www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Sportolni öröm

 

A több mint 300 lóerős fenevadA teljesítmény utáni vágy csak jóval később, az 500 LE-s határ átlépésével szűnt meg, amikor már csak néhány pilóta volt képes az autókat uralni. Összegezve tehát, számtalan olyan pont volt, amelyet az új autó tervezésénél figyelembe kellett venni.
A gondos tervezés, az adatok elemzése és hosszas, a versenyzők és a mérnökök bevonásával lefolytatott tárgyalások eredményeképpen nyilvánvalóvá vált, hogy az Urquattro-nál rövidebb autóra van szükség a még eredményesebb versenyzés érdekében. A szakemberek végül munkához is láttak, és óriási körfűrészekkel egyszerűen kettévágták az Urquattro-t, majd a B oszlop mögött drasztikusan megrövidítették.

Az első próbálkozásnál a rövidítés mértéke 400 mm volt, amelynek hatására az autó teljességgel instabillá és kormányozhatatlanná vált. Végül a 320 mm-es rövidítés tűnt a legideálisabbnak, és ennek megfelelően készítették el az autó végleges karosszériáját, amely túl ezen az alapvető változtatáson szélesebb és ívesebb sárvédőket, egy teljességgel különleges orr-részt és az Urquattro-étól eltérő küszöböket és hátsó lökhárítót kapott.

 Annak ellenére, hogy egy ilyen sportkocsi elég szűk vásárlóközönség érdeklődését kelthette csak fel, az Audi-nak feltett szándéka volt, hogy – a 200 darabos minimális gyártási darabszámot szem előtt tartva – a közútra egy olyan autót hozzon ki, amely lényegesen szélesebb vásárló-spektrum átfogására volt képes. Ennek megfelelően minden olyan kényelmi felszereléssel ellátták, amely akkoriban csak a legexkluzívabb luxusautókban volt fellelhető. Végeredményként egy olyan autó született, amely mind a közúti forgalomban, mind a rally-sportban kiválóan megállta a helyét.

 Még alig kerültem ki az általános iskolából, amikor a Sport Quattro és annak továbbfejlesztett változata, az S1 a legnagyobb sikereket aratta a rally-pályákon, és az összesen két példányban gyártott fekete színű utcai verzió kormányánál Ferdinand PiĎch és Walter Röhrl rótta a német utakat. Erről akkor mit sem tudtam, közel 20 évvel később viszont már mindent megadtam volna, ha akár egy percre is helyet cserélhettünk volna. Egy ilyen autónak már a puszta birtoklása is menynyei örömmel tölti el az embert, és akkor még nem is beszéltünk a vezetés élvezetéről! Mivel olyan körökben mozogtam, ahol ennek az autónak a létezésével, paramétereivel és minden egyéb apró részletével tisztában voltak, hamar megfertőződtem jómagam is.

Eleinte csak mint elérhetetlen vágy lebegett a szemem előtt, egy pár év múltán azonban eljött a pillanat, amikor megadatott a lehetőség hogy elinduljak az autó megépíttetéséhez vezető úton. Eredeti Sport Quattro-ról sajnos szó sem lehetett, mivel azt itthon forgalomba helyezni már nem lehet, nem is beszélve arról, hogy ha talál is az ember eladó példányt annak szinte megfizethetetlen az ára, amely – tekintettel az autó alacsony példányszámára (194 db utcai autó + 20 db versenyautó) és a körülötte kialakult kultuszra – előreláthatólag alacsonyabb már sosem lesz. Így tehát maradt a replika-építés lehetősége.

 

Ez úgy hangozhat, mintha egy kissé elégedetlen lennék, vagy sokkal inkább szeretnék egy eredetit, ami azonban korántsem így van. Mindaz a munka, a befektetett energia, a rengeteg utánajárás, a külföldi anyagbeszerző utak, az építés-építtetés izgalmai egy olyan kötődést alakítottak ki bennem az autó iránt, amelynek végeredményeként már az autó elkészülte előtt pontosan éreztem, hogy mellé elfogadnék egy eredeti Sport Quattro-t, de helyette soha.

Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close