A halál kufárjai

Nézem a televíziót. Rengeteg a baleset, és sajnos köztük a halálos is. Rögtön sokan ráfűznek. Bár nem bizonyítottak az okok, de mindenki a saját szemszögéből ugrik a témára. A rendőrség azonnal hatalmas erőkkel vonul fel, figyelnek mindenkit mindenhol, mindenféleképpen. Ittas, gyors vezetőket kiszűrik, műszaki állapotot ellenőrzik, lesz itt rend, de gyanítom, főleg bevétel.

Ugyanebben a médiában mutatnak egy kocsit fejre állva. Rögtön megjelenik egy másik, természetesen a mi érdekeinket képviselő csoport szószólója. Szerinte a rossz műszaki állapotú, vizsga nélküli gépjárművek tehetnek mindenről. (Nem az, hogy éjjel a külykök benyomva vagánykodtak hazafelé.) Gyakorlottan, fejből lövi a számokat az arcomba a képernyőn keresztül. Ennyi, annyi, meg amannyi kókányolt autó, ami így, vagy úgy, nem is lehetne az utakon. Mert az autókat nem hordják szervizbe. – mondja az illető, aki egészen véletlenül kapcsolatban van a hivatalos szervizekkel, és ez így van rendjén, ő az akit illetékesen meglehet szólaltatni, ő tudja.

Ma hallgatom a rádiót. Ismételten még egy kufár, (mindenféle autóból pénzt kereső szervezet elnökét kedves ismerőseként nevezte meg) aki illetékesen megszólal. nagyszerű számai vannak neki is. Szerinte is mindenki azért hal meg, mert nem hivatalos szervizben javíttat. A statisztikára hivatkozik ő is. Én is hallottam statisztikát, de másikat. Az enyém szerint csak minimális a műszaki hibára visszavezethető balesetek száma. Akkor hogy van ez? Amúgy azt mondják, a statisztika az, amivel mindent lehet bizonyítani, sőt az ellenkezőjét is. Szóval az úriember folytatja: Németországban 8% körül van az illegálisan, vagy otthon javított autó száma, míg Magyarországon ez több mint 50. Hát kérem, ez mutatja, hogy mi a saját sírunkat ássuk, mert mi nem vagyunk olyan fejlett szinten mint a németek.  Az illető ezek után sürgeti a kormányzati intézkedéseket, hogy számolják fel ezt az áldatlan állapotot.

Mi lehet a kormányzati intézkedés? Talán mindenki annyi pénzt fog kapni a munkája után mint egy német melós? Ha meg tudnánk fizetni a szervizeket, szerintem sokan nem kínlódnának otthon, vagy a sufniszereldékben. Senki sem örömében hívja ki a sorsot maga, vagy a családja ellen. Nyilván megbízhatóbb egy mindenható szerszámokkal, szakemberekkel felszerelt műhely, mint Gerzson a garázssoron, de amikor olvassa az ember az olcsónak számító szerviz honlapján, hogy egyéb gépet nem igénylő szerelés óradíja 6800 forint, villamosságszerelés 10800 forint/óra, akkor nem csap a térdére, hogy ez az, ez kell nekem! Megkapja a minimálbért, kifizet mindent, aztán beül a vedlett autójába, mert nem tehet mást, A faluból naponta csak négy busz megy, és az sem akkor, amikor neki kellene. Meg sem fordul a fejében, hogy ez a nap lesz az utolsó számára, mert a rossz fék miatt ő is meghalhat, és mást is magával vihet. Lassan óvatoskodik a mellékutakon, odafigyelve, és reménykedve, hogy ismét odaér időben a munkahelyére, mert a főnök nagy ívben leszarja a gondját, száz embert talál a helyére. Ő az, az autós, aki nem fog szerepelni a híradóban. Elalvó kamionosok, „annyira kemény vagyok, hogy már indexelnem sem kell” fiúk, „egy hete van jogsim, de a gázt tudom nyomni” srácok, és még lehetne folytatni a listát, akik viszont ott fognak lenni. Sajnos van még egy kategória. A családosok, akiknek ott visítanak a gyerekek hátul, és emiatt nincsenek ott a szeren. Vagy árkot fognak, vagy nem veszik észre időben a záróvonalon ezerrel előző, kopasz „vállalkozót, aki természetesen kisebb karcolásokkal megússza a balesetet.

Összefoglalnám a mondandóm, hátha valaki úgy értelmezné az eddigieket, hogy támogatom a fekete szerelést.

Nem támogatom. De nem hiszem, hogy minden sufniszerelő, és a gyilkosok közé egyenlőségjelet kellene tenni, annál is inkább, mert nincs adat rá, hogy ők okoztak volna annyi balesetet, mint amire hivatkoznak különböző érdekeltségi körök, bár egy is sok. Ameddig a szervizárakat nem tudják az emberek kigazdálkodni, addig menni fog az otthoni kínlódás is, mert nem mindenki hobbiból tart autót. Ha mobil az ember, akkor eszik, ha nem, nem fogják a szájába vinni az ételt. (ez nem teljesen igaz, de ha mindenki erre várna, nagyobb baj lenne a gazdaságban mint most van) Olyan környéken élek, ahol erre egyértelmű példa van. Akik busszal járnak, azok nyugdíjasok, vagy munkanélküliek. Akinek autója van, az el tud járni dolgozni. Van aki este ér haza, és egész éjjel hegeszti a gólyalábat, vagy éppen más alkatrészt drótoz össze, hogy másnap a sofőr mellett bóbiskolva munkába menjen. Évek óta így kínlódik, és soha nem lesz neki jobb. Eddig soha nem volt balesete, de ne is legyen. Tudjátok mit csinálnék én az ilyen mocsok kókányolókkal? Adnék nekik annyi pénzt a munkájuk után, hogy biztonságban, kipihenve tudjanak közlekedni, és akkor talán az a ház sem dőlne össze, amit nap közben építenek. Ebben csak az akadályoz meg, hogy nem tehetem, sem isten nem vagyok, sem politikus. Persze, ha mindenki elég pénzt kapna, akkor honnét lenne az elnök uraknak jóval több? Miből pénzelnék az illetékes megszólalókat, akik a malmukba hajtják a vizet?

Már megint belelovaltam magam.

Mindenkinek kívánok biztonságosan, javított gépjárműveket, hogy senkinek ne kelljen emiatt meghalni!

Megosztom Facebookon! Megosztom iWiWen! Megosztom Twitteren! Megosztom Google Buzzon! Megosztom Google Readeren! Megosztom Tumblren!

www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .