Mindenek előtt bepótlom az elmulasztott fényképet a Mercedes első futóművéről, mert hatalmas érdeklődés övezte a témát.
Még a rugóban van a behúzó szár, de már a talp is fel van csavarozva. Valamennyire láthatók a központi kenés meglévő alkatrészei. Ezzel lehetett megkenni a csapokat bizonyos kilométerenként, csak az utastérben kellett megnyomni egy kart, és már meg is volt a karbantartás.
Még tavaly nyáron, a legnagyobb kánikulában hoztunk egy motort ebbe az autóba. Fenn voltunk érte a hegyekben, egy német üdülőfaluban. Olyan hideg volt, hogy három rövid ujjú pólót vettem fel. Szerencsére a spenót nem fagyott ki az orromból, mint Dumb és Dumbernek. Szóval, azért mindenki öltözzön fel rendesen, ha Merci motorért megy!
– Jó állapotú a szerkezet. – adta át a tulajdonos. Itthon betettük a raktárba, de most, nem mertük csak úgy beszerelni. Nem is értem miért, hiszen az emberek nem ugatnak bele a vakvilágba, mint a kutyák. (persze lehet ez a kommunikáció csak nekünk értelmetlen)
A hengerfejet levéve kiderült, hogy valahonnét aktív nedvesség hatolt be. és újra strukturálta a felületeket, még ott is, ahol a tömítésnek zárni kellett volna. A szelepeket rendesen körberakta vízkővel, nemigen lehetett volna beindítani így. Igaz, hogy amúgy sem lett volna egészséges hangja, mert az egyik dugattyú gyűrűi darabokra voltak törve. Valószínűleg átfolyt a hengerfejpakoláson a hűtővíz, bele az egyik hengerbe, és abban ragadt meg a gyűrűzés.