Kellő időben, a megfelelő helyen. Stefannak sikerült, így jutott hozzá 50 euróért ehhez a '73-as nyolcvanashoz.
A számítástechnika fejlődése lehetővé tette, hogy akár az íróasztal mellett ülve, pillanatok alatt, a kellő időben, bárhol „ott” legyünk. Virtuális jelenlétünk jó pár sikeres üzletet hozhat számunkra ha ügyesen licitálunk bizonyos honlapokon. Így történhetett meg öt éve, hogy Stefan mindössze 50 márkáért jutott hozzá egy Audi 80-hoz, ami már-már Non Plus Ultra!
Igen, öt éve még lehetséges volt mindez a német ebay-en (aukciós honlap), ma már az árak általában jóval borsosabbak. E téren is megjelentek az „ügyeskedők”, akik szépen felvásárolják az „öregbácsiautóját”, mely kevés kilométerrel, törésmentesen, hibátlan utastérrel álldogál a garázsban, ügyet sem vetve a felette elrepült 20-30 évnek. Nos, az ilyen gépek megvételéhez manapság akár már 5-6 ezer eurót is fel kell mutatni.
Egyértelmű, hogy Németországban minden a hazai járművek mellett szólt. Amióta az autó tömegcikké vált, már nem megbecsült, pótolhatatlan érték, hiszen mindig az új, a modernebb kell. Persze a veteránozás, a nosztalgiaautózás is régmúltra nyúlik vissza, de ki gondolta volna, hogy nemcsak a ritka, kis számban gyártott modelleket gyűjtik majd, hanem a „népautókra” is kiemelt figyelmet fordítanak, úgy 20-30 éves korukra.
A Typ 82 (B1) konstrukció formájában, 1972 nyarán indult útjára Ingolstadtból, és erre az évre el is nyerte „Az év autója” megtisztelő címet. Az Audinak nagyon bejött ez a modell. A kezdetben csak kétajtós limuzinként gyártott 80-as motorválasztéka között 1,3 l (55/60 LE), illetve 1,5 l (75/85 LE) változat szerepelt. Alig telt el pár hónap az Audi 80 megjelenése után, máris végigsöpört Európán is az olajválság. A német autógyártóknak is át kellett állni a kevés típusvariánsból álló, takarékos szisztémára.
Ezen az úton haladva változtatta az Audi akkori sikermodelljét a Volkswagen Volkswagenné. A motorválasztékot teljesen átvette, a karosszériát némileg megváltoztatta, így az ingolstadti társaság autója szintén B1 típusjelzéssel, de VW Passat néven került piacra 1973 júliusában. Aztán valószínűleg az Audira is hatott a VW, mert 1976 augusztusában továbbfejlesztették a 80-as karosszériáját: a kerek fényszórók szögletessé változtattak, az indexek a lámpák mellé kerültek, a hátsó lámpák is meghíztak, a lökhárítókba sokkal több műanyag került. Mindez már a B2-es szériát vetítette elő, azt amelyre „hősünk” is fente a fogát.
A Böselben élő, 28 éves Stefan Bunten tehát nem kimondottan erre a típusra vadászott az ebay-en, de az autó állapota és a megdöbbentően alacsony kikiálltási ár megváltoztatta véleményét. Aztán úgy adta a sors, hogy a licitálási határ lejártakor sem akart senki többet adni az 50 márkás induló árnál.
Stefan nagyon megszerette ezt a kiváló műszaki állapotban lévő, ma már különlegessnek mondható autót, mely – részben a nagy ablakoknak, részben a futóműnek köszönhetően – igazolta a modell legendásan híres jó vezethetőségét. A króm lökhárítók, kilincsek és egyéb kiegészítők a korabeli luxusjegyeket tükrözte. Az utastérben kényelmes műbőr ülések, a ‘70-es években „menő”, modern műszerfal, Blaupunkt rádió próbálja a komfortérzést minél magasabbra emelni.