Lám, a németeknél sincs kolbászból a kerítés, vagyis nincs minden fészerben keveset futott Audi 50.
Számos német vagy osztrák autót bemutattunk már, melyek meglett koruk ellenére hihetetlenül jó, gyakran eredeti állapotban maradtak fenn. Lehet, hogy ez az Audi 50 kivételként erősíti a szabályt?
Ezt az autót ugyanis nem az ebay-ről újította Torsten Quandel, a 28 éves szállítmányozási szakember. És valószínűleg nem is egy idős, templombajáró nénike volt az előző gazdája. Torstenből feltört lappangó mazohizmusa, amikor a helyi kisújságban olvasta a hirdetést: Audi 50 eladó 1 euróért! Na igen, az ár nagyon kecsegtető, de rutinos autóvásárlóként Torsten tudta, hogy milyen állapotú autókért szokták ezt a képletes összeget kérni (Németországban a tulajdonosnak kell fizetni, ha roncsautóját be akarja zúzatni). Nem is tévedett nagyot, amikor elment és megnézte: – Az Audi olyan rossz állapotban volt, hogy senkinek sem kellett, kivéve egy valakit: engem! – állítja büszkén.
Erre mondjuk itt Magyarországon, hogy jó dolgában nem tudja, hogy mit csináljon „szegény németje”. Egy euróval befizette magát a kalandtúrára: az öreg csotrogányból valódi élményautót faragott. Gratulálunk! Amint az archív képekből is látszik, első és legsürgősebb feladatuk volt, hogy megmentsék a kasznit. Miután mindent ki- és leszedett az Audiról/ból, a csupasz fülkét trélerre rakták, és irány a lakatos! Közben Torsten körülnézett tekintélyes Polo alkatrészgyűjteményében, majd a haveroknál, hogy valami igazán pattogós-pörgős erőforrást találjon.
Végül a fenálló lehetőségek közül a legkézenfekvőbbet, a Polo 2 G40 Limited 116 lóerős motorját választotta a 685 kg-os kaszni fürgébb mozgatásához. Szerencsére a motorhoz megvolt az eredeti váltó, így nem kellett kísérletezni a különböző variációkkal. Nem úgy a kipufogóval! Az eredeti leömlő után a Polo 3 G40 csőrendszerét házasították, szabták össze az eredetivel.
A futómű átalakításánál természetesen figyelembe vették a megnövekedett terhelést. Sárga Koni gátlókat és FK sport rugókat
helyeztek a tornyokba – melyeket elöl-hátul Wiechers idomok merevítettek –, a fékeknél pedig elöl 228 mm-es, belső hűtésű GTI-tárcsákat, hátul a Polo G40 terhelésfüggő fékerőszabályozóval ellátott dobfékeit használták fel. Már-már klasszikusnak számítanak az apró, 13 collos Tramont keréktárcsák, melyeken 175/50 VR13 gumik feszülnek.
A stílus, az optika meghatározó eleme a napfényes csillogású, citromsárga fényezés, melynek árnyalata alig különbözik az eredeti Marinogelb elnevezésűtől. Előre és hátra is a Polo 1N krómütközői kerültek – ezeket sikerült jó állapotban beszerezni (teljesen megegyezik az Audihoz valóval). A világítótestek felkutatásánál is hasonló volt a helyzet. Az eredeti krómkeretes fényszórók és hátsó lámpák hiányában előre modernebb, sötétített, szálkeresztes, hátulra pedig Polo 1 N lámpákat csavaroztak.