Előző bejegyzésemhez érkezett egy komment, melynek küldője kicsit bővebb leírást kérne a körülményekről.
Most úgy néz ki, hogy két lépcsőben haladunk. Egyrészt az autó műszaki rendbetétele, ami néhány kisebb akut hiba elhárításán túl (pl. megint csöpög a benzin egy helyen, ahova nem fértem múltkor hozzá) mondjuk egy 100.000 km-es „nagyszerviznek” felel meg (futóműbeállítás, porvédő gumik cseréje, olaj- és szűrőcsere, ékszíj- és vezérműszíj-csere).
Ami az OT-t illeti, ahhoz azért komolyabb (illetve: drágább) beavatkozások szükségesek. Nem annyira műszaki, hanem inkább esztétikai okokból (lásd az előző bejegyzéshez feltöltött fotókat).
Néhányat kiemelve ezek közül:
– küszöbök javítása, fényezése
– korábbi fényezés után keletkezett apróbb hibák (A-oszlopon pici rozsdásodás, illetve a már említett felpattogzás a gépháztetőn) javítása
-a külső fényezés által nem megoldott problémák orvoslása (pl. első köténylemez, csomagtartó-perem stb. belső fényezése)
– bizonyos szerkezeti elemek (pl. hátsó híd, futómű-alkatrészek) rozsdátlanítása és festése
– a motortér esztétikai feljavítása
Emellett pedig a fék, futómű és a kipufogó teljes felújítása (ahol ez már nem lehetséges, az alkatrészek cseréje).
Így már masszívan hétszámjegyű lesz (a 2006 óta eszközölt kiadásokkal együtt) a költség, de ahogy olvasgatom a veterános újságok beszámolóit autók rendbetételéről, úgy tűnik, ez másképp nem megy, kivéve ha valakinek olyan őrületes szerencséje van, hogy egy szépen konzervált, kevés kilométeres kocsit tud viszonylag olcsón megcsípni (ami itthon főleg keleti típusokból lehetséges).
Persze mindig ott motoszkál bennem, hogy ilyen erővel nem lett volna jobb várni, rakosgatni még a pénzt évekig, és a mobile.de-ről venni 4-5 ezer euróért egy tökéletes állapotú Golfot, de két dologgal vigasztalom magam:
1., 100 %, hogy arra is kellene költeni (és nem csak a forgalomba helyezés költségeire gondolok);
2., Az apránkénti építkezés – köztük néhány apróbb dolog sk. javításának – öröme teljesen kimaradt volna.
Úgyhogy nem bántam meg, nem adtam fel. Golfi élt, él és élni fog! 🙂