2010. október 30.
Blogunk régi olvasói tudják: ha kisüt a Nap, Golfi mindig kedvet kap egy kis kirándulásra. Ma úgy döntött, fürdőzik egyet, és a Gellért Szálló felé vette az irányt.
(Jobban tette volna, ha egy jó kis kézi autómosó után néz, de hát egy korábbi bejegyzéshez érkezett komment óta e tekintetben eléggé el van bizonytalanodva).
A kis utazás mindenesetre nem csak hangulatosra sikeredett, hanem új barátra is lelt pici autónk, egy nála 32 évvel fiatalabb Golf Variant személyében.
Munkatársunk fültanúja volt ismerkedő beszélgetésüknek:
– Szervusz fiam, én egy 32 éves I-es Golf vagyok!
– Tiszteletem, én pedig egy 2010-es évjáratú Variant.
– Nagyon örvendek. Mi az, hogy Variant?
– Nem tetszik emlékezni? A Volkswagennél 1962 óta így nevezik a kombikat. Amikor a bácsinak születni tetszett…
– Ne hülyéskedj, fiam, tegezz vissza nyugodtan! Ez nem csendőrpertu…
– Tehát amikor megszülettél, akkor is volt gyártásban VW kombi, a Passat Variant.
– Na jó, de belőlünk csak három- és ötajtós változat készült…
– Így igaz. Nálunk, Golfoknál csak a III. generációval érkezett a „puttonyos” verzió. Neked milyen motorod van?
– Ezerötszáz köbcentis benzines. Hát Neked?
– 1.4-es benzines, 122 lóerős.
– Ne viccelj velem, öreg vagyok én már a mesékhez.
– Ó, én a gyengébbik 1.4-es TSI vagyok. Van belőlünk 160 lóerős is. Tetszik tudni… izé, tudod, hengerenkénti befecskendezéses turbófeltöltősök vagyunk.
– A kutyafáját, mennyit fejlődtünk. Én viszont egy háromfokozatos automata váltóval boldogítom tulajdonosomat. 1978-ban ez igen nagy szó volt ebben a kategóriában…
– Amit ugye épp a bácsi… izé miattad ma már Golf-kategóriának neveznek. De ha már a váltónál tartunk, az enyém egy hétfokozatú duplakuplungos automata, tiptronic funkcióval. Úgy hívják, DSG.
– Hétfokozatú, duplakuplungos… ennyire szenilisnek nézek én ki, hogy ilyenekkel akarsz megetetni?
Hát, valahogy így zajlott a diskurzus az öreg szkeptikus és az ifjú titán között. Persze a közös fotózást sem lehetett kihagyni. Mintha Dávid és Góliát állt volna egymás mögött…