A 35 ország összesen 71 tekintélyes autós újságírójából álló zsűri a 2,0 és 2,5 liter közötti hengerűrtartalom-kategóriában az Audi TT RS 2,5 literes, turbófeltöltésű FSI-aggregátját választotta 2010-ben a „Nemzetközi Év Motorjának” („International Engine of the Year“).
A 2,5 literes erőforrás korszerű turbófeltöltése és fejlett FSI közvetlen benzinbefecskendezése formájában az Audi mindjárt két alapvető innovatív technikáját is felvonultatja a TT RS orrában. E modelljével a négykarikás márka öthengeres motorjai gazdag hagyományaihoz tért vissza. A 2.480 köbcentiméter össz-lökettérfogatú konstrukció az 5.400 és 6.500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon adja le 250 kW legnagyobb teljesítményét, míg 450 newtonméter maximális forgatónyomatéka 1.600 és 5.300 fordulat között mindvégig a vezető rendelkezésére áll.
„Kiemelkedő forgatónyomaték és teljesítmény, karakteres hang – e motor egyszerűen mindent tud, amit csak kell. Az öthengeres technika csúcsa“ – szólt a „Nemzetközi Év Motorja” zsűrijének véleménye az Audi TT RS 2,5 literes aggregátjáról.
Az erőteljes öthengeres mindemellett 100 kilométerenként mindössze 9,2 (Coupé) illetve 9,5 literes (Roadster) átlagos üzemanyag-fogyasztásával kifejezetten takarékosnak is bizonyul. A díjazott erőforrás 183 kilogramm saját tömegével meglehetősen könnyűnek is számít. E kiváló érték nem csupán a teljes jármű tömegét segít alacsony szinten tartani, hanem az első és a hátsó tengelye közötti tömegeloszlásra, s ezzel az Audi TT RS irányíthatósági tulajdonságaira is kedvező hatást fejt ki.
A quattro GmbH által kifejlesztett Audi TT RS 2009 nyara óta szerepel a kínálatban. Coupé változata álló helyzetből 100 kilométer/órára mindössze 4,6, 200-ra pedig 15,9 másodperc alatt gyorsít fel, s opcióként akár 280 kilométer/óra végsebességgel is rendelhető.
Újabb díjával az Audi TFSI-technikája sorozatban immár hatodik kategóriagyőzelmét szerezte a „Nemzetközi Év Motorja” („International Engine of the Year“) szavazások sorában. Az elmúlt öt esztendő során az 1,8-2,0 literes kategóriában rendre az Audi 2.0 TFSI erőforrása diadalmaskodott. Az FSI közvetlen üzemanyag-befecskendezés, valamint a korszerű turbófeltöltés egyaránt az Audi alapvető innovatív technikái között szerepel.
Read more: http://vwdepo.posterous.com/nemzetkozi-Ev-motorja-dij-a-25-literes-tt-rs