www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Sportolni öröm

 

Az Audinak nem volt sok ideje a második lépcső beindítására. Ráadásul, a B csoport új szabályai szerint a nagyteljesítményű utcai autók homologizálása csak abban az esetben volt lehetséges, ha, legalább 200 db-ot gyártanak belőle. Ez a feltétel bármely technikai vezetés és gazdasági részleg között nyílt konfrontációhoz vezethetett, kivéve persze, ha az ember a Lanciá-nál dolgozik, ahol a siker eléréséhez szükséges pénzmennyiségnek nem szabtak korlátokat (egyébként, a Peugeot-istálló akkori vezetőjének, Jean Todt-nak sem voltak problémái a versenyzéshez szükséges pénz előteremtésével).

 Az Audinál azonban más volt a helyzet. A »Sport-quattro« esetében a versenyrészleg és az akkori technikai-fejlesztési igazgató, Ferdinand Piëch minden meggyőzőerejére szükség volt, hogy a vezetőségben és a wolfsburgi anyavállalatnál megszerezzék a projekt beindításához szükséges szavazatokat. Egy új versenyautó nem az elméleti síkon mozgó ménökök agyában születik, akik – maguk előtt egy üres papírral – megpróbálják meghatározni, hogy a versenyzőknek mire is van szükségük. A versenyzőket állandóan arról faggatják, miért is nem győztek, illetve – győzelem esetén – miért is nem tudtak nagyobb előnyt szerezni.

Az így gyűjtött információk alapján a csapatvezető kialakítja saját elképzelését; a szerelők felsorolják, mire lenne szükségük a könnyebb munkavégzéshez; az otthoni technikai részleg pedig az állandó – kísérletekkel is alátámasztott – újítási javaslatokkal megpróbálja mindezt a valóságban is keresztülvinni. Egy verseny-autóban a versenyévad végén nehéz olyan alkatrészt találni, amely már az évad kezdetén is benne volt, így a »rövid« quattro is végtelenre nyúló megbeszélések, viták és egyéni elképzelések egyeztetése alapján került kifejlesztésre.

Az Urquattro – hosszú tengelytávjának köszönhetően – igencsak megnehezítette a versenyzők dolgát a szűk kanyarvételeknél. Az autó viselkedését alapos elemzésnek kellett alávetni, mivel erőteljes alulkormányzottsági hajlamot mutatott amely még a legkiválóbb versenyzők körében sem örvendett túl nagy népszerűségnek. Ezen túlmenően a turbómotor karakterisztikáját is figyelembe kellett venni, amely csak relatív szűk fordulatszámtartományban való autózást tett lehetővé (nem beszélve arról, hogy elöl is és hátul is bőven elkelt volna plusz erő – legalábbis a versenyzők szerint, akik az első, 310 illetve 340 LE-s motorokkal sosem voltak elégedettek).

Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close