www.kedvezmenyesbiztositas.hu

A foltozás lélektana

Csak nézem a feltaknyolt foltot, és nem értem.  „Mi ez az alpáriság”- hördülök fel, mint Puzsér a Csillag születik-ben.

Vajon milyen kényszer hatására hegesztette a lakatosmester fel ezt a remekművet? Lehet, utolsó leheletével emelt mementót magának, mielőtt az égiek szekerének javításába fogott. Ezt nehezen tudom elképzelni, mint a Gyalog galoppban azt, hogy valaki felírja a falra az utolsó mondatát: Ááááááááááá. (aki látta, tudja miről van szó, aki meg nem annak ajánlom megtekintésre)

Szóval a folt. Se nem szép, se nem jó, akkor meg mire való? (Hű, rímet is tudok faragni) Már foltnak nevezni is szégyen, mert egy valamire való folt legalább a nevéhez hűen foltoz. Ez meg lifeg, ha mozgatom nyöszög. (érdekes, a szerkesztő program pirossal jelöli ezeket a szakipari kifejezéseket)

Annyi értelme volt ezt a lemezdarabot iderakni, mint szellentés alá éjjeliedényt tenni. Az L betű két végének lepontozása egy 0,8-as lemeznél, merevítés szempontjából teljes tévedés. Egy L betű formában lelazult vontatókötél sem fog addig munkát végezni, amíg ki nem feszítik. Javító elemek felhelyezésénél is gyakori probléma, hogy a ponthegesztéshez ráhagyott részeket az éleknél fogva felvarrják. Nem az éleken való rögzítéssel van a baj. Sokkal inkább azzal, hogy az utángyártott elemekre még pluszban rá is hagynak, hogy az esetleg deformált részeket összetudják hozni. Ilyenkor jól jön az anyagtöbblet, de ha nincs rá szükség, vissza kellene vágni, vagy a hajlításoknál, profiltöveknél kellene hegeszteni. Ezt ponthegesztővel értelemszerűen így végezzük, de ha az nincs akkor furatokat kell fúrni a hegesztéshez. Ha így teszünk, felújítás után nem fogunk csodálkozni, hogy ugyanúgy nyiklik-nyaklik az autónk, mint amikor a rozsda tartotta össze.

Ennél a résznél a doblemez, és a külső felére felhelyezett erősítő lemez, adja meg a kellő merevséget. Szaki barátunk ezt szüntette meg, mivel jól látható, hogy csak egy réteg lemez érkezik le a padlószintre. Ráadásként még ez sem volt bekötve a padlólemezbe. Két pont hegesztés, és tömítőmassza adta a “Német szakítószabvány” szerinti erősséget.

 

Zárómondatként volt kollégámat idézem: “Nem baj, hogy csúnya, de legalább jó szar.”

Megosztom Facebookon! Megosztom iWiWen! Megosztom Twitteren! Megosztom Google Buzzon! Megosztom Google Readeren! Megosztom Tumblren!

Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close