvonalú megoldás a világszerte elsőként alkalmazott égéstér-érzékelők rendszere, amely – újabb Audi-innovációként – az égésfolyamatok paramétereinek még pontosabb szabályzását teszi lehetővé.

Fejlett kipufogógáz-tisztító rendszere végképp szupertiszta high-tech dízellé avatja a legújabb TDI-generáció e tagját, akár 90 százalékkal is mérsékelve a nitrogén-oxidok kibocsátását. Működése során az AdBlue adalékanyagot, e biológiailag könnyen lebontható vizes oldatot használja, amit minimális mennyiségben a DeNOx-katalizátor elé fecskendez be. A kipufogógáz-tisztító berendezés a katalizátoron kívül az adagolóegységből, az AdBlue tartályból, fűtött vezetékek rendszeréből, valamint érzékelők széles köréből épül fel. Az átfogó tisztítórendszert kiegészítő oxidációs katalizátor és a nagyhatékonyságú, szabályozott dízel-részecskeszűrő teszi teljessé.

Legalacsonyabb emissziós értékeinek köszönhetően e modern közvetlen befecskendezésű dízel erőforrás a világon mindenütt üzemeltethető, még a világszerte legszigorúbb károsanyag-kibocsátási határértékeivel rendelkező amerikai egyesült államokbeli Kaliforniában is. Az Egyesült Államokban elterjedt benzinmotoros járműpark átlagos üzemanyag-fogyasztásához képest a TDI akár 40 százalékos megtakarítási lehetőséget képvisel, a dízeltechnika így minden más jelenlegi hajtásrendszernél hatékonyabban járulhat hozzá a fosszilis energiaforrások felhasználásának mérsékléséhez. Az Audi 2009-ben az Amerikai Egyesült Államok és Európa piacán egyaránt megjelenik e motorral.

Akárcsak az Audi Q7 3.0 TDI egyesült államokbeli változatában, a V6-os erőforrás az Audi Sportback concept tanulmányban is 165 kW (225 LE) teljesítményt és 550 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál. Erejének közvetítéséről az Audi legkorszerűbb sebességváltója, az új 7-fokozatú „S-tronic” gondoskodik, míg a quattro állandó összkerékhajtás felel azért, hogy a bivalyerős TDI óriási nyomatéka mindenfajta menetkörülmények között a lehető leghatékonyabban alakulhasson színtiszta dinamikává.

A közel 1.800 kilogrammos, cW = 0,30 légellenállási együtthatóval rendelkező kupé így álló helyzetből kevesebb, mint hét másodperc alatt gyorsít 100 kilométer/órás tempóra, csúcssebessége pedig eléri a 245 kilométer/órát.

Az Audi Sportback concept ECE-szabvány szerint mért átlagos üzemanyag-fogyasztása 5,9 literre adódik 100 kilométerenként, széndioxid-kibocsátása pedig kilométerenként mindössze 156 gramm. E felsőkategóriás modellhez képest szenzációs értékek a magas fokú gazdaságosságot szolgáló, széles körű innovatív műszaki megoldások eredményei, az elektromechanikus szervokormány például kizárólag akkor dolgozik, ha a jármű valóban irányt változtat, egyenes menetben nem igényel energiát.

A TDI-motor ötletes hőháztartással működik. A melegítési fázis során egyszerűen leválasztja a hűtőköre egy részét, ami az üzemi hőfok gyorsabb elérése révén szintén a gazdaságosságot szolgálja. A megtakarítás a gyakorlatban is figyelemre méltó, mivel az alkalmazások jelentős részét jellemzően a rövid távú utak teszik ki. Az üzemanyag-szivattyú a pillanatnyi igények szerinti szállításával szintén a csekélyebb energiafelhasználást szolgálja.

A magas hatásfokú, széles fokozatosztási tartományú, 7-fokozatú „S-tronic” sebességváltó első ízben a sebességváltó-olaj fűtési funkciójával is kiegészül, jóval hamarabb érve el a csekély súrlódást biztosító üzemi hőfokát.

Motorféküzemben az Audi Sportback Concept – amint az a sorozatgyártású Audi A4 és Audi Q5 modellekben már működik – energiát táplál vissza, ami a generátor teljesítményéhez adódva hatékonyan gondoskodik az akkumulátor töltéséről. Az így szinte „ingyen” visszanyert energia szükség szerint ismét a fedélzeti elektromos hálózatba juttatható. A Start/Stop automatika a TDI-motor energiatakarékos leállításáért felelős, amikor a jármű mondjuk közlekedési jelzőlámpa előtt várakozik.

Menet közben a mérsékelt gördülési ellenállású gumiabroncsok segítik az üzemanyag-fogyasztás jelentős mérséklését, mégpedig a menetteljesítmények kárára kötött kompromisszumok nélkül.

Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close