Legutóbb bejött a halálos szöveg, így megint megpróbálkozom vele. Mit is jelenthet ez a sötét cím? Mindent. A Tudodki az mindig ott leselkedik, soha nem lehetsz nyugodt.
Ma elhatároztam. hogy kicserélem a szógálati’ ótómban’ a gyertyát. Platina, meg irídium. 105000 kilométerre van hitelesítve, 108000-nál tarunk. Hát, mikor kivettem, nem csak az tűnt fel, hogy majd 1,4-es hézaga van, de kettő már ki is volt olvadva, és a porcelánján meg koromcsíkok jelezték, hogy valami nincs rendben. 20 rugó a négy szikrakeltő, remélem nem hamis, mert már ezt is…
Aztán jött az ideghalál. (ugye, én megmondtam) Amikor becsavartam az új gyertyákat, és ki akartam húznia a dugókulcsot, a feje levált a szárárról. A golyó rögzítő nem látta el a feladatát, így a csere hússzoros ideig tartott.
Sebaj, csak meglett, nézzünk tévét! Van egy perverzióm, a híradó. – Na, ki halt meg! – felszólamlással kapcsolom be minden nap a készüléket. Nem tudom miért érdekel, hiszen jobbára baleset, meg „hol született kis kenguru” van benne. Az értelmes embert fárasztja, nem nekünk készült. Képviselő ismerősömet kérdeztem, nézte e a híradót. – Minek. – válaszolt. Az „olvastad-e azt” kérdésre is csak annyi volt a válasz, hogy erre neki nincs ideje. Felvetődött bennem, hogy akkor honnét tájékozódik, de felvilágosított, hogy a pártfőnök megmondja az igazat. Jaaa, így könnyű.
Szóval híradó: „Motoros neki… teherautónak, benzin ki… teherautó tankjából” Rögtön felérdeklődtem, Mi a izé? Benzines teherautó? Bittotan’ valami veterán ZIL. Á, nem gázolajos volt, de a riporternek mindegy, üzemanyag az üzemanyag.
Második hír: Busz tetejét borotválta le a gyalogos híd. Hát hol híd ez a darab vas? Ja, hogy magasságkorlátozó? Legalábbis én így ismerem, de érdekes a magyar nyelv. Lehet az állványt is hídnak nevezni, hiszen áthidal valamit, de az biztos, hogy nem gyalogos. Amúgy, ha nekem hiányzik egy méter, hogy odaérjek valahová, és ezt a távolságot áthidalom egy lépéssel, akkor a lábam híd?
Ezektől az emberektől fogadjak el bármit is hitelesnek? Nem elég, hogy az egyik adón nem bírom hallgatni a hölgyet, mert az orrában furulyázva képzi a hangot? Régebben aki nem bírt szépen beszélni az nem kerülhetett a médiába, de most már lehet, valami rehabilitációs egyezmény van.
Amikor egész nap ilyenekkel birkózok, akkor más durva dolog már nem kellene. Ez egy felújított rész. Szép? Nem, de legalább jó csúnya, meg rossz is. Jól van, kicsit már szétvertem, de az nem ártott neki. Felteszem a kérdést, miért használt az előttem dolgozó horganyzott lemezt? Mielőtt ezen a vonalon tovább haladnék, megjegyezném, nem ártott volna bekötni a küszöb végét a kerékdobba, és a küszöb merevítését sem kellett volna kihagyni.
Tehát horgany. Jó dolog a felületkezelt, direkt autóhoz való lemez (ez nem az). Ponthegesztéskor felszáll egy kis füst, és kész. Azért kell az üregvédelem, de utána megvan a komplett védelem. De emberek! Miért mázolták be? Látható, hogy a küszöb alján leégett minden, akkor meg miért? Én csak a felsőrészt fújom be, de azt sem tenném, ha nem cseszegetnének, mert nincs értelme. Biztosan jók a ponthegesztéshez való kencék, de amikor belök az ember a kis hegesztőgépével ezer fokot a rendszerbe, sza… semmit nem ér. A sufniban másképpen működnek a dolgok. Valahogy úgy, mint az ős időkben. Puszta lemez összehegeszt, merít, vagyis telenyom üregvédővel. Az alapozó cucc szerintem csak kaki a babfőzelékben. Miért mondom ezt? Mindig ez a sok kérdés… Hát mert felég a festék, a helyén egy porózus anyagmaradvány marad, aminek a felületén át nem biztos, hogy bejut a konzerváló anyag, de a viszkózusabb kondenzációs lé áthatol.
Annyi minden dobol még az agyamban, de a sövényvágók közé szorult rendőrautót, meg a „mostani szervizekben már nem értenek semmihez” evolúciós elméletemet megtartom holnapra.