
Gottlieb Daimler és Wilhelm Maybach már az 1870-es évektől foglalkoztak a belsőégésű motorok tökéletesítésével. Maybach 1907-től a friedrichshafeni Zeppelin Léghajógyárban készített motorokat. 1921-től kezdett önálló autógyártásba és típusaival a társadalom felső rétegét célozta meg. A gépkocsik tervezésénél elsődleges szempontok a biztonság, a kényelem és a luxus voltak.
A Maybach cég 1941-ig gyártott autókat, később ismét motorokat készített és 1960-ban vásárolta meg a Daimler Benz cég. A Mercedes 2000 után próbálta újraéleszteni a Maybach márkanevet, kevés eredménnyel. A rendelkezésünkre állóadatok szerint kb. 1800 db. Maybach gépkocsit gyártottak, ezekből ma 152 db-ot tartanak nyilván a Maybach archívumában. Magyarországra kevés Maybach került, 1935-ben egy db-ot, 1937-ben 3 kocsit adtak el hazánkban. A 12-hengeres motorral készült típust (amelyet Doppel Sechszylinder) DS típusnak neveztek 1929-ben mutatták be, 150 lóerős motorral. Az új típus a legnevesebb márkákkal, a Rolls-Royce, a Hispano Suiza az Isotta Fraschini legdrágább típusaival kelt versenyre. Egy-egy Zeppelin ára 27-36 000 birodalmi Márka között volt, amikor a BMW egy középkategóriás típusa 5500, a népautónak számító Adler Trumpf Juniorja 2700, az Opel Olympia típusa 2500 Márkába került, de a Maybach kisebb típusai is „csak” 15 000 Márkába kerültek. Később a motor teljesítményét 200 LE-re emelték, ilyen nagyobb teljesítményű típus a múzeum gyűjteményében lévő, és most kiállított darab is. A Közlekedési Múzeum tulajdonában lévő példány története sem ismert, a beszolgáltatott járművek közül került a gyűjteménybe. Ebből valószínűsíthető, hogy magántulajdonban volt. A hazánkban elterjedt legenda szerint Horthy Miklós kormányzó kapta ajándékba Hitlertől, erre azonban semmilyen bizonyító adat nincs. Más legendák szerint a Weiss család tulajdonában volt, a háború után pedig egy ideig Péter Gábor az ÁVH vezetője használta. A gépkocsi típusa Maybach DS 8 „Zeppelin” 1934-es gyártmányú, a Spohn karosszériagyár által Pullman Limusine 5 + 2 üléses karosszériával készült típus. A gépkocsiba 7877 cm3-es 200 Le-s 12 hengeres V motort építettek, kézi kapcsolású 8-fokozatú félautomata sebességváltóval, 12 V-os elektromos rendszerrel, utastértől elválasztható vezetőüléssel, kerekenkénti hidraulikus emelővel. A 2011. június 24-i múzeumok éjszakáján más különleges autókkal együtt látható a Maybach Zeppelin.