Az idén immár tizedik alkalommal nyerte el a nagy becsben tartott „Az év motorja” díjat a Volkswagen, amely az új 1.4 TSI erőforrást nevezte a versenybe, s amely nem csak az 1–1,4 literes kategóriában, hanem az összesítésben is elvitte a pálmát, s lett így „Az év nemzetközi motorja” kitüntető cím birtokosa is. A díjat a stuttgarti ünnepségen Dr. Rüdiger Szengel, a Volkswagen dízelmotor-fejlesztési főnöke vette át a következő szavakkal:
Az idén immár tizedik alkalommal nyerte el a nagy becsben tartott „Az év motorja” díjat a Volkswagen, amely az új 1.4 TSI erőforrást nevezte a versenybe, s amely nem csak az 1–1,4 literes kategóriában, hanem az összesítésben is elvitte a pálmát, s lett így „Az év nemzetközi motorja” kitüntető cím birtokosa is. A díjat a stuttgarti ünnepségen Dr. Rüdiger Szengel, a Volkswagen dízelmotor-fejlesztési főnöke vette át a következő szavakkal:
„Magam és a Volkswagen fejlesztési csapata rendkívül büszkék vagyunk, hogy megkaptuk a legfontosabb elismerést, s az összesített versenyben is a mi erőforrásunk végzett az élen a nemzetközi megmérettetésben. S ez már a második esztendő, hogy az 1,4 literes kettős feltölésű motor ilyen sikeres lett. A kompresszor és a turbófeltöltő kombinációjával egyesítettük az örömteli vezetést és az alacsony üzemanyag fogyasztást, s mindezt egy viszonylag kisméretű és kis lökettérfogatú, csupán 1,4 literes erőforrással értük el.”
A Volkswagen világviszonylatban is az első azzal a stratégiával, hogy a feltöltőt és a direkt-befecskendezést ,,összeházasítja” és ezeket az erőteljes motorokat az egész modellvertikumban – a Polo-tól a Passat CC-ig – alkalmazza. Az új Sharan szintén rendelhető például az erőteljes ikertöltős, valóban a legmagasabb technológiai és technikai színvonalat képviselő, 1.4/110 kW /150 LE motorral, melynek átlagfogyasztása száz kilométerenként mindössze 7,2 liter!