www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Alsó tagozaton kitűnő

ImageMilyen egy mai, ízig-vérig modern kisautó, amitől a barátnőnk-feleségünk állandóan elérzékenyül?

Milyen egy mai, ízig-vérig modern kisautó, amitől a barátnőnk-feleségünk állandóan elérzékenyül, ha meglátja és azt mondja, hogy neki ilyen autó kéne?

 

Ha máshonnan nem, a Wörthi-tavi emlékekből tudhatjuk, hogy a gyengébbik nemet valamiért gyöngéd szálak fűzik a Polóhoz. Valahogy mindig ezek mellett álltak meg és a lóerő monstrumokat gyakran észre sem vették. Augusztusban egy hétig tesztelhettük az új Polo 1.4-es benzines változatát és kérdéseinkre adekvát válaszokat kaptunk.

Külső megjelenésében vidám, nőiesen gömbölyded, ugyanakkor – a hűtőrácson lévő hatalmas VW emblémának is köszönhetően – kellő presztízst is sugároz, amit egy alsó kategóriás autónál csak kevés gyártó tud elérni. Még egy rövid rácsodálkozás az újfajta ablaktörlőlapátokra és indulhatunk is.

 

 

Ha azt mondtuk, hogy már kívülről átjön a tekintély, akkor ez a belsőre kétszeresen is igaz. Finom, jó minőségű anyagok, ötletes, praktikus megoldások egész sora kényezteti a bent ülőket. Az ugye már megszokott, hogy a mai autóknál még az út szélén kéregetőknek szánt aprópénznek is külön kis tartót, rekeszt szerkesztettek. Itt viszont arra is ügyeltek, hogy minden ilyen helyet recés gumilap borítson, amivel megakadályozható az ott lévő apróságok ide-oda csúszkálása a kanyarokban. A hölgyek iránti figyelmesség az autó szinte minden porcikájában tetten érhető. Szokatlan módon nemcsak az anyósülés, de a vezetőülés felett is pipere tükröt találunk a napellenzőben, ami kitűnő lehetőséget nyújt a piros lámpánál való gyors smink igazításra.

Szintén csak a felsőbb kategóriáknál találkozhatunk az állítható magasságú kormányoszloppal, első ülésekkel, az elektromos ablakokkal és a szintén elektromosan állítható és fűthető külső tükrökkel. A műszerfalból kirobbanó italtartó kivételével minden mozgó alkatrész kecsesen, csillapítva mozog. Általában minden puha és lágy. Az indítás után megdöbbenve tapasztaljuk, hogy a kupplungra elég éppen csak ráhelyezni cipőnk talpát, s az máris nyomódik lefelé. Tipikusan karcsú női lábakra tervezték, csakúgy mint a fékeket. Ez utóbbi szinte érintésre reagál és úgy érezzük, hogy akár egy sportautóban is megállná a helyét.

 

 

Tolatáskor kissé nehézkes a kilátás a hátsó fejtámlák miatt, de a hidraulikus szervókormány segít a manőverezésben. Kapcsolás 1-2, majd rögtön az első húzatás után érezzük a ‘Nagy Testvér’ szindrómát, vagyis azt, hogy valakik ott fenn meghatározták, hogyan gyorsuljon az 1.4-es Polo. A benzin molekulák fickándozásának szigorú elektronika szab határt és ebből a perspektívából – a légzsákokat is hozzávéve – rendkívül biztonságos autónak tűnik a Polo. A tervezők itt is gondoltak a bizonytalanabb hölgy, vagy forrófejű frissjogsis vezetőkre (elnézést a tisztelt kivételektől).

Ezzel a géppel ne is próbáljunk gyorsulni a piros lámpánál, esetleg csak akkor, ha utasokkal teli BKV-Ikarusz a vetélytárs. Természetesen a motor szerényebb teljesítménye a hatalmas össztömeg növekedésnek is betudható. Míg a Golf I-ek 800-900 kg között mozogtak, addig a klímás teszt-Pólónk 1100 kg-ot nyomott, ami az átlagos középkategória súlyának megfelelő. Van benne anyag… dőlhetünk hátra elégedetten.

 

 

És valóban, ezt érezzük akkor is, amikor szinte hangtalanul siklunk végig a pesti utakon, majd le egészen Pécsig, az orfűi bogártalálkozó helyszínéig. Néhány faluban még megállunk pihenni és elbajlódunk a PIN-kódos indításgátlóval, hallgatjuk az alapból loudness-szel szóló kereskedelmi adókat a négyhangszórós Beta rádión (a folyamatos cintányér és basszus csörömpöléshez pont megfelelő), még egy kitérő a Siklós-Villányi borútra és már ott is vagyunk. A korábbi hírekkel ellentétben nekünk állandó klímával és vegyes város-országúti használattal sem evett 6.9-nél többet.

Lehet, hogy egy kissé lágy és nem szlalomozásra termett, lehet, hogy nem száguldozásra való – bár a Mecsek egyik hosszú emelkedőjén simán lehagytunk vele egy 1.6-os Astrát –, de teljesen egy felsőbb kategóriás autó érzetét adja. És ki utasítaná vissza a luxust, ha már ebben az osztályban elérhető?

 

 

 

Típus: VW Polo 9N 1.4 75LE
Méretek: hosszúság: 3897 mm, szélesség: 1650 mm, magasság: 1465 mm, tengelytáv: 2460 mm, nyomtáv elöl: 1435 mm, hátul: 1425 mm, csomagtartó: 270 l
Motor: 1.390 cm3, 4 hengeres benzines 16V 55 kW / 75 LE. Max. teljesítmény: 55 kW / 5.000 1/min, max. forgatónyomaték: 126 Nm / 3.800 1/min.
Maximális sebesség: 172 km/h
Gyorsulás: 0-100 km / h: 12,9
Fogyasztás város/országút/teszt:
8.9 / 5.2 / 6.9 l/100 km

Kapcsolódó galéria

{gallery}teszt/Polo{/gallery}

Szólj hozzá Te is! {mos_fb_discuss:10}

 

Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close