www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Az Audi TT RS

 

A nagyméretű turbófeltöltő 1,2 bar relatív töltőnyomást állít elő. A „singleframe” hűtőrács alatt ideális áramlási viszonyok között működő töltőlevegő-hűtő teljes terheléskor több mint 80 százalékkal mérsékli a komprimált levegő hőmérsékletét.

A bal oldali kipufogó-végcső visszacsapó szelepet is tartalmaz, amely ha az Audi TT RS pilótája megnyomja a középkonzol széria sportkapcsolóját, még teltebb és intenzívebb hangzásról gondoskodik, miközben a motor gázadási reakciói még érzékenyebbé válnak. Az Audi kívánságra matt fekete csővégekkel, s ugyancsak hang-szeleppel készülő sportkipufogót is kínál.

Az Audi TT RS az Audi RS-családjának első klasszikus sportautó tagja. Akárcsak az RS 4 és az RS 6, puritán, kompromisszumot nem ismerő sportkocsiként a quattro GmbH fejlesztése. Motorja brutális erejét hatfokozatú manuális sebességváltó közvetíti, amely különleges design szerinti váltókarjával rövidített utakon, könnyen és pontosan kapcsolható. E konstrukciót magas hatásfok és sportosan szűk áttételi tartomány jellemzi.

Az Audi TT RS már szériakivitelében a quattro állandó összkerékhajtással készül. Szíve a hátsó tengely előtt elhelyezett, elektronikus szabályzású, hidraulikus lamellás tengelykapcsoló, amely szükség esetén az első kerekekről a forgatónyomaték akár nagyobb hányadát is a hátsókra irányíthatja.

A tengelykapcsoló lamelláit ekkor hidraulikus nyomás préseli egymáshoz. A nyomástárolóval összeköttetésben álló, nagyteljesítményű elektromos szivattyú mindössze ezredmásodpercek alatt végzi e műveletet. A quattro hajtásrendszer új eleme az egyaránt magas terhelhetőségre méretezett, kardántengely előtti homokinetikus csukló, illetve a kifejezetten kompakt konstrukciójú hátsó differenciálmű.

A quattro összkerékhajtás mindenkor hatékony vonóerő-átadási képességeket, meggyőző dinamikát és biztos stabilitási adottságokat kölcsönöz a TT RS számára. Egy-egy túra a kanyargós hegyi utakon, vagy néhány kör a versenypályán azonnal testközelből átélhetővé teszi a TT RS kiemelkedő irányíthatósági tulajdonságait. A kormányzás kifinomult pontossága, a futómű közvetlen reakciói, a határhelyzetekben tanúsított semleges viselkedés, a kanyarokból kigyorsítva érzékelhető extrém tapadás és a motor újra és újra megtapasztalt vérpezsdítő ereje – az Audi TT RS minden egyes kilométeren a színtiszta és tömény sportosság élményével szolgál.

Futóműve tekintetében az Audi TT RS alapkonstrukciója, a TT rendkívül magas műszaki színvonalának előnyeit kamatoztathatja, amely során a hosszirányú és az oldalerőket külön-külön felvevő, négykaros hátsó felfüggesztések főszerephez jutnak. Az elektromechanikus kormányberendezés igen magas hatékonysággal működik, rásegítése pedig a sebesség függvényében változik. A karosszéria innovatív anyagkombinációja – elöl alumínium-, hátul acéllemezek – a tömegeloszlás rendkívül finom kiegyensúlyozását teszi lehetővé, magas fokú ütközésbiztonság és a pontos irányíthatóság egyik alapját képező kiemelkedő merevség mellett.

A TT RS már alapkivitelében a karosszériát 10 milliméterrel alacsonyabbra süllyesztő sportfutóművel készül, rugói és lengéscsillapítói feszes hangolásúak. Kívánságra az „Audi magnetic ride” adaptív csillapítási rendszer is rendelkezésre áll, amellyel a pilóta a lengéscsillapítók karakterisztikáját a sportkapcsoló segítségével kétféle jellegmező mentén is megválaszthatja. A dinamikus üzemmódban a TT RS szorosan az útfelületre tapad, míg a komfort-jellegmező a hosszú túrák ideális beállításaként inkább kényelmesen kiegyensúlyozott csillapítást biztosít.

A TT-sorozat „profi élsportolója” 18-colos keréktárcsákra szerelt 245/40 méretű gumiabroncsokon gördül. Mögöttük méretes fékek dolgoznak, belső szellőzésű tárcsáik elöl 370, hátul 310 milliméter átmérőjűek. A keletkezett hőmennyiség hatékony elvezetése érdekében furatokkal is ellátják az alumínium agyhoz üreges távtartókkal csatlakozó első súrlódó felületeket, amelyeket négydugattyús, feketére fényezett és „RS” felirattal díszített, ugyancsak alumínium féknyergek szorítanak.

Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP) két fokozatban ki is kapcsolható. Az első tulajdonképpen sport-üzemmódot jelent, ahol elmaradnak a kipörgésgátló motoroldali beavatkozásai, a stabilizáló fékezések pedig jóval később jelentkeznek. A második fokozatban az ESP teljes mértékben deaktiválódik.

Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close