www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Sportolni öröm

Az autó építését elegendő hely hiányában lehetetlenség összefoglalni ezeken a hasábokon, így az alábbiakban csak egy, a lényegesebb mozzanatokat magában foglaló rövidebb összefoglaló olvasható. Aki a fotókkal illusztrált, legmesszemenőbben részletes, több mint 30 oldalas építési napló iránt érdeklődne, azt szeretettel várom a www.sportquattro.hu weboldalon.

Legfontosabb célként azt tűztük ki magunk elé hogy az épülő autó lehetőség szerint minden apró részletében megegyezzen az eredetivel. Bátran állíthatom, hogy ezt a célt teljesítettük. Az autó az eredetihez hasonlóan egy hosszabb Coupéból készült, amelyet a B oszlop mögött megrövidítettünk. A karosszériaelemek egy eredeti autóról levett sablonokból származnak, eredetiek továbbá a felnik és a gumik is, amiből kifolyólag az autó optikailag teljesen originális benyomást kelt. Egy pár olyan apróság fedezhető csak fel, ami valószínűleg csak egy gyári Sport Quattro tulajdonosának tűnik fel. Ugyanez mondható el az autó belsejéről is, ahol szinte csak az ülések nem eredetiek. A belső teret uraló műszerfal és műszeregység vadonatúj, gyári alkatrész.

 Természetesen, megoldhatatlan feladat volt a gyári, 2133 ccm-es alumínium-motor beszerzése, így a többi autómban már jól bevált 2226 ccm-es turbómotor került a motorháztető alá. Persze, nem eredeti formájában, hanem megfelelő átalakítással, izmosítással, amelynek eredményeképpen az autó teljesítménye valahol az eredeti Sport Quattro 306 LE-s értéke körül mozoghat. Bár eredetit még nem vezettem, valószínűnek tartom, hogy a kisebb turbófeltöltő miatti jobb dinamika és könnyebb vezethetőség miatt utcai használatra kényelmesebb. A cikk elkészültekor még számos olyan apró hiba volt az autón, amely bántotta a szememet, és amelyek a nagyon közeli jövőben orvoslásra vártak.

Amint azt az autó neve is tükrözi, a teljesítményt állandó összkerékhajtás viszi át az útra. A legszélsőségesebb útviszonyokhoz történő alkalmazkodást, illetve a csúszós úton történő elindulást kapcsolható középső kardánzár és hátsó differenciálzár segíti. Az autó végsebessége 260 km/h körüli, legkényelmesebben a 150-180 km/h tartományban lehet vele utazni. Az átlagfogyasztás 13-14 liter körüli, ami tartós 200 fölötti tempónál 18 liter fölé is felkúszhat. Ez főleg a széles gumiknak, a nagy hátsó szárnynak, és a széles, szögletes karosszériának tudható be. Álló helyzetből a 100-as tempót 4,5 másodperc alatt éri el, az 1/8 mérföldes nettó idő 8,7 másodperc, az ehhez tartozó célvonali sebesség 135 km/h.

Az autó vezetése nagy figyelmet igényel, a kormányt szinte állandóan két kézzel kell tartani. A kanyarfekvés tökéletes, viszont a gázzal óvatosan kell bánni, a rövid tengelytáv miatt nagyobb a keresztbefordulás veszélye. A fékek a teljesítményhez méretezettek, nagy sebességnél is probléma nélkül fogják meg az autót.

 

32 cm-rel rövidebb mint a "sima" quattro

Az SQ építése több mint másfél évig tartott. Izgalmas és szép időszak volt ez az életemben. Az autó építésének inkább csak értelmi szerzője voltam, a kivitelezésre viszont kiváló embereket sikerült szereznem, akiknek ezúton is köszönetet szeretnék mondani. Az autó karosszériáját és motorját Keskeny Laci (alias Kapitány) építette, a csodálatos fényezés Hanák Pisti gödöllői fényezőműhelyében készült. Az elektromos munkát Harka Tibi végezte. Sehová nem jutottam volna Kőszegi Zoli barátom nélkül, aki a legvadabb és különlegesebb ötleteim megvalósításában is partnerem volt. És végül, de messzemenően nem utolsósorban Jőrös Pisti barátomat szeretném megemlíteni, aki soha nem engedte, hogy elcsüggedjek a váratlan nehézségek láttán, és a márka iránti feltétlen rajongását átragasztva rám gyakran segített át a kritikus időszakokon.

Mikor végre megkaptam az autót, a nagy öröm mellett egy kis szomorúság is bujkált bennem, hiszen az azt megelőző másfél éves időszak – amelynek egyik pillanatról a másikra vége szakadt – minden nehézsége és szépsége életem egy jó részére elegendő élménnyel ajándékozott meg.

A felejthetetlen élmények pótlásáról azóta a Sport Quattro-val az úton eltöltött percek gondoskodnak, és nem is akárhogyan! Sokan csodálják meg az autót, gratulálnak hozzá, integetnek felém az utcán, és ilyenkor úgy érzem, hogy tényleg megérte végigcsinálni. Akárhányszor csak ránézek vagy vezetem, sohasem csak magát, a csodálatos járművet fedezem fel benne, hanem mindaz eszembe jut, mindazt újra átélem, ami abban a szép, sikerekkel és kudarcokkal teli másfél évben történt. Ez az, ami talán még többet jelent nekem, és amitől igazán jó az egész…

 Típus Audi Sport Quattro „replika”
 Motor  2226 ccm-es, 5-hengeres turbó, 306 LE, végsebesség: 260 km/h, gyorsulás: 0–100km/h: 4,5 mp
 Futómű gyári sportfutómű, 9×15”-ös felnik 235/45 Michelin gumikkal. Audi S2 fékek
 Karosszéria  320mm-rel megrövidített alváz, kocsiszekrény, gyárilag szélesített sárvédők, hátsó szárny
 Belső gyári, eredeti műszerfal, Momo kormány, az ülések elöl Audi TT-ből, hátul Audi Coupé-ból
 Zene Blaupunkt Seattle fejegység, Blaupunkt hangszórók

 

Kapcsolódó galéria

{gallery}audifil/s2sq_zs{/gallery}

Szólj hozzá Te is! {mos_fb_discuss:10}

 

Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close